Company Profile www.dedicated.be.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Dedicated Research Avenue Brugmann 216Tel: www.dedicated.be B-1050 Brussels - BelgiumFax: Meting van de.
Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl
Communicatie- programma 10
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Obesitas De obesitasepidemie en de evolutie van het aantal bariatrische ingrepen bij MLOZ-leden Dr. Katrien Van Rie Dr. Jan Van Emelen.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Marketingmanagement in een Europese KMO
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Bedrijfspresentatie Promavise
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Kennismaking.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Pilootproject ZorgTV Ervaringen en conclusies Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen 29 juni 2010.
BLUE GREEN Peter Reyneveld
Welkom op de presentatie voor nieuwe medewerkers
Dedicated Research Avenue Brugmann 216Tel: www.dedicated.be B-1050 Brussels - BelgiumFax: Autosalon Studies.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Het innovatiemodel van IMEC
H8: Distributie.
WERKVELD ARBEIDS- en ORGANISATIEPSYCHOLOGIE LES Marktonderzoek OPLEIDINGSONDERDEEL: WERKVELDEN PSYCHOLOGIE Lector: Catherine Schepers.
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Netwerking & Organisatieontwikkeling
Herpositionering Renault
“Packaging Your Future”
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Het bedrijf Bayer BioScience N.V.. Bedrijfshistorie (1)  Oprichting Plant Genetic Systems N.V. in 1982  Onderzoek van Prof. Van Montagu en Schell 
Avenir Telecom is de specialist in telecom distibutie.
© de vries business consultancy, 2008
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Kabinet van de Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen 1.
Het wereldwijde netwerk van de Duitse economische vertegenwoordiging Susann Zuber, Communicatie & PR AHK debelux.
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Merkenbeleid HBO5.
Knooppunt e-boekplatform / tabletoplossing status 28/08/2012 Expertgroep e-publishing.
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
The patients are waiting Artsen in de farmaceutische industrie
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 10 onderzoek met vragenlijsten.
Get the Best Copyshop and Printshop Online. Internet Copyshop in Utrecht, Nederland is een gevestigde, individuele drukkerij. Zij zijn een van de beste.
Een nieuw programma GSOLOGOLGCP Visie Lokale overheden zijn een logisch onderdeel van het Nederlandse beleid van buitenlandse handel en internationale.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
MARKTONDERZOEK – OP ZOEK NAAR INSIGHTS
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Presentatie bedrijfsplan
HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE | CONSEIL SUPERIEUR DE LA JUSTICE
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Maatregelen in het kader van de Britse terugtrekking uit de EU
Transcript van de presentatie:

Company Profile www.dedicated.be

Overzicht van de presentatie 1. Dedicated Research 2. Beschikbare middelen 2.1 Call Center 2.2 Netwerk van enquêteurs 2.3 Vergaderzaal / voorziening voor discussiegroepen 2.4 Studio’s voor individuele interviews 3. Certificaten 4. Onze markten 4.1 Automobiel en transport 4.2 Farmaceutica / gezondheid 4.3 Voeding/drank 4.4 Distributie 4.5 Business to Business 4.6 Politiek 4.7 Welvaartsgoederen 4.8 Institutioneel 4.9 Luxe 5. Recente referenties 6. Offerte-aanvragen

1. DEDICATED RESEARCH Dedicated Research is het grootste onafhankelijk instituut voor marktonderzoek en opiniepeilingen in België Opgericht in 1992 Omzet 2006 : 3,8 Miljoen € 32 vaste medewerkers (exclusief call center) Full service: ad hoc en multi client studies Kwalitatieve studies: 30% omzet / Kwantitatief: 70% omzet Lidmaatschap: ESOMAR; FEBELMAR; EPHEMRA; AQR Kwaliteitsstandaarden Internationale connecties

1. DEDICATED RESEARCH Evolutie van de omzet Miljoen EURO + 23%

1. DEDICATED RESEARCH Evolutie medewerkers* + 28% Medewerkers * Call center exclusief

1. DEDICATED RESEARCH Een globale oplossing (360°)

Kwalitatief & Kwantitatief 2. BESCHIKBARE MIDDELEN Kwalitatief & Kwantitatief 8 onderzoeksverantwoordelijken 2 free lance moderators Vergaderzaal Studio’s voor individuele interviews 40 enquêteurs specifiek gevormd in kwalitatieve interviewtechnieken in de medische sector Call center: 45 CATI stations (Computer Assisted Telephone Interview) 30 CAPI stations (Computer Assisted Personal Interview) Netwerk van enquêteurs: België, Nederland en GHL 32 vaste medewerkers (exclusief call center)

2. BESCHIKBARE MIDDELEN 2.1 Call Center Gesitueerd in het centrum van Brussel 45 CATI stations (met ADSL aansluiting) Permanent 2 supervisors Een van de grootste in België In 2005: > 140 000 telefonische enquêtes Continue vorming van de enquêteurs Gedekte landen: België, Nederland en Luxemburg Mogelijkheid voor: Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje

2. BESCHIKBARE MIDDELEN 2.2 Netwerk van enquêteurs Dedicated Research beschikt over een eigen terrein - organisatie om de volgende 3 landen te dekken: België: +/- 200 enquêteurs verdeeld over het hele land Nederland: 80 enquêteurs over het hele land inzetbaar Luxemburg: 10 locale enquêteurs, in staat om te interviewen in het Luxemburgs en in het Portugees Enquêteurs gevormd, omkaderd en gecontroleerd volgens de kwaliteitsstandaard EMRQS De meerderheid van de enquêteurs in het call center werken op vast contract

2. BESCHIKBARE MIDDELEN 2.3 Vergaderzaal / voorziening voor discussiegroepen Spiegelruit Mogelijkheid om 12 personen + 2 moderators te installeren op een comfortabele manier 7 beschikbare plaatsen in de « viewing room » Middelen voor audio - visuele opname Mogelijkheid voor videoconferenties Simultane vertaling Uitgebreide parkeergelegenheid Mogelijkheid om te rekruteren in een vlakbij gelegen commercieel centrum

2. BESCHIKBARE MIDDELEN 2.4 Studio’s voor individuele interviews Gelegen in commerciële centra in grote steden Staat toe om op een comfortabele manier en binnen zeer korte tijdsspan tests van bijvoorbeeld voedingsproducten of pré - tests van campagnes uit te voeren. België: Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge, Luik, Namen, Charleroi en Bergen Nederland: Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Rotterdam Luxemburg: een zaal in Luxemburg stad

3. CERTIFICATIE Dedicated Research is gecertificeerd door het internationale certificatie - instelling SGS SGS is de door Febelmar geselecteerde certificatie - instelling voor kwaliteitscertificatie van de permanente leden van de federatie Certificatie volgens de EMRQS standaard (Efamro Market Research Quality Standards) Certificatie behaald voor: KWALITATIEF onderzoek KWANTITATIEF onderzoek Voordelen: Transparantie van alle etappes (budget, kwaliteitscontrole, analyse en verwerking, …) Kwaliteit van de enquêteurs en hun vorming Omkadering en supervisie van de enquêteurs Strikt respecteren van de manier van informatieverzameling en de quota Controle na de afname van de enquêtes Dubbele controle voor alle invoer van gegevens

4. ONZE MARKTEN Dedicated Research beschikt over een specifieke expertise in de volgende markten Automobiel & Transport Farmaceutica / Gezondheid Voeding / Drank Distributie Business to business Politiek Institutioneel Welvaartsgoederen Luxe

4.1 Automobiel & Transport Met bijna 15 jaar ervaring, heeft Dedicated Research een ruim gamma aan onderzoeken ontwikkeld specifiek voor de automobielsector: 2 benaderingswijzen :

4.1 Automobiel & Transport 4.1.1 Voorbeelden van ad hoc studies: Imago - onderzoek (onderzoek naar het imago van een merk en zijn modellen) Onderzoek naar het profiel en aankoopmotivaties van kopers van een merk of een model Barometers van tevredenheid na verkoop (continu onderzoek met tevredenheidsanalyse van de klanten per concessie en trimesteriele rapportering), Car clinics (onderzoek rond positionering van nieuwe modellen), Mystery shoppings (pseudo-aankopen uitgevoerd door specifieke pseudo-kopers of door fleet managers), Pré-tests van reclamecampagnes en / of promotionele acties , Day after recall, Balans van campagnes, Onderzoek naar de frequentatie van magazines uitgegeven door de automerken

4.1 Automobiel & Transport 4.1.1 Voorbeelden van ad hoc studies (vervolg): Onderzoek naar de frequentatie van huis-aan-huis advertenties in de automobielsector, « Lost sales » onderzoek (analyse van de redenen voor het niet-aankopen van bezoekers aan een show room die een offerte aangevraagd hebben), Onderzoek naar tevredenheid van de netwerken van concessiehouders over hun importeur, Store-checks (onderzoek naar de opvolging van de instructies door de concessiehouders van de importeurs aangaande de organisatie van de show room en het gebruik van POS), Onderzoek naar de tarieven voor wisselstukken bij groothandelaars in automobielbenodigdheden Onderzoek op de stands van het Autosalon Onderzoek naar de prestaties van de informanten en verkopers op de standen op het Autosalon Opvolging van prospectfiches door de concessiehouders …

4.1 Automobiel & Transport 4.1.2 Doorlopende studies 4.1.2.1 GIPA : GIPA is een Frans bedrijf dat gespecialiseerd is in na - verkoop onderzoek op de automobielmarkt. GIPA is aanwezig op de belangrijkste Europese markten en Dedicated Research vertegenwoordigt GIPA in België. Elk jaar worden twee uitvoerige onderzoeken gerealiseerd op de na-verkoop markt en verkocht aan meerdere klanten : Een onderzoek gebaseerd op een representatieve steekproef van 2 000 automobilisten: Bezoek aan verschillende dienstverleners (onafhankelijke garages, concessiehouders, specialisten,…) voor verschillende types van interventies, gewoontes op vlak onderhoud van de wagen, imago van de verschillende dienstverleners,…). Specifieke analyses kunnen uitgevoerd worden naargelang het merk van de wagen en een onderverdeling van de steekproef kan uitgevoerd worden voor de merken die dit wensen), Een onderzoek gebaseerd op een representatieve steekproef van 750 herstellers (concessiehouders, onafhankelijke garages, specialisten, fast-fitters,…). Kwantificering van verschillende prestatietypes, leveringsgewoontes en plaatsing van verschillende onderdelen, het niveau van uitrusting en intentie tot aanwerving van uitrusting.

4.1 Automobiel & Transport 4.1.2 Doorlopende studies 4.1.2.2 « Autotrack » : Een nieuw multiklanten product gecommercialiseerd door Dedicated Research Steekproef van 400 automobilisten die face to face geïnterviewd worden (CAPI) We kunnen de impact meten van alle promotionele en publicitaire acties van de afgelopen weken voor de merken die dit wensen. Gemeten aspecten: Spontane en ondersteunde herinnering van een campagne Evaluatie van de verschillende publiciteitsvormen Impact van een campagne op het imago en de gedragingen …

4.1 Automobiel & Transport 4.1.2 Doorlopende studies 4.1.2.3 Autosalon : Gedurende de laatste 7 jaar vertrouwde Febiac jaarlijks een omvangrijk onderzoek toe aan Dedicated Research: Onderzoek naar het profiel van de bezoekerspopulatie Onderzoek naar de motivaties voor het bezoek Onderzoek naar de frequentatie van de verschillende paleizen en standen Satisfactie - onderzoek … De mogelijkheden van de aan de exposanten aangeboden metingen zijn meervoudig: Mogelijkheid om vragen toe te voegen aan de voor Febiac ontwikkelde vragenlijst bij 1.200 bezoekers, Mogelijkheid voor ad-hoc metingen in de gangen, Mogelijkheid voor metingen op de standen, Mogelijkheid voor pseudo-aankopen op de standen,

4.1 Automobiel & Transport 4.1.2 Doorlopende studies 4.1.2.3 Autosalon : Meting van de prestaties van de informanten op de standen van het Autosalon : Dedicated Research heeft een instrument ontwikkeld dat toestaat om de kwaliteit van het werk van elke verkoper/ elke informant te evalueren van dag tot dag De prospecten worden de dag na hun bezoek gecontacteerd (minimum 3 prospecten per verkoper/informant) De resultaten zijn dezelfde avond al beschikbaar => kunnen voor de briefing van de volgende ochtend, voor het openen van de deuren, gebruikt worden

4.1 Automobiel & Transport 4.1.2 Doorlopende studies 4.1.2.3 Autosalon : Opvolging van prospectfiches door de concessiehouders : Prospectfiches worden door de merken aangemaakt op hun internetsite of op hun stand op het Autosalon De merken verdelen deze fiches aan de betrokken concessiehouders Dedicated Research heeft een onderzoeksmodule ontwikkeld die toestaat om de kwaliteit van de opvolging van deze fiches te meten

4.2 Farmaceutica / Gezondheid Dedicated Research heeft een sterke expertise ontwikkeld in de farmaceutische sector en heeft zich gespecialiseerd in rekruteringstechnieken die eigen zijn aan de medische sector: Segmentatie van de types onderzoeken in functie van de groepen te interviewen personen:

4.2 Farmaceutica / Gezondheid 4.2.1 Onderzoek bij artsen: Onderzoeken naar het potentieel en de positionering van een nieuwe behandeling Pré-tests van sales aids en persberichten ( « vigie ») « Post launch monitoring » onderzoeken en recall tests : metingen van de impact van medische promoties Medi-Research, een internet-meetinstrument voorgesteld in samenwerking met CMP Medica, de uitgever van De Artsenkrant / Journal du médecin (=> zie volgende slide) Trackings Onderzoeken rond de verwachtingen van dokters inzake evenementen (een onderzoek uitgevoerd in samenwerking met AdVitam) Metingen van de impact van veranderingen in de terugbetalingsvoorwaarden Onderzoeken naar het imago van een ziekenhuisinstelling in haar regio …

4.2 Farmaceutica / Gezondheid 4.2.1 Onderzoek bij artsen Medi-Research: Medi-Research is een permanent instrument voor on-line metingen Basis van de meting: 8 000 generalisten « high & medium practices » Kan op 2 manieren gebruikt worden: « ad-hoc »: Elke firma die dit wenst kan enkel voor zichtzelf een meting laten uitvoeren, op het door hen gewenste moment en op de door hen gewenste steekproef. « omnibus »: Elke twee weken worden 200 artsen ondervraagd; elke firma kan de vragen stellen die het wenst te stellen. Het aandeel in de participatie wordt bepaald naargelang het aantal vragen (voordeligere formule dan in ad-hoc). De antwoorden op de gestelde vragen blijven uiteraard de exclusieve eigendom van elke opdrachtgever.

4.2 Farmaceutica / Gezondheid 4.2.1 Onderzoek bij patiënten: Onderzoeken rond gebruik en attitudes Onderzoeken rond de perceptie van een pathologie bij het grote publiek Impactmetingen van sensibiliseringscampagnes « Belgian Patients Observatory », een onderzoek gebaseerd op 600 chronische patiënten, een onderzoek uitgevoerd in samenwerking met Ogilvy Healthcare Onderzoeken rond de aanvaarding van nieuwe toedieningswijzen (injectiepennen, inhalatietoestellen, …) Onderzoeken rond prijsgevoeligheid Pré-tests rond internetsites voor patiënten …

4.2 Farmaceutica / Gezondheid 4.2.3 Onderzoek bij ziekenhuisinstellingen: Onderzoeken rond aankoopvolumes van verschillende producten en schatting van het gebruik per dienst Onderzoeken rond aankooppolitiek (voorbeeld : voorkeur voor chirurgisch wegwerpmateriaal of herbruikbaar chirurgisch materiaal) Onderzoeken rond het imago van leveranciers van ziekenhuismateriaal of ziekenhuisbenodigdheden Onderzoeken door middel van gevallenstudies bij dokters (retrospectieve en prospectieve gevallenstudies),…

4.2 Farmaceutica / Gezondheid 4.2.4 Onderzoek bij apothekers: Panels bedoeld om patiënten met zeldzame pathologieën te rekruteren Pré-tests van sales aids, Pré-tests van POS materiaal, Kwaliteit -en service barometer : meting via pseudo-aankopen van de kwaliteit van het onthaal en de raadgeving in een apotheek Store Checks (voorkomen van POS) Gedetailleerde onderzoeken rond de verkoop van een product of een klasse producten (patiëntentypes, voorschrijven of niet,…) …

4.2 Farmaceutica / Gezondheid 4.2.5 Onderzoek bij beïnvloeders : Beïnvloeders: Politici leden van de commissie voor terugbetaling medische opinieleiders journalisten … Onderzoeken rond het imago van een farmaceutische firma Pré-tests van sensibiliseringscampagnes Impactmetingen van sensibiliseringscampagnes

4.3 Voeding / Drank Voorbeelden van gerealiseerde onderzoeken : « Sensory Testing » : Gesofisticeerde organoleptische testtechniek Staat toe om tot 7 verschillende producten op 60 à 70 verschillende criteria te evalueren (monadische test) test uitgevoerd in zaal (tussen 4 en 10 bijeenkomsten van 20 personen) bij consumenten uit de betrokken productcategorie in representatieve condities Techniek ontwikkeld om de te verbeteren punten van bestaande producten te identificeren of om de aantrekkelijkheid van de prototypes en de mogelijke verbeteringen te meten Tests van verpakkingen en/of merknamen Onderzoek naar psychologische perceptie van prijzen Onderzoek naar bekendheid en imago van een merk en van zijn verschillende vormen/gamma Onderzoek naar gebruik en houding (eventueel met verbruiksboekje dat handelt over een periode van 2 tot 4 weken) Home placement tests Pré-tests van publicitaire en/of promotionele campagnes Impactmetingen van publicitaire en/of promotionele campagnes …

4.4 Distributie Voorbeelden van gerealiseerde onderzoeken: Store checks (Prijsonderzoek) Mystery shoppings « Lost sales » onderzoek (bezoekers die uiteindelijk niet tot aankoop overgegaan zijn) Onderzoek rond bekendheid en imago van een keten van verkoopspunten Tevredenheidsbarometer van klanten van een keten van verkoopspunten (periodieke barometer realiseerbaar per verkoopspunt) Onderzoek naar de handel in verkoopspunten (karakteristieken van de bezoekerspopulatie en hun verwachtingen + analyse van rekrutering) Onderzoek in pilootverkooppunten (nieuwe concepten rond verkoopspunten of aanpassing van bestaande verkoopspunten) Evaluatie van het potentieel van een verzorgingsgebied Implementatie-onderzoek Meting van de impact van communicatiecampagnes …

4.5 Business to Business Dedicated Research voert onderzoeken uit op : Professionele populaties die zeer moeilijk te bereiken zijn Problematieken die een goede kennis van de sectoriële techniek vereisen Voorbeelden van onderzoeken : Pseudo-aankopen via offerte-aanvragen met ingewikkeld bestek (via bestaande maatschappijen waarvan de naam geleend mag worden) Gedetailleerd onderzoek rond bevoorradingsgewoontes (gespecialiseerde groothandel, directe bevoorrading, …), Onderzoek rond keuzecriteria voor verschillende technische opties Onderzoek bij integrateurs/incorporateurs (bv : bordenbouwers en machineconstructeurs in de elektriciteitssector) …

4.6 Politiek Voorbeelden van gerealiseerde onderzoeken: Trimestriële barometer voor kiesintentie en de preoccupaties van de Belgen (opiniepeiling voor het dagblad Le Soir en voor RTBF) Onderzoeksmodule rond de kiesintenties voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen en de keuzecriteria van de kiezers Opiniepeiling rond de kiesintenties voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober : 18 opiniepeilingen op vraag van RTBF en Groupe Sud Presse Onderzoek rond het imago en de positionering van een politieke persoonlijkheid Onderzoek rond profiel en stemmotivaties van het electoraat van een politieke partij Onderzoek rond electoraal doorwegende thema’s Opiniepeiling rond syndicale verkiezingen binnen een beroepsgroep …

4.7 Welvaartsgoederen De woning en de tuin zijn één van de belangrijkste investeringen van gezinnen Dedicated Research is zeer actief binnen onderzoeken gerelateerd aan deze markt Segmentatie van het type onderzoek in functie van de groepen te interviewen personen:

4.7 Welvaartsgoederen Binnen de populatie van de gezinnen : Onderzoek rond gebruik en attitudes, Bekendheid en imago van merken van welvaartsgoederen (bijvoorbeeld : barometer van het imago van het merk Samsung en zijn verschillende producten), Materiaaltesten (kleur, decoratiemotief, bijvoorbeeld voor vloerbedekking of tegels in de badkamer) Pré-tests en post-tests van campagnes, … Bij aanbevelers en installateurs : Onderzoek rond criteria voor aanbeveling/ installatie, Pré-tests van prototypes/ nieuwe productconcepten, Pré-tests van internetsites gericht op professionelen, Metingen van bezoeken aan professionele beurzen, Pré-tests van verkoopsgidsen, Recall tests (impactmetingen van promotionele acties of communicatiecampagnes bij deze professionele populaties)

4.8 Institutioneel Het onderzoek naar de belangrijke thema’s in de samenleving en de acties van de overheid, of het nu aangaande België of Europa is, vormt een van onze belangrijkste activiteiten : Mobiliteit Duurzame energie Preventie van verschillende vormen van criminaliteit Preventie van huishoudelijke ongevallen Man-vrouw gelijkheid in de politiek Staatsburgerschap Instemming met het Europesche gedachtegoed Stemrecht voor migranten Het dragen van religieuze symbolen op school Informatica en onderwijs Integratie De koninklijke familie en haar rol De positionering van België op internationaal vlak Francorchamps Beeld van het overheidsapparaat en de tevredenheid over de diensten Pré-tests van sensibiliseringscampagnes, Impactmetingen van sensibiliseringscampagnes Promotie van regionale producten … Komende van bureaus gespecialiseerd in institutionele en politieke aangelegenheden of ministeriële kabinetten, hebben meerdere van onze medewerkers een sterke interesse en een ruime ervaring in de benadering van dergelijke thema’s.

4.9 Luxe Dedicated Research interviewt regelmatig populaties uit het « hogere gamma »: Onderzoeken voor « premium » automerken: Audi, BMW, Porsche, … Onderzoeken voor luxeproducten: horloges, hi-fi, … Bevraging van artsen opinieleiders, opinieleiders Sterke expertise ontwikkeld in de manier om doelgroepen uit het hoge gamma te bereiken en hen te laten deelnemen aan onderzoek. Zeer specifieke technieken voor rekrutering en incentive-programma’s Een netwerk van enquêteurs die speciaal gevormd zijn voor dit zeer specifieke doelpubliek Expertise binnen domeinen zoals : Automobiel Welvaartsgoederen, « Private banking » Vrije tijd: vakantie-oorden, cruises, luchtvaartmaatschappij, sport -en ontspanningsclubs, restaurants, …

5. RECENTE REFERENTIES 5.1 AutomobieL: Alfa Roméo Audi Avis Bentley BP BMW Citroën Daimler Chrysler D’Ieteren Lease Febiac Fiat GIPA Good Year Hyundai Midas Peugeot Pirelli Porsche Renault RCI Seat Skoda Smart Total Toyota Volkswagen VW Bank Yamaha …

5. RECENTE REFERENTIES 5.2 Farmaceutica/Medisch/Gezondheid: Novo Nordsik Numico Nycomed Organon Pfizer Pharma.be Roche Sanofi-Aventis Sigma Tau Solvay Pharma Schering Plough Servier UCB Urgo Weight Watchers Zambon … Abbott Astra Zeneca Aventis Pasteur MSD Bayer Baxter Boehringer Bristol Myers Squibb CERP Ferring GSK (GlaxoSmithKline) Grunenthal Innovex Janssen Cilag Johnson & Johnson Mead Johnson Merck Merck Sharp & Dohme Mundi Pharma Novartis

5. RECENTE REFERENTIES 5.3 Voeding/Drank: Baccardi Terbeke Martini Bongrain Chicobel Danone Heineken Lu Lutosa Mc Donald Nutricia Orangina Passendaele Porto Sandeman Sodiaal Sopexa Terbeke Unilever Viangros Yoplait …

5. RECENTE REFERENTIES 5. 4 Institutioneel en politiek: Kruisbank van de sociale zekerheid Europesche commissie Communauté Française de Belgique Cooparch Koninklijke Federatie van het Belgische Notariaat ECHO Bureau voor Humanitaire Hulp van de EU Regering van de Vlaamse Gemeenschap Mouvement Réformateur La Foire du livre Le Soir RTBF Ministerie van Financiën Ministère de la Région Wallonne Ministerie van Gelijke Kansen Ministerie van Gezondheid Orpah ….

5. RECENTE REFERENTIES 5. 5 Distributie: 5. 6 Media: Bang & Olufsen Cassis Cartier Baume & Mercier Champion Dreamland Grand Optical Lapeyre The Phone House Trafic Total ... 5. 6 Media: Auvibel CMP Medica (le Journal du médecin) Groupe Rossel RTBF Sabam Secretary Plus Sanoma TV Brussels Universal Media … 5. 7 Verzorginsproducten: Fluocaril Lancôme L’Oréal Vichy …

5. RECENTE REFERENTIES 5. 8 Communicatie -en reclamebureas: AdVitam Coach Europe Direxions EuroKids Euro RSCG Forecast / Comstrat GBH Gelder Granit Grey Interpatners Mostra Ogilvy Healthcare Vo Communication … 5. 9 Financiën / verzekeringen / mutualiteiten  : Crédit Professionnel du Hainaut Europe Assistance ING Socialistische Mutualiteit Paterna Petercam … 5. 10 IT: Base EBN/Intrasoft Microsoft Philips Samsung Siemens …

5. RECENTE REFERENTIES 5. 11 Buitenlandse instellingen/ « fieldworks   »: A+A Adelphi Adriant All Global Amling Ant’field Area Investigation B&MR Brainjuicer Brand Science BVA Cambridge Citigate Concentra Consultic Consumer Knowledge Context Research Ducker Dorset Développemen DVL Smith Earthlink Fast Forward Research Fieldworks Global Net Harris Medical HI Europe MRW Healthcare Icare Icon IFM Imaj IMS Health Kids Link Research Leyhausen Louis Harris Marktforschung Marritz Research Masmi Mindline MMR Monheimer Institute Muller Market Research NRG UK Passe Partout Planning Shop PLM Market Research Pragma Precisa Research Prodkt Und Markt Research International Rosslyn Research ScandInfo SFR International Stethos TNS Global TNS Healthcare TNS Korea To the heart Total Research Tous Terrains Transfer Wren&Row Yellow …

5. RECENTE REFERENTIES 5. 12 B to B en dienstleveringen: Bain BBDO BIR Cyclus Event and reception Services Fost + Hilton International ING Initial Security Lafarge Loxam Manpower Moeller Mc Kinsey Mopac Nauta Dutilh Philips Price Waterhouse Coopers Robert Half International Samsung Schneider Electric Siemens TNT Vinçotte …

6. OFFERTE - AANVRAGEN Voor alle offerte - aanvragen, gelieve contact op te nemen met: MARC DUMOULIN Afgevaardigd bestuurder Phone: +32 2 344 00 88 GSM: +32 475 64 45 10 E-Mail: mdumoulin@dedicated.be OFFERTE BINNEN DE 24 UUR Brugmannlaan 216 1050 Brussels Website: www.dedicated.be