De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

EEN 9 JARIGE ROUTE – LEREN VANUIT PERSPECTIEF 20 JUNI 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "EEN 9 JARIGE ROUTE – LEREN VANUIT PERSPECTIEF 20 JUNI 2013."— Transcript van de presentatie:

1 EEN 9 JARIGE ROUTE – LEREN VANUIT PERSPECTIEF 20 JUNI 2013

2

3 UITGANGSPUNTEN CONCEPT Intro concept  Leerlijnenmodel: projecten, cursussen en trainingen  Flexibel en maatwerk; breed en smal  Leren vanuit perspectief en betekenis  Modern, aantrekkelijk, creatief  Praktijk en theorie  Het ontwerp dient als verbindende lijn:  Doorlopende inhoud  Doorlopende didactiek

4

5 PROJECTENLIJN

6 INHOUD TRAININGEN Intro concept  Vaardigheden  Bouw  Metaal  Elektro (Installatie)  Laboratoriumtechniek  ICT/ Media  Technisch Tekenen  Veiligheid

7 CURSUSSENLIJN: EBPV

8 LEERPLANSCHEMA 1e JAAR Intro concept

9 Verantwoording VMBO exameneenheden (eindtermen) GLKwalificatiedossier Middenkader Engineering Brondocument LLBHBO Competenties WTB Oriëntatie op de techniek en de beroepen in de techniek Inzicht in: 1.werkterrein/beroepen in de techniek 2.nieuwe ontwikkelingen o.g.v. arbeid 3.eigen mogelijkheden opleiding/ werken 4.plaats van techniek bij mens en samenleving. Kerntaak 1: Benoemt zijn eigen ontwikkeling en gebruikt middelen en wegen om daarbij passende leerdoelen te bereiken. Kan kennis en vaardigheden up to date houden, uitbreiden en overdragen. Kan reflecteren op het eigen gedrag om feedback te geven en te ontvangen. Kan een actieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het beroep. Maken van bewuste keus voor een beroep/ vervolgopleiding. Kerntaak 2: Stuurt de eigen loopbaan. VMBO exameneenheden (eindtermen) GLKwalificatiedossier Middenkader Engineering Brondocument LLBHBO Competenties WTB Kan zich aan- en inpassen in de bedrijfscultuur.Kennis producten/diensten bedrijf. Kennis van organisatie/ bedrijfsculturen. Kennis van kwaliteitseisen en systemen eigen bedrijf. Kerntaak 4: Functioneert als werknemer in een arbeidsorganisatie Kan functioneren in een dynamische, multidisciplinaire en internationale omgeving. Kan reflecteren op eigen gedrag om feedback te geven / ontvangen.

10 Verantwoording VMBO exameneenheden (eindtermen) GLKwalificatiedossier Middenkader Engineering Brondocument LLBHBO Competenties WTB Op systematische wijze werkzaamheden uitvoeren.Kerntaken 1 t/m 4. Kan innovatieve ideeën genereren en initiatieven nemen. Kan op diverse manieren communiceren met verschillende geledingen in verschillende situaties. Kan zelfstandig werken en in een multidisciplinair team gestructureerd resultaatgericht samenwerken, waar van toepassing op basis van specifieke ontwikkelmethodieken. Kan onder tijdsdruk en bij onvoorziene omstandigheden effectief blijven functioneren.

11 T Science / Techniekmavo Udens College, René Marneffe, Hans Brouwers, Miranda Onstenk-Kusters, Dirk de Haan Mondriaan College, Annemarie Jansen, Tom van den Brink, Inge Frentz d’Oultremont College, Alice van Laarhoven, Arnold Tjon a San SG De Overlaat, Klaas Nauta Ds. Pierson College, Marleen Thuis Merlet College, Ben Leenen ROC de Leijgraaf: Bouwkunde/Creatief vakman,Middenkader engineering, Lab. Techniek, ICT, Mathieu Raemaekers, Paul Bekkers KW1C: afd. Bouw Architectuur Meubeldesign, Jelle Broeks ICT Academie, Bert van Strien High Tech Metalektro, Theo Prinssen, Geert Swinkels en Middelbare Techniek School Avans, Pleunie Warnink, Martin Rodenburg, Patty de Vaan-Verboord Bouwend Nederland, Karin Oomen Van Doren Engineers BV, Dré Schellekens Barnhoorn Interim BV, Rob Barnhoorn …………………………………………………………………. Bouwkunde Industriële automatisering Technische informatica Middenkader Engineering S Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding


Download ppt "EEN 9 JARIGE ROUTE – LEREN VANUIT PERSPECTIEF 20 JUNI 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google