binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal toetsen met de itslearning app voor Quayn
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
De ontwikkeling van de 7 competenties
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
en CTO Digitaal onderwijs en Begeleiding.
Handen uit de mouwen met Action Learning in
Robin Groenbos Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning.
Feedback Wat Soorten Door wie
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Pincode Naam spreker 4/4/17.
in de nieuwe generatie mvt-leermiddelen
Pincode 5de editie vmbo bovenbouw
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie
De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Fijnhoutbewerken in beeld Landelijke dag Platform vmbo bouwtechniek 6 juni 2007 Hans van Berkel Ejanne Lijftogt.
Welkom.
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
Expertiseteam Toetsenbank WorkshopSchoolexamenbank vmbo Groen.
Nieuw Nederlands 4e editie
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
De Eigen Wijze eEn andere manier van werken
Competentiegericht leren vmbo
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
De kubus van CSPE succesfactoren!
VOORLICHTINGSAVOND VMBO 3 3 maart 2014 RGO Middelharnis.
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Feedback Wat Soorten Door wie
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
LOB binnen Taalbrug DG.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Kom verder. Saxion. In onderwijs, zorg en welzijn Domotica & ICT Academie GezondheidsZorg (AGZ) Hbo-v studieroute Gezondheid & Technologie (G&T) Lectoraat.
Gegeven door: - Dave Minkema - René Hoep.  Introductiefilm  Wintoets vs Scholen aan Zee  Praktische tips  Wintoets exporteren naar de ELO  Zelf aan.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Hoe zien docenten de leeromgeving in
Informatieavond 14 september Havo
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Kennisclip Web toepassingen
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.

Doel 1) Leerlingen vaardig maken met ICT leeromgeving 2) Differentiatie binnen het leerproces 3) Informatief, in beeld en animatie 4) Do It’s aanreiken 5) Extra oefeningen aanbieden 6) Digitaal practicum 7) Digitale leermiddelen uitgevers 8) Plagiaat controle op ingeleverd werk 9) Studieplanners aanreiken 10) Dyslexie begeleiding 11) Reductie papier gebruik Dit alles op het leerproces van de leerling te verbeteren en de docenten op administratief gebied te ontlasten.

Implementatie Olievlek methode Voordeel: 1) Gemotiveerde gebruikers 2) Eenduidige uitvoering mogelijk 3) Minder belastend Nadeel: 1) Lange weg 2) Blokkades overtuigen ipv afdwingen

Huidige status

Onze gedachte gang Eenvoud staat voorop: 1) Gebruikers gekoppeld aan administratie pakket (Magister) 2) Twee applicatiebeheerders - administratief/overleg scholen verband - implementatie digitaal materiaal 3) Bereikbaarheid digitaal materiaal altijd via “Mijn Studieroutes” 4) Docenten toegang altijd via “Mijn Studieroutes”

Benaming: Vak_Jaar_Niveau EC_4_KGT M&N_2_BKGT

Studiewijzer: jaarplanner Competenties: overzicht herhalingspractica ter verbetering van vaardigheden Studieroutes bewerken: voor docenten die geautoriseerd zijn om te plannen Correctie en status: lesresultaten, inleveropdrachten nakijken en competenties invullen

Bouwtechniek Metaaltechniek Werk Plek Leren

Administratief Wintoets: Werkboek (controle) en toetsen

Werk Plek Leren Controle ingeleverd werk

Projecten Project onderwijs Casus, Informatie, Samenwerking, Dossiervorming, Logboek

Projecten Voordelen: 1) Project vanuit de studieroute benaderen. 2) Alle gegenereerde documenten zijn bereikbaar. 3) Willekeurig tijdstip nakijken, feedback geven of beoordelen. 4) Groepen leerlingen zien tegelijk hun feedback. (tijd besparend) 5) Online project inzichtelijk door projectleiders. 6) Online aanpassingen/verbeteringen door te voeren.

Competentie Vaardigheden beoordelen Terugkoppelen Verbetertraject

Competentie Voordelen: 1) Leerling wordt bewuster in zijn studievaardigheden. 2) Competenties worden vastgelegd. 3) Leerling ziet waaraan nog gewerkt dient te worden. 4) Als docent zie je de zwakke en sterke punten.

Silverpoint Opdrachten aanbieden Digitaal practicum/toetsing

Vragen

Dank u voor de aandacht: U kunt ook voor vragen mailen naar: