Klantgerichte ICT organisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Advertisements

Ondernemersfonds Centrum Bussum Activiteiten stap-voor-stap.
fundamenteel, richtinggevend en samenhangend
Welkom Workshop 4 EnergieScans Gemeente Harlingen.
STRATEGISCHE PLANNING
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Methodisch begeleiden
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
Business concept SMART-consultants
HPO Sector Kinderopvang
Werken naar onderwijsbehoeften
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Agenda workshop Mobiliteitsconvenants voor Gemeenten.
Een Prachtkans voor Sint Pancras
Geïntegreerde integriteit: hoe werkt u daaraan?
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
Doel Doel: doelmatigheidsverbetering van 5% in poliklinische team (amputatie, pijn en overig) -> snellere instroom -> betere doorstroom -> reguleren.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Herstructureringsfaciliteit Sw Programma WNV december
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Professioneel-Kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Handhavingsbeleid brandweer Industriële veiligheid
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
Herontwikkeling locatie Oosteinde 241/243/245 Informatieavond 29 oktober 2012.
Duurzame inzetbaarheid RMO chauffeurs
15 juni 2011  1-Ontwerpaanpak  Betreft 84% van de veranderingen  Daarvan loopt ¾ vast  Voorbeeld:  tussen had 90% van de  Fortune 500.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Welkom Project ‘Introductie’ Workshop vergaderen Opleiding Vastgoed en Makelaardij 1 of 8 oktober 2007 M. Daemen.
Introductie OHSAS
Introductie Introspectie Margreet Dolman Interview wethouder Maria Zaal Informatie Hans Hulswit en Dirk Docter Interactie (forum) Programma.
Omgevingsdienst Midden- en West- Brabant
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Competentiemanagement in de techniek
Voorstelling methodiek ouderintervisie ***** West - Limburg
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Bewustwording informatiebeveiliging
Eindbijeenkomst Inrichtingsplan Dijklint 21 maart 2013.
Visie & Strategie.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
1 Workshop: bewustwording loyalty Workshop loyalty, bewustwording en eerste stappen.
Cultuureducatief Projectplan Leren met en van elkaar, kunst als middel!
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Werkgevers houden niet van AC/DC of toch ? Kurt Boelens, directeur ADMB HR Services.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Evaluatie Cursus.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Certificering van assetmanagement
Niels Bosman Naam:Bosman Voornamen:Cornelis, Niels Geboortedatum:27 oktober 1980 Geboorteplaats:Emmen Postcode en Woonplaats:9718cm Groningen Adres:Westersingel.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
1 Landerd 2020 Levendig en natuurlijk ondernemend Voorbereidende raadsvergadering
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Realisatie en implementatie
Evaluatie AFAS Tennis Classics 2014
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Whatsapp en politie.
HET HSEQ-charter Integratieset H3SE Module TCG 1.3.
Whatsapp en politie.
Werkconferentie Ingrado 19 april 2018
| 2 januari 2019 | Risicoanalyses informatiebeheer bij de gemeente ‘s-Hertogenbosch – aanpak, resultaten, wensen Interne titel Marieke Klomp, adviseur.
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
Samenwerken en communicatie
‘Flipping the classroom’
MFO met RIZIV budget Een goedgekeurd lokaal project ontvangt een vergoeding van EUR: 500 EUR na aanvraag en administratieve goedkeuring ervan Opmerking:
Transcript van de presentatie:

Klantgerichte ICT organisatie Workshop, bewustwording en de eerste stappen Workshop: klantgericht handelen

Doelstellingen van de workshop Inzicht in verwachtingen van de klant Inzicht in belanghebbenden en hun belangen Concrete en gedragen plannen voor verdere stappen Persoonlijke commitments Workshop: klantgericht handelen

Belanghebbenden Personificatie van belanghebbenden: Opdrachtgever Eindgebruiker Medewerker Niet in detail maar in herkenbare kenmerken Iedereen kent wel zo’n iemand Beeldend weergeven middels collage Workshop: klantgericht handelen

Concept programma Workshop Introductie en kennismaking Discussie over klantgericht handelen en omgaan met tegenstrijdige belangen Opstellen en presentatie belanghebbenden Opstellen en presentatie belangen en prioriteiten Opstellen en presentatie 0-30-60-90 dagen plannen Persoonlijke commitments Workshop: klantgericht handelen

Voorbereiding Interview met alle aanwezigen Inventarisatie lopende projecten Workshop: klantgericht handelen

Nabewerking Eerste check op naleven commitments Opstellen eindverslag Evaluatie met opdrachtgever Workshop: klantgericht handelen

Voorwaarden Toegang tot documentatie Interview met alle betrokkenen Maximaal zes deelnemers Locatie buiten kantoor Workshop: klantgericht handelen

Kosten Vast tarief Bijkomende kosten: Accommodatie voor workshop Lunchkosten bij workshop Workshop: klantgericht handelen