De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat."— Transcript van de presentatie:

1 TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat

2 DE 4 BEOORDELINGSPUNTEN  Creativiteit  Oorspronkelijkheid  Praktische impact  Diepgang

3 CREATIEF EN OORSPRONKELIJK Jullie zijn de nieuwe generatie! Denk ‘out of the box’!

4 PRAKTISCHE IMPACT  Wat is de invloed van je project/onderzoek op:  De mensen waarvoor je het uitvoert  De kennis die we hebben over armoedebestrijding

5 DIEPGANG  Steunt je praktijkonderzoek/project op goed vooronderzoek?  Theoretische onderbouwing van de keuzes die je maakt!  Analyse van de praktijk: wat leren we ervan? Ook wat er niet goed ging!

6 DILEMMA Vol trots en zelfvertrouwen doen ! Kritisch zijn op product Juist een perfecte combinatie voor nog meer succes

7 WAT MOET IK NU INLEVEREN?  standaard: een rapport  Dat kan natuurlijk creatiever !  maar wel vastlegging van: je vragen, de theorie, de praktijk, de impact!

8 TIP 1  Structureer ! Fijn voor jou en fijn voor de lezer.  Bijvoorbeeld: 4 invalshoeken om te kijken:  Politiek en juridisch  Sociaal economisch  Sociaal cultureel  Vergelijkend  Doe een contextanalyse/marktonderzoek:  Wie zijn erbij betrokken  Wat zijn hun waarden en normen (cultuur)  Wat zijn hun belangen (geld, status/positie, tijd)

9 TIP 2  Het vooronderzoek (theorie) vóór de uitvoering ! Je kunt het maar één keer uitvoeren, doe het weloverwogen!

10 TIPS 3 Gooi overbodige ballast overboord! Meet wat je wilt weten!  is dit wel écht noodzakelijk om te weten voor mijn onderzoek/project? validiteit

11 TIP 4 Waarom???!!! Daarom!  Doe net alsof we onwetend zijn: vertel bij alles waar je voor kiest: WAAROM je ervoor kiest.

12 TIP 5  Groot, weinig, efficiënt, effectief, beter etc.  Bedenk hoe je dit kunt meten: Operationaliseer! Vergelijk!

13 TIP 6 Gebruik je netwerk van vandaag!  Vraag om contactgegevens en maak afspraken

14 TIP 7  Kijk naar winnende PWS’en: Cordaid/NVLM  Bekijk hoe ze zijn opgezet  Bekijk de reacties: waarom hebben ze gewonnen?

15 GAAN! Vol trots en zelfvertrouwen doen ! Kritisch zijn op product Juist een perfecte combinatie voor nog meer succes

16 BIJLAGE:  Wat moet er allemaal vastgelegd worden:  Vraag/hypothese of idee voor een project  Waarom vind je dit een belangrijk onderzoek/project?  Hoe onderzoeken/uitvoeren en waarom zo  Theorie: Op basis daarvan ga je je project/praktijkonderzoek vorm geven -> wat ga je nu precies onderzoeken/doen  Praktijk: uitvoering van een project en ‘toetsen’ of je keuzes binnen de theorie wel klopt binnen de door jou gekozen praktijk (enquêtes/interviews/observatie)  Beschrijving van je uitkomsten van het praktische onderzoek  Conclusie


Download ppt "TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat."

Verwante presentaties


Ads door Google