Inhoud: Introductie Storytelling Case Vragen. Storytelling in werving & selectie Jeroen van Eck Doom&Dickson 24 april 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Advertisements

Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Het Nederlandse Rode Kruis
sociale media: de nieuwe realiteit
Boekbespreking van: Mitch Slemmer
Van economie naar egonomie
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Maatschappelijk ondernemen met winst
Asymmentrische informatie
Minecraft.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Man  vrouw ( een kort verhaal, verteld door een ? )
Woorden en tijd.....
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
Dag 6 Dag 6 van het dagboek Halihalo lieve kindertjes, Brrr… wat was het koud vannacht op de daken. We zijn de hele nacht op pad geweest met onze zakken.
Info Support Max Cornelisse
voor de zomervakantie tot
Listige minnaars in de liefde
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Amber van Iddekinge, 10 maart Presentatie werkstuk.
Iedereen is uniek (2) van Rico
Wij gaan op reis met ……… Lot.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
De Tijger.
Vierde adventszondag 18 december 2011 Gezang 128 Gij klare zon, gij schone ster, door ons aanschouwd van eindloos ver, o zon ga op, o zonneschijn, laat.
Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5.
Opleiden van medewerkers
Glow.
Glow.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
De bejaarde massagestaaf
Luca’s spreekbeurt over Maine coons
Ik woon in Afrika. In een klein landje aan de westkust, het heet Sierra Leone.
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Het nieuwe solliciteren:
Paragraaf 1.2 De Renaissance.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Een mooi verhaal voor ons als mens, van verdraagzaamheid…
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Vriendschaps Powerpoint Voorstelling.
Online filmpjes maken. (
Sound on Mary Lou.
Online filmpjes maken. (
THE LION KING The Musical. Musical  In december 2012 ben ik in London naar de musical ‘The Lion King’ geweest. Ik was er een aantal jaren daarvoor ook.
Onze doelen en visie in beeld
TEAM TASTE Phillip Hannaart – Jesse Pesulima - Roy Osterholt - Jip van Zoest – Frans Jogchems – Anouck Steenken – Annieke den Boer.
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Denken in mogelijkheden
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Als/dan.
4 Gedicht Kleurplaat voor de kleintjes De Kerstman is weer in het land
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Week van het geld Jaap van praag Gemaakt door Dilano,Nada,Daan,Lorena.
Samen goed voor later! Een democratische oefenplaats, daar horen ook ouders bij; een good practice.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
What will you do to change the
© UNIEK IN DE KLAS.
Hoe bereiken we jongeren?
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Personeel Hoofdstuk 3 Ontslag.
WELKOM!.
Transcript van de presentatie:

Storytelling in werving & selectie Jeroen van Eck Doom&Dickson 24 april 2008

Inhoud: Introductie Storytelling Case Vragen

“Only dead fish swim with the flow…” Jack Doom

Aandacht is niet te koop: De consument heeft de macht. Wat oninteressant is, slaat hij over. Wat boeiend is, vertelt hij door. Aandacht is niet meer te koop met geld. Maar wel met bijzondere ideeën.

“Storytelling”: Goede reclame is een verhaal dat zichzelf verspreidt. Je kunt je budget vergroten door de communicatiekracht van consumenten en vrije media te benutten. Hierbij zijn zij geen eindontvanger meer, maar mede-zender van jouw verhaal.

“Some examples” Bill Dickson

Storytelling voorbeelden: Amstel ballenbar op de Huishoudbeurs.

Storytelling voorbeelden: ‘Anti-Grote-Wehkamp-gids’ platform

Storytelling voorbeelden: Goeiemoggel – KPN Paarse Krokodil – OHRA Grote donorshow – BNN Stilettorun in PC Hooftstraat – Glamour Etcetera

“We don’t have that kind of money in recruitment…” Jack Doom

Budget: Storytelling- campagnes hoeven niet duur te zijn. Het gaat om de kracht van het verhaal. Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om een goed verhaal kenbaar aan de wereld te maken.

Martin Schilder: Grote Volkswagen en Audi-dealer in Noord Holland. 70 jaar oud, 9 vestigingen en meer dan 500 werknemers. En een nijpend tekort aan gediplomeerde monteurs.

Filmpje

Simpel idee: Monteurs werken in garagebedrijven en deze zijn in Noord-Holland goed bekend. En twee jonge leuke dames worden natuurlijk graag geholpen. Op deze manier zijn op één dag enkele tientallen monteurs bereikt.

Spin-off: Afgezien dat dit in zichzelf al een efficiënte wijze was om monteurs te bereiken, is het effect vele malen groter: De monteurs vertellen het aan elkaar door. Het filmpje is op Youtube meer dan 7000 keer bekeken. De actie is opgepikt door een aantal media.

Telegraaf

Noord Hollands Dagblad

BOVAG magazine

BIZZ:

Ontzettend leuke manier om personeel te werven. Complimenten! Peter, je ken je zo opgeven als fotomodel voor Eurocard Mastercard. Want die blik in je ogen is... onbetaalbaar!!!!! Driekuz (2 maanden geleden) Toon Verbergen Pannekoeken! GerardAlkmaar (3 maanden geleden) Toon Verbergen He Bennie, Die dames hadden je goed tuk. Je staat er gekleurd op jongen! Al gesolliciteerd trouwens? Vanwoenderen (3 maanden geleden) Toon Verbergen Ontzettend leuke manier om personeel te werven. Complimenten! Frankiede54 (3 maanden geleden) Toon Verbergen Geweldige stunt! Da's nog eens wat anders dan zo'n saaie personeelsadvertentie in de krant. Als ik monteur was geweest, was ik nu gaan solliciteren.

BLOG’s:

“And the results?” Jack Doom

Resultaten: Er zijn vele sollicitaties binnengekomen en drie monteurs aangenomen. Daarnaast is er nog een after sales manager aangenomen n.a.v. deze actie. En zoals net gezien heeft Martin Schilder veel positieve publiciteit gekregen als innovatieve, leuke werkgever. Ook vandaag weer!

Lessen: Waar bevindt de doelgroep zich, is deze gerichter te bereiken dan met traditionele media? Wat is er specifiek of bijzonder aan de doelgroep, probeer daar op in te haken. Zorg dat de aanpak niet druipt van commercie, maar ga voor het pure idee. Zorg dat de actie kan worden herbekeken (youtube, viral). Denk van tevoren na over een spin-off in media, een vakblad is al genoeg!

“Any questions?” Jack Doom