binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Doel 1) Leerlingen vaardig maken met ICT leeromgeving 2) Differentiatie binnen het leerproces 3) Informatief, in beeld en animatie 4) Do It’s aanreiken 5) Extra oefeningen aanbieden 6) Digitaal practicum 7) Digitale leermiddelen uitgevers 8) Plagiaat controle op ingeleverd werk 9) Studieplanners aanreiken 10) Dyslexie begeleiding 11) Reductie papier gebruik Dit alles op het leerproces van de leerling te verbeteren en de docenten op administratief gebied te ontlasten.
Implementatie Olievlek methode Voordeel: 1) Gemotiveerde gebruikers 2) Eenduidige uitvoering mogelijk 3) Minder belastend Nadeel: 1) Lange weg 2) Blokkades overtuigen ipv afdwingen
Huidige status
Onze gedachte gang Eenvoud staat voorop: 1) Gebruikers gekoppeld aan administratie pakket (Magister) 2) Twee applicatiebeheerders - administratief/overleg scholen verband - implementatie digitaal materiaal 3) Bereikbaarheid digitaal materiaal altijd via “Mijn Studieroutes” 4) Docenten toegang altijd via “Mijn Studieroutes”
Benaming: Vak_Jaar_Niveau EC_4_KGT M&N_2_BKGT
Studiewijzer: jaarplanner Competenties: overzicht herhalingspractica ter verbetering van vaardigheden Studieroutes bewerken: voor docenten die geautoriseerd zijn om te plannen Correctie en status: lesresultaten, inleveropdrachten nakijken en competenties invullen
Bouwtechniek Metaaltechniek Werk Plek Leren
Administratief Wintoets: Werkboek (controle) en toetsen
Werk Plek Leren Controle ingeleverd werk
Projecten Project onderwijs Casus, Informatie, Samenwerking, Dossiervorming, Logboek
Projecten Voordelen: 1) Project vanuit de studieroute benaderen. 2) Alle gegenereerde documenten zijn bereikbaar. 3) Willekeurig tijdstip nakijken, feedback geven of beoordelen. 4) Groepen leerlingen zien tegelijk hun feedback. (tijd besparend) 5) Online project inzichtelijk door projectleiders. 6) Online aanpassingen/verbeteringen door te voeren.
Competentie Vaardigheden beoordelen Terugkoppelen Verbetertraject
Competentie Voordelen: 1) Leerling wordt bewuster in zijn studievaardigheden. 2) Competenties worden vastgelegd. 3) Leerling ziet waaraan nog gewerkt dient te worden. 4) Als docent zie je de zwakke en sterke punten.
Silverpoint Opdrachten aanbieden Digitaal practicum/toetsing
Vragen
Dank u voor de aandacht: U kunt ook voor vragen mailen naar: