HPO Sector Kinderopvang

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

De bevlogen leerkracht
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Implementatie van de UNCO-MOB
Professioneel sturen.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Een ingewikkeld gesprek over cultuur of toch niet?
Kandinsky College Malderburchtstraat
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Center for Organizational Performance
Een startersgids voor innovatie
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Klantgerichte ICT organisatie
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 8 Implementatie
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
Inleiding tot marktonderzoek
PLATO™-Intensief- Leadership
Wat is een communicatieplan?
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO en intern management
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Leeftijdsbewust personeelsbeleid Werkgroep donderdag 14 juni 2007.
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
© de vries business consultancy, 2008
Organisatieontwikkeling NPO (1)
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Q-Plan Gebruikersdag 20 april Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Insights & Essentials Willem van Putten
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
De andere impact-factor: geïmplementeerde kennis Henk Nies Bijzonder hoogleraar Organisatie en beleid van zorg, VU Raad van bestuur Vilans, Utrecht Postersessie.
Businesscase vanuit een ander perspectief Herman Uffen MSc. Koplopers Archief 2020.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Samen op reis naar excellente mensgerichte zorg !
Procesverbetering in de Zorg
Hoe overleef ik ….. een werkplekfactor van 70%?
Effecten meten met de effectenarena
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Realisatie en implementatie
Succesvol implementeren in de zorg
Het V3B-spel: vinden, binden, boeien en bloeien
Kwaliteit Verbetercyclus
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Kwaliteit Verbetercyclus
Burgemeester Reigerstraat KW Utrecht
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Uitdagingen Meten: welke informatie, hoe doe je dat op een slimme manier? Hoe organiseer je reflectie en de vervolgstappen in de verbetercyclus? Verantwoorden.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Kick-off Lerend Netwerk Leerlijn actief burgerschap
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

HPO Sector Kinderopvang HPO Center AVICENNA bdKO

Plan van Aanpak: Performance Verbeter Plan & Implementatie AVICENNA Plan van Aanpak: Performance Verbeter Plan & Implementatie HPO Center bdKO

Over al dan niet implementeren: Waarom? Waartoe? Hoe wel? Hoe niet? Onderwerpen presentatie Performance Verbeter Plan Over al dan niet implementeren: Waarom? Waartoe? Hoe wel? Hoe niet? HPO Center AVICENNA bdKO

HPO – Doelstellingen Elementaire vragen: Wat wil je laten gebeuren in je organisatie? Is HPO als interventie-middel daarvoor geschikt?

Performance: Gebleken gedrag Gaat verder als een goede ‘intentie’ Zichtbaar, herkenbaar en aantoonbaar HPO Center AVICENNA bdKO

HPO – mogelijke doelstellingen Eenmalige ‘foto’ van de organisatie ‘Wakker-schud’ effect Middel voor het management om te sturen Integrale organisatieontwikkeling op basis van kernpunten Organisatiebrede invoering van prestatiemanagement

Kernvragen m.b.t. HPO-Methode: Hoe gaan inhoudelijk- en mensgerichte medewerkers met enthousiasme werken met prestatie(metingen) & cijfers? HPO Center AVICENNA bdKO

Let op voor verkeerde beeldvorming Medewerker: Sociaal Beeldend Creatief Doen HPO: Zakelijk Koude vormen Vaststaand Denken

Kernvragen m.b.t. HPO-Methode: “Ik moet werken voor cijfers” Of: “Cijfers helpen mij om te ontwikkelen” HPO Center AVICENNA bdKO

Uitkomsten analyse voor ontwikkeling Doelbepaling, meting, analyse en bijstelling is nodig voor de professionele ontwikkeling Dit is dan niet voorbehouden aan alleen het management.

Succesfactoren Performance Verbetering Werkenderwijs leren Fases voor ontwikkeling: Doen Analyseren/reflecteren Uitrusten Doen op een hoger niveau Etc.

Succesfactoren Performance Verbetering Strategie gaat pas werken als mensen Het kunnen ‘inoefenen’ Voor organisatieontwikkeling is nodig: Nieuwe kennis en inzichten Oefenruimte Dialoog Oefentijd Dit is werkenderwijs leren

Succesfactoren bij invoering van Performance Verbetering De juiste analyse & commitment sleutelpersonen Overeenstemming PvA bij sleutelpersonen Kies voor een beperkt aantal verbeterthema’s Integrale invoering (het gaat de hele organisatie aan) Attractieve werkvormen (mengvormen)

Succesfactoren Performance Verbetering Denk (ook) vanuit de meerwaarde voor de klant en de medewerker Intern communicatietraject Wat draagt de individuele medewerker bij Tussentijdse terugkoppeling vorderingen HPO Center AVICENNA bdKO

Succesfactoren Performance Verbetering Stimuleer en geef ruimte voor (lokale) initiatieven passend bij de verbeterthema’s Deel deze initiatieven met andere medewerkers Projectmanagement goed belegd HPO Center AVICENNA bdKO

Fases invoering GO / NO GO HPO Introductie in organisatie HPO Scan & Analyse Performance Verbeter Plan GO / NO GO PVP Implementatie Performance Verbeter Plan

Voorbeeld attractieve vormen Bij integrale aanpak Attractieve Kick-off sessie Vooraf: Sessie voor Sleutelfiguren Op locatie - activiteiten Feedback instrumenten Werken met beelden Afhankelijk per ontwikkelthema: werkvormen kiezen die het gedrag van mensen ontwikkelen HPO Center AVICENNA bdKO

Wat wil je laten gebeuren in je organisatie? De HPO Aanpak: Geschikt als basis voor organisatieontwikkeling