Kwaliteitszorg als meerwaarde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Ondernemen in de praktijk
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Waardenmanagement De Transities
Educatief partnerschap en VVE
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
MAATZORG IN DE THUISLOZENZORG Tine Van Regenmortel
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Kansen voor Samenwerken
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Mijn eerste levensbehoefte is…
15 juni 2011  1-Ontwerpaanpak  Betreft 84% van de veranderingen  Daarvan loopt ¾ vast  Voorbeeld:  tussen had 90% van de  Fortune 500.
Een echte win – win situatie Corporate Health
De kulturhus-methode samenwerken vanuit een sociaal-maatschappelijke missie Jeroen Geerdink, senior adviseur Variya 18 februari 2010 Werkconferentie Regionaal.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Betrokkenheid op de werkvloer
Hoe organiseer ik werk voor mensen met een arbeidsbeperking ?
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Aanpak BBC lichting 1/1/2014 opmaak meerjarenplan/budget.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Volksuniversiteit Zwolle
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Ruimte voor Gelderland Gebouwd erfgoed geeft energie!
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
"Nicht ärgern, nur wundern, und immer lächeln, das heisst ja Selbstbeherrschung..."
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Welkom! NVMW, BVjong, MOgroep, Vereniging Hogescholen, Mbo-Raad, ABVAKABO/FNV, CNV Publieke Zaak. Ondersteuning door Movisie Vakmanschap.
REGELREKSESSIE SCHAKELDAG 21 juni 2016 Boukje Keijzer en Marte Kappert.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Toekomstige veranderingen:
Zin en onzin van waarderingsonderzoek
Integriteit Dilemmatraining.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kwaliteit: Terug naar de kern
SHEQ SHQ.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Leiding geven aan school ontwikkeling
Oud, niet out. Samenwerking tussen de sectoren ouderenzorg, personen met een beperking en eerstelijnszorg Joyce Vansteenkiste, ortho-agoog vzw den.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
De collectieve ambitie
Ontwikkeling, wij als EBS
Een kijkje in de keuken bij KleurrijkWonen
Aan de slag met kwaliteit
Positieve gezondheid “het vermogen je aan te passen en je eigen regie te voeren in het licht van de sociale, fysieke en emotionele uitdagingen van.
Transcript van de presentatie:

Kwaliteitszorg als meerwaarde Koen Joly Coach, inspirator, motivator & facilitator bij KEIK – Mensen in beweging

Kwaliteit Latijn (qualitas): eigenschap, karakter of hoedanigheid Steeds in relatie met klant Steeds relatief

Kwaliteitszorg Beleid dat gericht is op waarmaken van visie, missie en waarden. Gericht op meerwaarde voor cliënten, medewerkers, organisatie en maatschappij. Maakt integraal deel uit van het algemeen beleid.

Leren uit geschiedenis Prehistorie: zelfcontrole Middeleeuwen: gilden leggen regels op Industriële revolutie: controle door baas Vanaf WO I: kwaliteitsinspecteurs met focus op resultaat Vanaf WO II: PDCA-cirkel, organisatiebreed & link met beleid

Kwaliteitscultuur Als iedereen fier is op zijn organisatie en daar constant een bijdrage aan levert. Als iedereen die iets tegenkomt in zijn organisatie waarvan hij denkt dat het anders kan, daar ook iets mee doet.

Meerwaarde creëren

Belang van inbedden in algemeen beleid Maak er geen afzonderlijk beleidsdomein van Bouw het beleid van de organisatie uit volgens de principes van kwaliteitszorg Denk in stromen

Belang van evenwichtig beleid Wees je bewust van het evenwicht tussen cliënten, medewerkers, organisatie & maatschappij Heb oog voor structuur, proces & resultaat Werk aan vernieuwing, verbetering & borging Spreid je beleidsplan over 5 jaar Bouw een braakliggend jaar in

Belang van leiderschap Stel je kwetsbaar op Geef ruimte aan medewerkers Geef aan dat fouten maken mag Geef zelf het goede voorbeeld

Belang van betrekken van alle stakeholders Zet de specialisten in op hun specialiteit Draag samen zorg voor kwaliteit Laat ieder zijn rol spelen Maak een evident en gezamenlijk doel van wat leeft tussen mensen Betrek iedereen van links naar rechts en van boven naar onder en terug

Belang van gedeelde taal Maak visie, missie & waarden echt betekenisvol Creëer dialoog tussen verschillende visies om te komen tot gedeelde visie Werk de vanzelfsprekendheid van “we verstaan mekaar” weg Gebruik de taal van de medewerkers en de cliënten

Belang van leren Zet in op de kracht van experimenten Verglijd niet naar risicomanagement Bouw systematisering in (PDCA-cirkel) Pak de zaken vast en doe er iets mee Denk meer na i.p.v. voor Creëer uitwisseling tussen afdelingen en diensten

Belang van eigenheid Stem alles wat je doet voldoende af op de eigen organisatie Doe recht aan alles wat nu al gebeurt Stel je steeds de vraag: wat kan de meerwaarde van deze verplichting zijn in onze context

Meerwaarde creëren Bed kwaliteitszorg in in algemeen beleid Zorg voor een evenwichtig beleid Investeer in leiderschap Betrek alle stakeholders Gebruik gedeelde taal Maak van leren de rode draad Bewaak de eigenheid van je organisatie