Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bels Lijntje van spoorverbinding naar fietsverbinding naar verbinding van grensbewoners.
Advertisements

Onze kernwaarden.
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
INFORMATIESESSIE CULTUURDATABANK GEGEVENS ONTSLUITEN MET IFRAMES.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Ontwikkelplan MFC De Kreek Visie en rendement Presentatie Commissie Samenleving en Financiën Gemeente Maasdriel, 21 augustus 2012 door Leendert de Jonge.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Molen Ceres Mogelijke ontwikkeling terrein rond molen Ceres.
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Nationaal Innovatie Event
Workshop Wonen en Zorg Maatschappelijk Kosten Baten Analyse
Visie Mensontwikkeling WSD
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Overheid heeft Antwoord © Workshop Antwoord © Een instrument ter ondersteuning Bij het invoeren van Antwoord © Slotsymposium Benchmark publiekszaken, 20.
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Zondag 21 april  Hele dag cultuur voor kinderen (en hun ouders/begeleiders) ◦ Voorstellingen ◦ Doorlopende animatie en activiteiten ◦ Workshops.
Subsidiereglementen voor culturele verenigingen. Bouwstenen Waarom wordt ondersteuning gegeven? Wie komt in aanmerking? Waarvoor kan je ondersteuning.
Citymarketing Hilversum 2006
Ster van Succes.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Op weg naar een solide Pgb in de Wmo en de Jeugdwet
Cursus Intern Cultuur Coördinator
Klantgerichtheid: pull vs pushstrategie
Presentatie Gemeenteraad
Ondernemersfonds Leids Model
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Volwassenwerking in de Vlaamse Atletiekliga Dinsdag 10 maart 2015.
Het Ondernemingsdossier Pilot van KHN i.s.m. de Gemeente Leiden.
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
ECO-CONSULT ENVIRONMENTAL ECONOMICS ________________________________________________ Meer milieu, minder kosten! ECO-CONSULT ENVIRONMENTAL ECONOMICS Hoe.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
Lokaal Woon en Leefbaarheids Plan. Lokaal Woon- en Leefbaarheids Plan  Waarom  Resultaten bijeenkomsten  Hoe nu verder.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Themabijeenkomst Bewoners Retail- & Horecavisie. Programma vandaag 1.Voorstellen 2.Praktische zaken 3.Kwartiermaker 4.Pauze 5.Teams 6.Terugkoppeling 7.Afsluiting.
1 Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Koenraad Bruins Rabo Bouwfonds.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Marcom Triple Helix FoodValley
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Aan de slag… passend lezen in de bibliotheek
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
HELP! Beren op de omgevingsweg
Kwaliteitslabel en Professionalisering
Nadere uitleg gewenst()
What will you do to change the
Gelijk Speelveld 17 oktober 2017.
Internetmarketing en oefentoets
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
De GBKN op Internet nu en straks
“Last-mile” afvallogistiek
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Idee •Idee over de positionering van Doesburg

Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. kosten

Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering)

Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering) •Organiseert 'intern' (binnen DB) een zo groot mogelijk draagvlak

Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering) •Organiseert 'intern' (binnen DB) een zo groot mogelijk draagvlak •Maakt meerwaarde van collectief vermarkten/c.p. zichtbaar voor individu

Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering) •Organiseert 'intern' (binnen DB) een zo groot mogelijk draagvlak •Maakt meerwaarde van collectief vermarkten/c.p. zichtbaar voor individu •Kan 'morgen' operationeel zijn

Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn:

Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's

Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's •Als tegenhanger van de mindset van ondernemers (focus op eigen nering)

Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's •Als tegenhanger van de mindset van ondernemers (focus op eigen nering) •Als ervaringsmiddel dat vooruitlopend op invoering reclameheffing dat collectief vermarkten werkt!

Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's •Als tegenhanger van de mindset van ondernemers (focus op eigen nering) •Als ervaringsmiddel dat vooruitlopend op invoering reclameheffing dat collectief vermarkten werkt! •Als bron van inspiratie voor de Doesburgse organisaties en bewoners (trots op de plek)

Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren:

Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren: •De individuele reclame-uiting wint aan contactkans/kwaliteit terwijl de kosten lager zijn

Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren: •De individuele reclame-uiting wint aan contactkans/kwaliteit terwijl de kosten lager zijn •Communicatiemiddelen komen ter beschikking die voor het individu niet bereikbaar zijn

Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren: •De individuele reclame-uiting wint aan contactkans/kwaliteit terwijl de kosten lager zijn •Communicatiemiddelen komen ter beschikking die voor het individu niet bereikbaar zijn •Doelgroepen worden bereikt die voor het individu niet bereikbaar zijn

Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert:

Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert: •'Doesburg' = primaire doelgroep (koopkracht)

Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert: •'Doesburg' = primaire doelgroep (koopkracht) •'Doesburg' = primaire doelgroep (ambassadeurs/mond-tot- mondreclame)

Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert: •'Doesburg' = primaire doelgroep (koopkracht) •'Doesburg' = primaire doelgroep (ambassadeurs/mond-tot- mondreclame) •'Doesburg' = primaire doelgroep (financiers)

Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering):

Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie,

Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie, •Gesloten financieel systeem waarbij winst geinvesteerd wordt inproductverbetering

Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie, •Gesloten financieel systeem waarbij winst geinvesteerd wordt inproductverbetering •Founding fathers/ aandeelhouders financieren eenmaligebasisinvestering, daarna gebruiker betaalt

Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie, •Gesloten financieel systeem waarbij winst geinvesteerd wordt inproductverbetering •Founding fathers/ aandeelhouders financieren eenmaligebasisinvestering, daarna gebruiker betaalt •Garantie voor continuiteit en permanente versterking van intern draagvlak

Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1

Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1 •Van, voor en door Doesburg

Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1 •Van, voor en door Doesburg •Doesburg in de volle breedte (winkeliers, industrie, horeca, CZ, verenigingen, instellingen, gemeente)

Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1 •Van, voor en door Doesburg •Doesburg in de volle breedte (winkeliers, industrie, horeca, CZ, verenigingen, instellingen, gemeente) •Innovatief en daardoor subsidiabel (?)

Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern?

Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern? •'Doesburg een stad van bijna records’

Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern? •'Doesburg een stad van bijna records’ •'De charme van Doesburg is de authenticiteit en de kleine maat’

Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern? •'Doesburg een stad van bijna records’ •'De charme van Doesburg is de authenticiteit en de kleine maat’ •

Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn

Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website =

Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = • is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz.....

Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = • is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links

Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = • is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links •Informatie die een invulling/'lading' geeft aan hetmooisteplekje6. De informatie neemt de vraag van de bezoeker als uitgangspunt en werkt via een google-achtige zoekstructuur

Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = • is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links •Informatie die een invulling/'lading' geeft aan hetmooisteplekje •De informatie neemt de vraag van de bezoeker als uitgangspunt en werkt via een google-achtige zoekstructuur

Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = • is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links •Informatie die een invulling/'lading' geeft aan hetmooisteplekje •De informatie neemt de vraag van de bezoeker als uitgangspunt en werkt via een google-achtige zoekstructuur Voorwaarde het vinden van startkapitaal: 5 founding fathers à 5000 euro