Facilitaire regie. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Slow Change haast me niet, want ik heb weinig tijd... website en beweging voor professionals in organisatieverandering vergaar- en uitwisselplaats voor.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
voor iedereen die van zijn hond houdt…
De Drama Driehoek.
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Corporate Portfolio Management
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
10 tips voor een gouden start Groeitips
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Blijf bij mij Jolink.
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Dinsdag 4 april 2017 Bedrijfspresentatie Clean Concepts B.V.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Edgar Edith van Ruijven Onlangs las ik deze brief van Edgar.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Management & Organisatie
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Facility management en inkoop
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Wat doen ze me nou...? Jan Bransen Publiekslezing, 7 april 2010.
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Participatie en een Klantenraad
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Project Management Fails
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Visie & Strategie.
Governance en systeemtoezicht Rian Vos Coördinerend/specialist senior inspecteur IGZ.
Niet met goede bedoelingen alleen… 17 april 2008 Jolanda Luijten.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Wat een waarheid schuilen er in deze woorden
Onze doelen en visie in beeld
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Naar een optimaal HR - beleid
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
UVW LinkedIn Presentatie
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Niets is wat het lijkt.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Zonder opdrachtgever geen Programma (waarom zoekt het ISZF een opdrachtgever?)
Dienstenmarketing Week 4.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
CIO’s en opdrachtgevers Directie Informatisering & Inkoop Verbinden van mensen, met betrouwbare techniek en de juiste informatie.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Persoonlijk Leiderschap
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
Transcript van de presentatie:

Facilitaire regie. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Professionalisering van regie Facilitaire regie Professionalisering van regie De toenemende populariteit van regie-organisaties heeft geleid tot verdere professionalisering van regievoering. Regievoering is inmiddels een specialisme geworden. Steeds meer organisaties beseffen dit en hebben plannen om de regiefunctie professioneel in te richten. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

REGIE Wijze van uitvoeren van publieke of particuliere werken onder toezicht en voor rekening van de opdrachtgever ; soms wordt iets dergelijks ook toegepast bij de exploitatie van openbare diensten of bedrijven Men spreekt van regie als werkzaamheden worden opgedragen voor een vast bedrag per uur. De eindprijzen staan dus niet van tevoren vast. De rekeningen van toeleveranciers worden apart opgevoerd. Kan verwijzen naar: media centrale (bedrijf), regisseren van een optimale reclame mix, filmregisseur, regisseren van films, televisie regisseur, regisseren van televisie series, toneelregisseur, regisseren van toneelstukken Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Competenties Beheerorganisatie  Regieorganisatie Operationeel  Strategisch / Tactisch Interne focus  Externe focus, klant-Leverancier Specialisten  Generalisten Reactief  Pro-Actief Ad Hoc  Gepland Basis competentie niveaus  Hogere competentie niveaus Taakgericht  Resultaatgericht Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Cultuur-kenmerken regie Naar buiten gericht Meedenken met klant Zakelijk en formeel op orde, werken binnen de afgesproken en vastgelegde kaders Transparant in bedrijfsvoering en dienstverlening, focus op klant en leveranciers, stimuleren verbeteren dienstverlening, resultaat voor de klant coördineren en realiseren, transparante dienstverlening en bedrijfsvoering (helder afgesproken en controleerbaar), “NEE” zeggen buiten de kaders, controle van leveranciers, gaan voor het beste resultaat. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Managementstijl Sturen op resultaat, medewerkers en klant Aandacht voor samenwerking Managen van verwachtingen Weet wat er speelt bij belanghebbende Afstemmen diverse belangen Coachend richting medewerkers Aansluiten op klant en leveranciers ontwikkeling Zwaardere professionals Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Meningen, “regie is hot” De FM’ers Elly Cornel, Gitte Bosman en Frank Voss met elkaar in gesprek. over de voor- en nadelen van het organisatiemodel Enkele uitspraken: Cornel (eigen beheer):‘Ik heb twintig dienstverleningsprocessen in het ziekenhuis, maar ik ben nog nooit een dienstverlener tegengekomen die ze allemaal van me zou kunnen overnemen’. Bosman (regie): ‘Cruciale processen houd ik echt in eigen hand. Als er iets gebeurt staan mijn medewerkers, ook als ze in het weekend vrij zijn, hier direct op de stoep om te helpen. Van een dienstverlener moet ik dat nog zien.’ Voss (totale uitbesteding): ‘Ik profiteer nu van de slagkracht van mijn provider waardoor ik inkoopvoordelen behaal die voor mij als kleine partij nooit mogelijk waren.’ Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Op naar de regie organisatie Standpunt CvB Hardheidsgraad? Hoe vertaald ? Juist vertaald? Is inhoud van de presentaties van vanochtend passend bij “regie”? Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Tegen regie? Kosten ontwikkeling van geleverd product Kosten van regie voering? Hoe kritisch blijf je op kwaliteit sturen Kwaliteit instabiel door winst verwachting Wel de lusten niet de lasten? Is er grip? Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Voortgang projecten Aan wie koppelen wij de project leiders van vanochtend Waar controleren wij de voortgang? Hoe voorkomen we dat projectleiders; Verzuipen Geen voortgang boeken Te zwaar belast zijn waardoor mens en werk vastloopt. De verwachtingen slecht geregisseerd worden Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

De knip Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Wat willen we bereiken? Niemand komt ’s morgens uit zijn bed met de gedachte op welke manier hij nieuwe problemen kan creëren. Het geloof van een ieder in gedeelde doelstellingen is het belangrijkste startpunt en de basis voor samenwerking. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Vertrouwen Dat is de basis voor samenwerking tussen personen die samen ergens voor verantwoordelijk zijn. Vertrouwen begint bij het geloof dat de ander zijn werk goed probeert te doen. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Eigenaarschap Het moet duidelijk zijn wie waarvoor verantwoordelijk is. Als jij verantwoordelijk bent, moet je zorgen dat de zaken goed komen, ook als een issue tijdelijk bij iemand anders ligt. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Intensiveren Als je een probleem hebt, moet je niet escaleren maar intensiveren. Dus niet melden dat je niet krijgt wat je wilt hebben of geen antwoord krijgt op je mail, maar gewoon je counterpart opbellen en begrijpen wat het probleem is. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Win-win De dienstverlening is uitbesteed bij het Facilitair bedrijf, “een leverancier”. Die leverancier is een bedrijf, dat “winst” zou moeten maken op de geleverde diensten. Door belangen te combineren komen we verder. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl

Simon Vinkenoog Waar een begin is. “Kan het niet lang duren of er is een vervolg. Waarmee lang niet alles gezegd is.” Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl