Ahout Experts in verkooppotentieel!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

workshop geld zoeken loont
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Hoe ontstond dit initiatief ?
“Hoe kom ik aan klanten?”
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
10 tips voor een gouden start Groeitips
Uw medewerker in de schijnwerper Regie op de Zaak John van Hoof algemeen directeur Tinguely Netwerk.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Van, voor én door het onderwijs.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
De kracht van MySolution
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Een startersgids voor innovatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van GAC Business Solutions
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Effectief SysteemBeheer Korte bedrijfspresentatie
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van HBSoftware
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Wat is Customer Relationship Management?
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Hoofdstuk 5 Secundaire data, online databases en gestandaardiseerde informatiebronnen.
Een dialoog met klanten opbouwen
Participatie en een Klantenraad
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Onthaal en service.
Workshop Fondsen werven
| Dé werving & selectie specialist voor de sport! Uw vacature, onze uitdaging!
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Kennismanagement & Sociale media
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Procesverbetering in de Zorg
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Presentatie bedrijfsplan
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Evaluatie [Projectnaam]
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Ahout Experts in verkooppotentieel!

voorstellen Daniel M.W.P. Ahout 8 jaar leraar MTS Afd. TC opgericht 8 jaar Beneluxmanager Racal-Redac CAD/CAM en testen ECA leadgeneratie

leadgeneratie/verkoop Probleem 1 Leadgeneratie: als we er tijd voor hebben …. Te druk Te laat leadgeneratie/verkoop

Probleem 1 Leadgeneratie: als we er tijd voor hebben verkoop uitvoering financieel financieel probleem

Probleem 2 timing klant klantprobleem tijd verkoper contact contact

Wat doen we? Ondersteunen verkoopprocessen van (technische) B2B bedrijven Advies en Uitvoering Welk deel? …….zoeken naar klanten Hoe? …. verkoper 40% zoeken naar klanten 60% verkopen aan klanten

Hoe doen we het? Abonnement Mix van telemarketing en communicatie Elke maand een “behapbaar” aantal Mix van telemarketing en communicatie Kosteneffectief gebruik van de juiste middelen

Telemarketing Uitzoeken Behoefte Beslisser(s) Hoe verder Luisteren!

Communicatie Contact/warm houden Informeren klant klantprobleem tijd verkoper contact contact

Waarom op deze manier Continuïteits- en timingprobleem Ideale mix Telemarketing (arbeidsintensief dus duurder) Communicatie (oplages, goedkoper, frequentie) Doelgroep Communicatie Kwalificatie Urgent: uw verkoopteam Op termijn: warm houden Marginaal: niet investeren Schriftelijk Digitaal Evenementen

verkoopprocessen CRM

verkoopprocessen CRM

verkoopprocessen x x x x CRM Datamodel

Datamodel Beperkt aantal parameters Balans globaal <-> precies Aparte parameters kennis NU en stuurinformatie LATER

verkoopprocessen beurs CRM

Waarom uitbesteden Financieel Continuïteit Kennis van zaken Wij kosten per mandag de helft van verkoper Continuïteit Wij kennen geen “waan van de dag” Kennis van zaken DTP, Telemarketing, communicatie, CRM, VOIP, spiegelen, verkopen, databases, scripting, pijplijn, mediakeuze, HTML, negatief papagaaien, RGB, status, deskresearch, doelgroep, DMU, …….

Referentie TNO verf en membraamtechnologie Probleemstelling Hoe lokaliseren wij de innovatieve MKB-ers die met behulp van deze kennis nieuwe marktkansen willen ontwikkelen? Aanpak opzetten database en het lokaliseren van de beslissers binnen de geselecteerde bedrijven. telefonisch behoeftenonderzoek en mailen van uitnodiging seminar Het nabellen van uitnodiging, verhoogde het deelnemersaantal voor de seminars aanzienlijk. Resultaat Beide seminars waren een doorslaand succes en heeft naast het vergroten van de naamsbekendheid van TNO gezorgd voor een aantal innovatieve projecten waarvan zowel TNO als het MKB profiteerde Ir. Peter J. Warman Technology Transfer

Referentie CAD-PLUS autodesk PROBLEEMSTELLING Het ontwerpproces staat centraal in onze aanpak; Hierdoor zijn de klantcontacten intensief; Het aantal specialisten dat ingezet kan worden om een probleem van een klant op te lossen is zo divers dat het essentieel is dat vooraf goed geanalyseerd wordt in welk aandachtsgebied de behoefte van de klant ligt en hoe groot de urgentie daarvan is. Aanpak ABS ontwikkelde voor ons een marktbenaderingsmethode waarin aspecten als behoefte peilen, cross-selling en urgentie bepaling gekoppeld worden aan het op de juiste manier positioneren van ons bedrijf. Een bijkomend voordeel voor ons is dat de inzet van ABS kan variëren. Hierdoor kunnen (tijdelijke) acties optimaal ondersteund worden. Resultaat ABS werkte met een meer dan redelijke kennis op van ons productassortiment waardoor de communicatie met potentiële relaties verder gaat dan het “afdraaien” van een script. ABS ondersteunt zowel het verkoopproces als marketing evenementen uitstekend. CAD PLUS B.V. Dhr. A. Kelly (directeur)

Referentie Trustcon BV SITUATIE Al snel na het opstarten van Trustcon zijn wij in contact gekomen met Ahout. AANPAK Wat ons aanstaat is hun focus op de praktische invulling van verkoopondersteuning. Ideeën over verschillende marketingacties zijn door brainstormsessies gegenereerd en adequaat geïmplementeerd. Er is uiteraard rekening gehouden met onze wensen, maar de toegevoegde waarde is vooral ontstaan door het meedenken en het professioneel uitbouwen van ideeën. Samenwerking met Ahout kenmerkt zich door de flexibele houding van de medewerkers. Zowel omtrent de verrichte werkzaamheden, als de rapportage en communicatie met ons. De acties die we samen opgezet hebben variëren van het versturen van mailings, het organiseren van seminars tot het uitvoeren van telemarketingacties. RESULTAAT Het concept van Ahout, ‘structureel werken aan leadgeneratie’, is voor ons bedrijf succesvol gebleken. In de eerste samenwerkingsperiode met Ahout, is onze organisatie uitgegroeid van 6 naar 22 personeelsleden. Continuïteit van het verkoopproces was één van de pijlers waarop deze groei gebaseerd is.   De heer R. van Hagen Directeur

Referentie Hewlett Packard SITUATIE Jaarlijks worden er door de marketingafdeling van HP-TMO een groot aantal akties georganiseerd om (potentiële) klanten te informeren over (nieuwe) producten van TMO, algemene (technische) ontwikkelingen en nieuwe standaarden. AANPAK Om de verstrekte informatie optimaal (qua onderwerp, timing en methode) te laten aansluiten op de behoefte van bedrijven maakt de marketing-communicatie afdeling gebruik van de gespecialiseerde diensten van Ahout Business Services. De activiteiten variëren van het opsporen van de beste contactpersoon voor een marketingactie tot een breed scala aan activiteiten die vallen tussen de marketingactie en het verkooptraject. De op deze manier vergaarde gegevens worden gebruikt om de kwaliteit van de marketingacties te meten, de verkoop optimaal aan te sturen en een return on investment per marketingafdeling te kunnen berekenen. RESULTAAT De samenwerking met Ahout Business Services verloopt zeer professioneel. Technische aspecten van de vragen van klanten worden zo gerapporteerd dat de selectie welke consultant met de klant in contact moet treden gedaan kan worden. Kwaliteit en snelheid van response hebben mede daardoor al geleid tot verkoop.

Case: DPI- scenario 1 seminar

Case DPI - scenario 2

Daniel Ahout www.ahout.nl D.ahout@ahout.nol 0492-469964