GTLD Amsterdam Aangepast voorstel d.d. 16 november 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Commissie Wijkgericht werken
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Eric Segers Manager Marketing Benelux. Besluit Beheer Verpakkingen – Een concrete oplossing.
‘VAN INITIATIEF NAAR MAINSTREAM’ UPDATE & VOORUITBLIK FSC NEDERLAND Bert van Veldhuizen Partnerdag The Amazone Alternative Utrecht, 24 November 2011.
Vernieuwende partnerschappen
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Deelnemers werkgroep Gemeenten die de “of” vraag zijn gepasseerd
Ontwikkelplan MFC De Kreek Visie en rendement Presentatie Commissie Samenleving en Financiën Gemeente Maasdriel, 21 augustus 2012 door Leendert de Jonge.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Multifunctioneel centrum
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Rotterdammer voorop Geweldige stad: we werken er samen aan
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
HoekscheWaardDuurzaam
Centrale Aanmelding in Nijmegen (Apparatsjik-dwang of Keuze, comfort en transparantie)
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
CBS Microdatamiddag 8 november 2007 Voorburg 1 Martin Luppes Speerpuntprogramma Internationale Economische Relaties (SIER) Integratie van microdata uit.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Maatschappelijk Aanbesteden
Wijkambitie Zuidwest Wijkdialoog 29 november 2011.
Priva creating a climate for growth. Priva creëert duurzame oplossingen voor de groeiende vraag naar schaarse hulpbronnen als energie en water door met.
Wat is Certipost?.
NV Economische Impuls Zeeland Juniorkamer Bevelanden Dinsdag 12 november 2013 Dick ten Voorde.
Bewoners Collectief Nieuwegein Welkom.
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Het Nederlands Uitburo
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Stichting Cultuurpad Primair anders! Onze missie: het bieden van brede ontwikkelingskansen voor kinderen van 4-14 jaar door: Cultuureducatie een vaste.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
NME: kiezen, leren, meedoen
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Crossmediale Communicatie
Citymarketing Hilversum 2006
ENERGIENEUTRALITEIT IN DE GEMEENTE
Beste BOEBS-trekker, Na het invullen van het invulformulier gemeenteprofiel en eventueel ook de checklist voor een leeftijdsvriendelijke gemeente, kan.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Perspresentatie Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Commissie R&A Verbonden partijen Besturing & Controlling 25 november 2014.
Passantenhaven Cadzand1. Passantenhaven Cadzand-Bad Een wezenlijke versterking voor de Badplaats Passantenhaven Cadzand.
Jelle Zwart Senior beleidsmedewerker Gemeente Groningen.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
2 jaar Veens: Verhalen & Feiten Gemeente: Veranderingen in het sociale Domein: het moet anders in Veenendaal ! Model Veenendaal - aanbesteding Vitras,
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Rolf Winter 30 maart
Rolf Winter 28 maart
#7. STIMULERENDE MIJLPALEN | AMSTERDAM ELEKTRISCH
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Doelstelling vanaf het begin
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Transcript van de presentatie:

gTLD Amsterdam Aangepast voorstel d.d. 16 november 2012

Op naar.amsterdam Uitgangspunten Businessplan HUB Uitgevers/dotAmsterdam BV

Enkele feiten bedrijven (waarvan zo’n 1800 met ‘Amsterdam’ in de naam) inwoners 350 hotels 150 wijken 5000 straten 7000 winkels 100-en verenigingen stichtingen etc. en: scholen, wijkraden, theaters, monumenten etc.etc.

Uitgangspunten •.Amsterdam is meer dan een gTLD. Het moet een merk zijn dat waarden van de stad reflecteert en vertegenwoordigt, in vorm en waar mogelijk in inhoud. • Optimaal gebruik van de gTLD door elke koper - geen defensieve registratie maar activatie • Succesvolle aanvraag per 29 maart 2012 door een nieuw te vormen entiteit • Netto positieve bijdrage aan gemeente na 10 jaar • Licentieperiode van 10 jaar • Samenwerking met SIDN in aanvraag- en registry proces

Transparantie en level playing field • Er is de mogelijkheid tot voor-reservering van domeinnamen voor Amsterdam Partners in de sunrise-periode. • Er is een mogelijkheid tot voor-reservering van domeinnamen door merkrecht houders in de sunrise periode. • Alle overige vormen van vormen van verkoop van domeinnamen, direct en/of via registrars vindt plaats transparant en op basis van level playing field. Geen enkele partij, verbonden aan de partijen of niet, wordt in het proces bevoordeeld. Alle marktpartijen hebben zodoende gelijke kansen op de verwerving van domeinnamen.

Observaties • Belangrijkste steden wereldwijd vragen gTLD aan - consument zal van een gTLD bij elke wereldstad uitgaan. • Omgekeerde ook waar: geen gTLD = geen wereldstad • Unieke kans voor Amsterdam, HUB Uitgevers en SIDN om als eerste en waarschijnlijk enige Nederlandse stad een eigen gTLD te verwerven • Sterke emotionele band tussen Amsterdammer en de stad - trots op plaats, zelfs na ‘emigratie’, dus grote kans op succes

.Amsterdam & de stad • Koppelt de fysieke en de virtuele wereld • Versterkt de relatie tussen stad en inwoners/bedrijfsleven door uiting te laten geven aan hun geografische band • Creëert het.amsterdam als een aan de stad gekoppeld domein dat ruimte biedt voor interactie en bedrijfsmatige activiteiten • Niet alleen “iamsterdam”, nu ook “my.amsterdam”

.Amsterdam & de stad • Appelleert aan emotie, maar geeft ook impuls aan economisch verkeer • Complete oplossing gewenst: van domeinnaamreservering tot full- service hosting (incl..amsterdam sjablonen) • Zo breed mogelijk product-aanbod: van directe online verkoop tot geschenkproducten via toeristenmarkt • Uiteindelijk winstgevende operatie op basis van domeinnamenverkoop • Merkopbouw en domeinverkoop voorafgaand aan lancering

Effecten voor Amsterdam • Verdere versterking merk en verbinding Amsterdam, zowel voor bedrijfsleven als voor burgers. Zowel in binnen- als in buitenland. • Door brandingmethoden van “.amsterdam” brede marketing door burgers en bedrijfsleven van “.amsterdam”. • Bron van inkomsten. • “Eigen” omgeving.

Opzet registry • De systemen worden uiteraard conform de door ICANN gestelde normen opgeleverd, zoals gespecificeerd in het applicant guidebook. SIDN heeft haar systemen al 15 jaar draaien en heeft zodoende op ICANN niveau een bewezen track record en dito aanspreekpunten. Tevens behoort SIDN met.nl tot een van de veiligste top levels ter wereld, wat positief zal afstralen op Amsterdam. Tenslotte is SIDN als eerste en voorlopig als enigste registry ter wereld in bezit van een ISO certificaat (informatiebeveiliging).

Verwachtingen van gemeente • Maximaal commitment aan.amsterdam door: - opname in communicatie - ingebruikname door alle relevante entiteiten • Actieve ondersteuning omarming door (iamsterdam) partners • Gebruikmaking van de marketinginstrumenten van Amsterdam City Partners

Governance • Gemeente en entiteit stellen gezamenlijk guidelines op voor gebruik en exploitatie • Toezichthoudende rol van gemeente bij gTLD exploiterende entiteit - details en mandaat in overleg in te vullen

advertentie campagne