Knoop Moerwijk Ruimteconferentie 2008

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenvatting: Stedelijke gebieden
Advertisements

Ontwikkeling Noordrand Zevenbergen
DPL Ondergrond Meten aan een duurzaam gebruik van de ondergrond
Beleid Zuid-Holland Waarom een MKBA voor bedrijventerreinen? Wiebe Brandsma Hoofd Afdeling Milieu 28 mei 2009.
Advies Commissie Ruimtelijke Ontwikkeling Luchthavens januari 2009
Strategie Utrecht 2040 Harm van den Heiligenberg, provincie Utrecht
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Rijnwoude Kernberaad 2008 Koudekerk aan den Rijn Peter Bakker 30 september 2008.
1.
Jan van der Horst, Fietsersbond Utrecht Stad
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Milieu in de Drechtsteden 2008 Martijn van den Bosch (IKC) Jan Schalk (OCD)
Fietsparkeren bij stations
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Bouwstenen Duurzaam Bereikbaarheidsplan Doelstelling: 1.Structurele verbetering van de bereikbaarheid van de regio 2.Structurele vermindering van CO2-emissies.
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Bert van Mourik Stationsmanager Kennemerland & Schiphol Fietsparkeren bij stations Verdeling verantwoordelijkheden en bevoegdheden in het stationsgebied.
M ilieu en Duurzaamheid en Ruimtelijke Ordening M ilieu en Duurzaamheid en Ruimtelijke Ordening.
Hst 3.2 : Congestievraagstukken.  Bredere/meer snelwegen ◦ Korte/ middellange termijn oplossing  Mensen vanuit het ov weer in de auto!!!
Fietsbeleid in Culemborg
Zuid Holland meer op de fiets Fietsplan 2008 Presentatie 12-6-'08.
Luchtkwaliteitsplan gemeente Utrecht vooral bronmaatregelen Samenwerken aan succesvolle luchtkwaliteitsplannen workshop 7 december 2004 Peter Segaar.
Strategie Ontwikkeling Zuidvleugel
Doel Rijksprogramma Beter Benutten
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Scheiding Transport Gevaarlijke Stoffen en Kwetsbare Functies
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Verkenning interferentiegebieden bodemenergie Haaglanden 29 januari
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
Raadscommissie gemeente Maasdriel 11 november 2009
Van F15 naar edelhert. Het succes van rood voor groen Seminar Verdienmogelijkheden 10 mei 2012.
Ewald van Vliet Wethouder Gemeente Westland. Integrale gebiedsbenadering Greenports naar 2025.
Bevolkingsdaling gevolgen voor bestuur en financiën 26 mei 2008.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
30 januari 2013 Leegstand en regionale samenwerking Henk Ovink wnd. DG Ruimte en Water Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Spoorzone, ambitie-niveau
Presentatie sessie: Wonen: regionale afspraken
Netwerkanalyse Zuidvleugel
Vastgoedforum, DeNieuweStad Presentatie
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Welkom.
3/4 kgt 3 Grenzen en identiteit § 2 - 4
Noordelijke Ontsluiting Enschede - Kennispark Spreker Gerry Waanders Datum 15 juni 2011 PlaatsEnschede.
Afspraken, instrumenten, systemen en resultaten
1 Ontwikkelingsvisie Noordvleugel Utrecht Utrecht, 31 oktober 2006.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Woonvisie Drechtsteden Presentatie Infokamer Raad 30 maart 2010.
Kantorenstrategie Haaglanden Waarom een nieuwe strategie? Evenwichtige afstemming vraag en aanbod Gezond en gevarieerd aanbod noodzakelijk Overaanbod tegengaan.
Verstedelijkingsafspraken Drechtsteden presentatie t.b.v. bezoek minister Van der Laan d.d. 9 februari 2009.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
Programma Natuur en Water Radenconferentie Midden-Holland 11 februari 2013 Jan Vente.
Deltapoort Samenhang door Samenwerken Jan Edens Programmamanager Deltapoort Dordrecht, 18 februari 2009.
Raadscommissie ruimte - 15 oktober 2014 Maatschappelijke effecten van grote projecten.
Actualisering Structuurvisie Thema’s huidige structuurvisie.
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Structuurschets RONDOM KAMPERLAND.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
Verstedelijkingsafspraken
17 september 2018 Duurzame energie
Nationale Omgevingsvisie
WAARDMAKERS - TEAM 13 Samenstelling Team 13 * Michelle Helmig
Transcript van de presentatie:

Knoop Moerwijk Ruimteconferentie 2008 28 oktober 2008 Gert-Jan Meijer, gemeente Den Haag

Structuurvisie Den Haag 2020, Wéreldstad aan Zee

Knoop Moerwijk nu Verscholen Barrières Onveilig Leeg en onbenut

Knoop Moerwijk 2020 Gebiedsontwikkeling en Infrastructuur Levendig en stedelijk maken Eigen identiteit in stad en regio Verkeersoplossingen Duurzame gebiedsontwikkeling

Gebiedsontwikkeling Binnenstedelijke woningbouwopgave (Rijk, Provincie Zuid-Holland, regio Haaglanden, gemeente Den Haag) Voorzieningen, waaronder een trekker, bv. een onderwijsvoorziening

Infrastructuur Auto: capaciteitsvergroting + betere doorstroming OV: ketenmobiliteit, beter treinproduct, beter bereikbaar station en aanpak stationsomgeving Water: wonen aan en recreatie op het water Fiets: fietspaden met verbinding stad en groenstructuur

Ontwikkelingsvisie Masterplan voor de lange termijn met een duidelijk en onderscheidend profiel Korte termijn acties: schoon, heel en veilig Voor de middellange termijn: een ontwikkelingsstrategie voor deelgebieden

Knoop Moerwijk en Stedenbaan Stedenbaan als kader voor Knoop Moerwijk, Knoop Moerwijk als pilot voor Stedenbaan

Ontwikkeling door samenwerking Samenwerking tussen verschillende overheden (gemeente, regio, provincie en rijk) Samenwerking van overheden met de spoorse partijen: NS en Pro Rail Publiek-private afspraken met ontwikkelaars en woningcorporaties per deelgebied

Financieel instrumentarium Den Haag: Investeringprogramma Stedelijke Ontwikkeling Haaglanden en provincie Zuid Holland: investeringsprogramma’s Rijk: ISV, Verstedelijkingsafspraken, MIRT

Zet samen met ons het spoor uit! 28 oktober 2008

Financieel instrumentarium Den Haag: Investeringprogramma Stedelijke Ontwikkeling Haaglanden en provincie Zuid Holland: investeringsprogramma’s Rijk: ISV, Verstedelijkingsafspraken, MIRT

Discussiestellingen (1) Gebiedsontwikkeling en infrastructuur moeten op alle niveaus integraal opgepakt worden om de groei in de Randstad in goede banen te leiden en de kwaliteit van leven en de economische concurrentiepositie te verbeteren.

Discussiestellingen (2) Samenwerking binnen de overheid tussen gemeente, regio, provincie en rijk, met marktpartijen en met de spoorsector zijn noodzaak voor succesvolle ruimtelijke ontwikkeling en duurzame bereikbaarheid

Discussiestellingen (3) Voor ontwikkeling stationsgebieden is een Masterplan met een duidelijk en onderscheidend profiel voor het gebied als geheel en een ontwikkelingsstrategie per deelgebied samen de weg naar het succes

Discussiestellingen (4) Binnenstedelijke woningbouwontwikkeling levert de gemeente geen geld op, maar kost geld. Voorinvesteringen en branding door samenwerkende overheden, NS en ProRail zijn nodig om locaties te kunnen ontwikkelen. Projectontwikkelaars voeren geen onrendabele projecten uit.