Keurmerk voor CF-centra; Het perspectief van de patiënt Workshop Symposium CF-Centrale 30 november 2012 Jacquelien Noordhoek MA MSc Dr. Vincent Gulmans.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
VIKC Kwaliteitskader en multidisciplinaire visitatie
Advertisements

Workshopronde Woensdag 18 april
Presentatie Harry Donker Januari 2013 Harry Donker Januari 2013
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
Welkom Informatiebijeenkomst IDOP Galder-Strijbeek 28 februari 2011.
De ziekenhuispsychiatrie zorgt voor kwaliteit Hoe kan je het regelen en onderhouden?
Mediator, professie in ontwikeling Rapportage van de Commissie Kwaliteit -Prof.dr.drs. R.C.H. van Otterlo -drs. H.C.W. Gundlach -mw. Drs. L. Reijerkerk.
Voeding en Dieet Zorgmodule Presentatie hoofdlijnen inhoud projectplan.
Π Platform PI (Patiënt-Industrie) een ontmoetingsplaats voor leden van patiëntenorganisaties en medewerkers van farmaceutische bedrijven Kwaliteitsinstituut,16.
‘Recept voor kwaliteit van zorg’
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
Zorgen over leven met CF
Recept voor kwaliteit van Zorg Platform PI symposium Jacquelien Noordhoek MA MSc directeur NCFS #Platformpi #Q.
Model Zorgstandaarden CONCEPT
Basisset Kwaliteitscriteria Lisenka van Loon (projectleider NFK) 6 juni 2011.
Zorglandschap: IJstijd of Paradijs Mei 2012 Eke Zijlstra.
Derde partij: tussen droom en daad
Toekenning subsidies lokaal flankerend onderwijsbeleid vanaf 2014.
Patiëntveiligheid VIM in de praktijk
Telemedicine Workshop 08-10—2010, H.A.W.M. Tiddens & A.C. de Kiviet.
Een goede keten is een kunst! René Denis 11 april 2013
Initiatief van het Kennisnetwerk CVA Nederland Zorgstandaarden onderlegger veranderende zorg 2010 Verkenning (nut/noodzaak) 2011 Ontwikkeling, met Platform.
Onderwerpen Jaarverslag 2011 / Plan van Aanpak 2012/2013
Coördinatoren bijeenkomst 03 oktober 2013 Kennisnetwerk CVA Nederland “Kwaliteit is wat ons bindt”
Lectoraat GGZ-Verpleegkunde
Patiëntperspectief op kwaliteit van zorg
Visitatie ORGANISATIE oncologische zorg
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Realisatie Kwaliteitsbeleid 2008 – 2012
10.00 u.Opening u.Deskundigheidsbevordering Lokale Belangenbehartiging u.Ontwikkelingen wonen voor ouderen in Brabant u.Meer woningen.
Professionele richtlijnen in breder Perspectief
Trimbos-instituut De Consumer Quality Index Stand van zaken Bob van Wijngaarden Studiedag Het Binnenste Buiten 26 maart 2008.
WELKOM Jacqueline Kerkhoffs Rob Abbenhuis
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
Kwaliteitscriteria; wat, waarom en hoe? Lisenka van Loon, projectleider NFK 19 april 2010.
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Wie is waar goed in? Ellen Mogendorff 1.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
N-QICK Nurse-led Quality Improvement in Children with Kidney disease Projectteam Projectleider: Theo van Achterberg Onderzoeker: Betsie van Gaal Adviseur:
Training examencommissies
Meer zelfmanagement, minder ziekenhuis
Beveiligde online polikliniek
OAPEN - NL Aanvraagprocedure. Aanvragen Aanvrager: Wetenschappelijke uitgeverij Wetenschappelijke boeken: –Monografieën en bundels –Peer reviewed –Alle.
Huisartsenzorg & integrale zorg
Eenvoudiger en beter 27 april Inhoud Waarom ook al weer Evaluatie Bbk Waarnemingen Voorstellen Systeemcertificatie BRL O +A Professioneel opdrachtgeverschap.
Zelfevaluatie en collegiale visitatie Arie Olthof Symposium Kwaliteit in Beeld 24 september 2007.
Certificering van milieumanagementsystemen volgens NEN-EN-ISO 14001
Presentatie meerjaren-OTO-beleidsplan
Coördinatoren bijeenkomst 22 mei 2014 Kennisnetwerk CVA Nederland “Kwaliteit is wat ons bindt”
Eerstelijnsbegeleiding, wat mag je verwachten?
ROM Kunstzinnige Therapie Erik W. Baars. Overzicht Lectoraat Antroposofische Gezondheidszorg, Hogeschool Leiden Noodzaak Rol van het lectoraat Over ROM.
Bijeenkomst naar aanleiding van Rapport Ecorys Beleidsdoorlichting “Positie van de client “ Brigitte Zonneveld Plv. Directeur Markt & Consument.
Aan de slag met voor de Kwaliteitsstandaard Jacqueline Neijenhuis en Marloes Martens Generieke module eHealth.
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Commissie R&A Verbonden partijen Besturing & Controlling 25 november 2014.
25 jaar orthopedische kwaliteitsvisitaties Veranderingen en uitdagingen.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
Cliëntenraadpleging: focus op het verbeteren van de kwaliteit van bestaan Jeroen Zomerplaag NIZW Zorg.
Jacqueline Reijerink algemeen directeur SPSZN Symposium 23 mei 2016.
Opleidingsfonds en Toewijzen van Opleidingsplaatsen Teach the AIOS, 17 september 2008 E.A. van der Veen, Voorzitter CBOG.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Huub Nijs Belang van certificatie voor GGD’en. Aanleiding 2001 Nationaal Contract OGZ 2002 Besluit GGD NL tot Certificatietraject 2003 WCPV-taken in Kwaliteitswet.
Auteur: Marieke van Schie, huisarts te Leiden
EUTHANASIE.
Prestatieafspraak PThU
Symposium Patiëntenparticipatie Jacquelien Noordhoek 17 november 2014
ZorgkaartNederland.
voormalig directeur De Letselschade Raad
Stand van zaken. Herfstvergadering 2008
Eerste ervaringen met zorgkaart / plan van aanpak
Transcript van de presentatie:

Keurmerk voor CF-centra; Het perspectief van de patiënt Workshop Symposium CF-Centrale 30 november 2012 Jacquelien Noordhoek MA MSc Dr. Vincent Gulmans

Hoe kan de patiënt bijdragen aan kwaliteit van zorg? Exclusieve ervaringsdeskundigheid Professionele vertaalslag

NCFS Participatie in kwaliteit van zorg: Richtlijnen, ontwikkeling en implementatie Indicatoren Registratie en Benchmark Toetsing

Toetsing Urgentie en draagvlak Mensen met CF Medische Raad van Advies CF-Centra Kwaliteitsorganisaties Beroeps/belangenorganisaties VWS

Toetsing methoden Spiegelgesprekken Visitaties Accreditatie ►Keurmerk

Rand Voorwaarden Ervaring van patiënt/ouder Professioneel Multidisciplinaire zorg Transparant Efficiënt (tijdsinvestering)

Doel ►Verbetering kwaliteit van zorg – spiegelinformatie van patiënten/ouders – verbeterpunten – systematisch

Voorbereiding Procedure Kwaliteitscriteria Samenstelling commissie; training Vragenlijsten, patiënten, ouders en centra Bezoek

Na toetsingsbezoek Concept Rapport Check door Centrum op feiten Keurmerk toekenning

Stand van zaken Pilotbezoek HagaZiekenhuis (4/11) Besluit over structurele implementatie

Conclusie Keurmerk Toetsing door patiëntenorganisatie: - is goed mogelijk - kan op een efficiënte manier - is complementair aan visitaties/accreditatie - leidt tot verbetering van de zorg!