Academie voor Management

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Advertisements

Autisme en Mindmap Thuis en op School
De Drama Driehoek.
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Jezus en de wet van Mozes.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
toolbox deco-procedure
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Sollicitatiegesprek.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Communicatief gedrag + / -
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Pedagogische wetenschappen was niet echt M. zijn ding. Hij moest nog maar aan het vak denken of er liep al een koude rilling over zijn rug. Daarentegen.
Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?!
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Hogescholen in Dialoog
Woord van Leven November 2009.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Johari venster & feedback
HET IS NU PRECIES 13:16.
Muziek: Nana Mouskouri Roses love Sunshine
Het Potlood.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Woord van Leven December 2009 “Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede werken zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de.
Leidinggeven en coachen
Geluid aan.
Welkom op onze thema-avond
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
God de Vader zendt Jezus
Met handen en voeten geloven 1
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
CanDo Coaching.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Welkom.
Bruggen bouwen, is elkaar vertrouwen.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Jij, God en je kind.
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Goedendag computerbezitter!
Volksuniversiteit Zwolle
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Onze doelen en visie in beeld
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
VERSTERK WAT WERKT.
Praktijkinformatie ACT. Last, but not least:
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
Welkom ik maak me sterk.
De kracht van positief opvoeden
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
HET MOOISTE GESCHENK Het mooiste geschenk Muziek: Nana Mouskouri- Roses love Sunshine.
Persoonlijk Leiderschap
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Academie voor Management 8 januari 2009 Alles wat je aandacht geeft, groeit Saskia Tjepkema Netwerk stedendriehoek, 24 november 2011 www.kessels-smit.com

Gedragsverandering (bij jezelf en bij anderen…..) Weten wat je WEL wilt Bouwen op wat werkt Het de tijd geven…

Voor we verder gaan… Neem iemand in gedachten Of jezelf…

Wat trekt onze aandacht? Academie voor Management 8 januari 2009 Wat trekt onze aandacht? Ons brein reageert op ‘negatieve’ triggers: dus op wat we NIET willen Stresshormoon: vlucht / vecht frontale cortex uitgeschakeld www.kessels-smit.com

Zeg hardop en onthoud - draad - punt - pijn - speld - prik - injectie - oog - vingerhoed - spuit - naaien - hooiberg - doek - scherp - doorn - breien

De proef op de som Schrijf zoveel mogelijk woorden op die je hebt onthouden

Wie had het woord…. Naald?

Wat doen we? We reageren op wat we NIET willen We zien patronen …. We ‘zeggen er iets van’: feedback, aanspreken, corrigeren, straf….

Effect Feedback geven ervaren mensen snel als ‘onterecht’ Ben je transparant geweest?

Helder zijn in wat je WEL wilt Een ‘omgekeerd probleem’ is niet hetzelfde als ‘een doel’ Om te leren hebben mensen een positief doel nodig

Grumpy moments Wat speelt er? Wat raakt je hierin? Welke waarde is in het geding? Wat kun je doen om die recht te doen?

Belangrijke volgorde Wees transparant in wat je WEL wilt Geef feedback: Wat zie je gebeuren Wat is het effect Wat is je voorstel Als feedback niet werkt: aanspreken

Transparant, en dan? “Een afspraak is nog geen gedragsverandering” Nieuw gedrag leer je.

Academie voor Management 8 januari 2009 Ontwikkelen We zijn gewend aan ‘gap-’ en ‘deficiëntie’-denken.... www.kessels-smit.com

Voorbeeld: assessment de heer H. Academie voor Management 8 januari 2009 Voorbeeld: assessment de heer H. Creatief, out-of-the box, betrokken, empathisch, relationeel zeer sterk, pioniersgeest... ‘Eén van zijn meest centrale drijfveren en talenten wordt gevormd door zijn sterke behoefte aan zelfstandigheid en onafhankelijkheid (...). Hij zou zich goed thuisvoelen in een vrije rol (...)’ ‘Zijn natuurlijke behoefte om sturing te geven is hooggemiddeld. (...) Wil invloed, maar niet zo nodig de baas zijn.’ ‘De heer H. is geen afmaker (...) zal zijn belangsteling voor zaken snel verliezen als het nieuwe eraf is. (...) Zeker als het routine- en beheersmatig wordt.’ www.kessels-smit.com

Voorbeeld: assessment de heer H. Academie voor Management 8 januari 2009 Voorbeeld: assessment de heer H. Ontwikkeladvies: ‘Besteed aandacht aan efficiency in planning en uitvoering.’ ‘Maak time- en projectmanagement-technieken eigen.’ ‘Ontwikkel aandacht voor processturing en voortgangsbewaking.’ www.kessels-smit.com

Hoe stimuleer je ontwikkeling? Academie voor Management 8 januari 2009 Hoe stimuleer je ontwikkeling? De rol van talent en sterke punten ‘Shaping’ door positieve feedback www.kessels-smit.com

Academie voor Management 8 januari 2009 Complimenten Persoon? ‘slimme meid’ Resultaat? ‘snel gedaan!’ Proces/gedrag? ‘je vroeg hulp’ Hoe deed je dat? www.kessels-smit.com

Een effectief compliment Academie voor Management 8 januari 2009 Een effectief compliment Kondig het aan, maak contact Wat zag je iemand doen? Benoem het effect (op jou, op het proces, op het resultaat….) www.kessels-smit.com

Academie voor Management 8 januari 2009 Geef het de tijd… Je brein heeft 40 dagen nodig! Wat helpt? Positieve aandacht Bijstuurinformatie Succeservaringen www.kessels-smit.com

Academie voor Management 8 januari 2009 ‘Human systems move in the direction of their inquiries’ David Cooperrider www.kessels-smit.com

Meer lezen of kijken? www.lerendoorwaarderen.nl