1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Integratie kit voor Migranten – Basis taalvaardigheden om te kunnen omgaan met financiële.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
Centrale werkwinkel D:
Jong Ondernemen Een manier van leren !.
Hogere denkvaardigheden
Project REALISE Europees Project Ter bevordering van de tewerkstelling van hooggeschoolde allochtonen op hun niveau van opleiding.
IPMA Trekkersbijeenkomst Joop Schefferlie Maarssen, 6 november 2013.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
BattleBots The school battle.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
10 STEPS TOWARDS YOUR E-BUSINESS Grundtvig Learning Partnerships Project nr NL1-GRU
Take Care Project: Gezondheidstaalgids voor migranten periode: 1 november oktober 2014.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
Werkdocument meerjarenaanpak NME - NH versie november meerjarenaanpak  Voor een duurzame samenleving is commitment nodig van maatschappelijke organisaties,
“Let’s talk about you & me”
Transdisciplinaire projecten
Welkom.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Autisme in de dagelijkse praktijk
Pressure Line voert nationale en internationale projecten uit op het gebied van ontwerp, communicatie, promotie en educatie.
Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van.
Dat zouden we vaker moeten doen…
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
EPALE Elektronisch platform voor volwasseneneducatie in Europa
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Hulp bij kenniscommunicatie. 2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten.
ArchiValue: de APG-Case
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Seveso III /BRZO 2015.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Geestelijk gezond(heidsbeleid) in het onderwijs: uitgangspunten en handvatten. Mohsen Zagheden.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Social work Week 2.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Toelichting op het UNESCO Global Geoparks programma Marike Bontenbal Beleidsadviseur Wetenschap Nationale UNESCO Commissie.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Module Social Media Opleiding pedagogiek Opleidingsjaar 2.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
VLIR - EQUAL Projectvoorstel - Deel II - 1 maart EQUAL VLIR – Gelijke Kansenproject HRM-instrumentarium voor gelijke kansen aan universiteiten “Equality.
Created by BM|DESIGN|ER Opleiden Waarden leerwerkadvies leer-werk Waarom leertraject community training.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Een groep maatschappelijke organisaties hebben samen met het Rijk de handen ineen geslagen om waar mogelijk versnelling te realiseren Deze ‘RACE’ coalitie.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
23 maart 2017 profilering.
ironHand – de co-creatie van een robotische handschoen
KA2 – "The Future Teachter 3
Doelen behalen met activiteiten
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Verbinden van de werkgever, de school en de gemeente
Visieontwikkeling Les
2 juni 2018 PROFILERING LAND VAN MAAS EN WAAL OPEN MAAS EN WAAL
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Impact Themadag HO Amersfoort, Bas Beisiegel NA Erasmus+
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Leiderschapsontwikkeling
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Integratie kit voor Migranten – Basis taalvaardigheden om te kunnen omgaan met financiële zaken

2 Over Integra In de huidige globale kennismaatschappij, waarin veranderingen zich steeds sneller opvolgen, komen migranten verschillende uitdagingen tegen voordat zij zich werkelijk onderdeel voelen van hun nieuwe omgeving. Met twee daarvan hebben bijna alle nieuwkomers te maken, te weten de taalbarrière en het gebrek aan kennis over financiële zaken.

3 Doel van het project Het doel is om samen met sociale partners, zoals migrantenorganisaties en financiële instellingen, een Europees netwerk te creëren van relevante organisaties die de integratie van migranten helpen te verbeteren op het gebied van taal en de basic financiële vraagstukken. Pressure Line zal zich focussen op het Nederlandse gedeelte van het project. Dit betekent analyse van de Nederlandse situatie, vertalingen naar het Nederlands en last but not least de vormgeving van het projectmateriaal en de website. Daarnaast zal Pressure Line zorg dragen voor een innovatieve manier van verspreiding van het ontwikkelde materiaal.

4 Doelgroepen De doelgroep van het project bestaat uit twee groepen migranten:  Migranten die binnen de EU verhuizen  Migranten van buiten de EU Producten Het uiteindelijke product dat ontwikkeld gaat worden is een integratiepakket, met daarin een woordenlijst van financiële termen en een gids over financiële zaken en bruikbare adressen.

5 Verspreiding De verspreiding van de ontwikkelde materialen vormt een essentieel onderdeel van het succesvol slagen van het project. Er zal een uitgebreid projectplan worden opgezet over hoe de verspreiding het meest effectief en met welke middelen te laten plaatsvinden. Voor in te zetten media valt te denken aan:  Website  Nieuwsbrieven  Mailings  Publicaties in tijdschriften/kranten  Posters  Flyers

6 Verwachte resultaten Het verwachte resultaat voor het INTEGRA project is het ontstaan van een Europees netwerk van gekwalificeerde trainers voor de verschillende migrantengemeenschappen, welke in staat zijn om vaardigheden en kennis over te brengen aan nieuwkomers. Het informatiepakket wordt breed ingezet als hulpmiddel en kan na verloop van tijd uitgebreid en/of aangevuld worden. En mensen zullen gemotiveerd worden om de informatie verder te verspreiden. 

7 Partners Soros International House - LT (coordinator) DIAN - Training and Management Activities – GR Dialoge language institute – DE IInstituto de Formacion y Studios Sociales IFES – ES Milli Egitim Müdürlügü Diyarbakir – TR diyarbakir.meb.gov.tr The Smashing Times Theatre Company – IE EuroEd Foundation – RO DHE Solutions Ltd. – GB ACADEMY OF HUMANITIES AND ECONOMICS IN LODZ – PL  International House - BY (partner from third country)

8 Pressure Line Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van communicatie of promotie bent u bij ons aan het goede adres. Op eigen initiatief of in samenwerking met partners ontwikkelt Pressure Line diverse projecten op nationaal en internationaal niveau. Een van de projecten waar Pressure Line momenteel aan deelneemt is Integra.