Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Economie in de bovenbouw
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Filosofie Op HAVO en VWO.
De weg (terug) van een ‘high potential drop-out’…
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
De Drama Driehoek.
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
“Hoe kom ik aan klanten?”
“Een reis naar Licht”.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Ckv presentatie Nadia en Nilsa, H4F  Mode met als hoofdonder - werp merken.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
‘Zijn alle godsdiensten gelijk?’. Jezus zegt: Bij Mij moet je zijn! Een andere weg is er niet. Alleen door Mij kom je bij God.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Tim Versluijs Leerdoelen.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Proces en Product.
1. Levensbeschouwing en communicatie
VRB Kennis in ICT 1 Kennis in ICT Richard Benjamins SWI Universiteit van Amsterdam.
Een helder, ambitieus en haalbaar doel!
Welkom op onze thema-avond
Het (nieuwe) betavak NLT
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Tevreden studenten. Hoge waardering
Economie in de bovenbouw
Een Mailtje grapjes-CS.
CanDo Coaching.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Goedendag computerbezitter!
Blik terug. Dankbaar voor veel Politieke handwerk Sportieve en collegiale manier van werken IN de raad Vertrouwen en respect VAN de raad als wethouder.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Volksuniversiteit Zwolle
Stage: Basisschool de Klingerberg
Presenteren en communiceren
Onze doelen en visie in beeld
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Verschillende rollen en stijlen
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Welkom op onze thema-avond
Communicatie 7e les.
Een vergadering organiseren
Omgaan met verschillen
Transcript van de presentatie:

Drama als eindexamenvak Iets voor mij?

Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom zou ik voor Drama kiezen? Drama is toch zeker alleen iets voor de KC’ers?

Stel je eens voor… Een groot gedeelte van de banen waarin jullie straks gaan werken bestaan nu nog niet. Er komen steeds minder banen waarin mensen in een vast dienstverband werken, dat betekent dat er steeds meer zelfstandige ondernemers op de arbeidsmarkt komen.

Maar wat heeft dit nu met Drama te maken? Zelfstandig kunnen ondernemen, Om kunnen gaan met veranderingen, En daadkrachtig in kunnen spelen op die veranderingen Vragen om specifieke kwaliteiten, denk aan: creativiteit/ kritisch denken/ samenwerken en communiceren

Ik heb het volgende aan 2 oud- leerlingen gevraagd 1.Van welke kwaliteiten die je bij Drama hebt geleerd/ ontwikkeld heb je veel profijt in je huidige studie? 2. Wat is je het meest bijgebleven van het vak?

Thirsa van Lier 2e jaars student journalistiek Merkt dat ze sneller dan anderen ideeen verzint en onderwerpen van meerdere invalshoeken kan bekijken Is gewend geraakt aan het feit dat er naar haar gekeken wordt, dit is fijn bij het geven van presentaties Ze doet binnen haar opleiding veel projecten in groepsverband, kunnen samenwerken en duidelijke communicatie zijn voor haar van essentieel belang

Wat is haar het meest is bijgebleven? Ze heeft zich altijd heel erg op haar gemak gevoeld Ze heeft het gevoel dat mensen binnen de dramagroep op een andere, prettige manier met elkaar omgaan Je kon echt op elkaar vertrouwen

Bo van Geel 2e jaars student International business administration Drama heeft haar een opener, socialer mens gemaakt met zelfvertrouwen op het gebied van het zichzelf presenteren Ze heeft bij Drama geleerd om ‘out of the box’ te denken. Ondanks het feit dat ze geen creatieve studie doet, merkt ze dat ze bij bepaalde cases over economische onderwerpen over een andere meer creatieve aanpak beschikt dan haar studiegenoten

Toch een beetje nieuwsgierig naar het programma? In het informatieboekje dat jullie vanuit het decanaat hebben ontvangen staat de beknopte informatie In het kort gaat het om de volgende examens: Improvisatie(h4+v4)/ beschouwen(h4+v4)/ teksttoneel(h5+v5)/ voordrach(h5+v5)/ lesgeven-regisseren(v6)/ maken eigen geschreven voorstelling (v6)

Vragen?????