Uitvoering A15 MaVa-project Christine Davidse 29 september 2011

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nr. 2, maart 2012 ‘Ruimte om te leven met water’ PROJECT KOSTVERLORENSTRENG en KLOOSTERZIELSTRENG De Kostverlorenstreng en Kloosterzielstreng zijn twee.
Advertisements

AFKOPPELINGSPROJECT STREUKELERZIJL
Ballast-Nedam Projecten
Realisatie onderdoorgang Megensebaan spoor ‘s-Hertogenbosch - Nijmegen
Comment déboucher le Ring de Bruxelles Hoe congestie op de Ring rond Brussel oplossen Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) ABR - BWV R. Van.
Stand van zaken A15 MaVa-project Jan van de Meene 21 september 2011
Verbouwing Radboud Centraal Annet Elzenaar - Corio Bas Corstiaensen - BAM Utiliteitsbouw 18 maart 2014.
NIEUWBOUW Zorgcentrum Op den Toren, Nuth BAM Utiliteitsbouw
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Herontwikkeling locatie Oosteinde 241/243/245 Informatieavond 29 oktober 2012 Project herontwikkeling locatie WZH De Sonneruyter - Informatieavond 4 december.
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
Noteview / Handout Welkom!
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht
Fietsbeleid in de Stadsregio Arnhem Nijmegen
Informatieavond bestemmingsplan herontwikkeling maisonnettes aan de Malvert 81e – 91e straat 13 juni 2013 Welkom!
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Uitbreiding transportcapaciteit in Noord-Holland
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Innovatieve kustverdediging Maurits van der Ven, 4 oktober 2011
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Stand van zaken verbreding A27
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
Informatieavond Waterdonken 15 februari 2012
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
Planstudie Uitbreiding Sluis Eefde
Reconstructie Energieweg
Olsterweg Diepenveen 28 november Agenda Introductie De opdracht Ontwerp Vervolg Contact Vragen.
Nr. 3, augustus 2013 ‘Ruimte om te leven met water’ PROJECT KOSTVERLORENSTRENG en KLOOSTERZIELSTRENG Waar staan we nu? In de afgelopen periode is gewerkt.
Puzzelen met de provincie Provinciale Ruimtelijke Structuurvisie mei 2011.
15 februari 2011 Informatieavond werkzaamheden N329 Weg van de Toekomst.
Informatieavond werkzaamheden ProRail en Pro N329 weekend week 38.
Programma van vanavond:
Presentatie: Bedrijven InvesteringsZone
1Gemeente Leidschendam-Voorburg1 Project Venestraat en omgeving 9 september 2013.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
‘Ruimte om te leven met water’
Ombouw Amstelveenlijn
STINAF II David Zomer Afdeling Regelingen SNN 29 oktober 2013.
Geluidsmaatregelen Gilze-Rijen
De ‘Zichtbare-schakel’-wijkverpleegkundige: een hele zorg minder Kosten-batenanalyse in opdracht van ZonMw Workshop effectieve innovaties in wonen, zorg.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Vervanging Tafelbrug Zuidhorn
19 april 2011 Bestemmingsplan Pernis & Stad- en Milieubenadering Pernis, duurzaam dorp aan de Maas.
Monitoring Harmsenbrug
Stichting van GOL naar Beter
Opening van de brug was op woensdag 11 juni 2014 om uur Het ontwerp van de nieuwe brug is van Marc Verheijen, Gemeentewerken Rotterdam. De brug.
Theorielessen in projectmatig werken
“Groot onderhoud Huis ter Duinstraat / Nieuwe Zeeweg” Afdeling Openbare Werken Dhr. P. Verhoef Doel presentatie: informerend.
Aanpak N629: één project, twee delen
Reconstructie Veerdam Ameland
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
30 maart 2015 Grimbergen Herinrichting Brusselsesteenweg (N202) en Wolvertemsesteenweg (N211)
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
Welkom bij de Informatieavond Groot onderhoud N mei 2016.
De Centrale As in uitvoering Deelcontracten Noord 2 / ProRail Informatieavond gemeenteraad Dantumadiel 14 januari 2014.
HERINRICHTING VALKENBURGERSTRAAT
Oeververvanging, waarom?
Tijdelijke fietsbrug Itteren
Informatiebijeenkomst Kasteelgracht 18 september
Integrale aanpak Rioolvervanging, ophoging en herinrichting
Reconstructie Looierstraat en Gulp
Transcript van de presentatie:

Uitvoering A15 MaVa-project Christine Davidse 29 september 2011

Inhoud presentatie Introductie Wat gaan we doen? Ontwerp Planning werkzaamheden Mobiliteit Communicatie Veiligheid

Introductie A-Lanes A15 (een samenwerking tussen Ballast Nedam, John Laing, Strabag, Strukton en Kroon) heeft van Rijkswaterstaat de opdracht gekregen tot het verbreden van de A15, de aanleg van een nieuwe Botlekbrug en het onderhoud aan de A15 voor de komende 25 jaar. Realisatie verbreden A15 en aanleg Botlekbrug tot 2015 Onderhoud A15 tot 2035 A-lanes A15 is gevestigd op de Seattleweg 15 in Pernis Huidige organisatie bestaat uit 250 medewerkers Alle project disciplines zijn vertegenwoordigd

Wat gaan we doen? Aanpassen snelweg A15 van km 25 tot km 62 Twee parallelwegen worden toegevoegd aan de bestaande 2*3 en 2*2 rijstroken over een lengte van 16 km Uitbreiding bestaande rijstroken van 2*2 tot 2*3 over ca. 11km 1. gereed 2x2 2. 2x2 rijstroken + 2x1 plusstrook 3. 2x3 rijstroken + 2x2 parallelstroken Nieuwe Botlekbrug

Wat gaan we doen? Bouw en aanpassen viaducten en onderdoorgangen Ontwerp en bouw nieuwe Botlekbrug Renovatie van de Botlektunnel en Thomassentunnel Renovatie van ca. 36 kunstwerken Bouw van ca. 12 nieuwe kunstwerken Installatie dynamisch verkeersmanagementsysteem (over ca. 37 km) Onderhoud Onderhoud van het bestaande en nieuwe wegsysteem tot en met 2035

Ontwerp nieuwe Botlekbrug

Ontwerp Botlekbrug Capaciteit Botlekbrug (met behoud van de spoorlijn) gaat van 2 naar 5 rijstroken: - 2 x 2 rijstroken voor snelverkeer - 1 rijstrook voor langzaam lokaal bestemmingsverkeer (beide richtingen) Brug wordt 7 meter hoger, waardoor hij minder vaak open hoeft voor het scheepvaartverkeer Doorvaartbreedte voor scheepvaart wordt groter

Werzaamheden bij Gadering A15 wordt verbreed door aan noord en zuidzijde parallelbaan toe te voegen met elk 2x2 rijstroken Bonairepark, Oudelandsepark worden aangepast conform de afspraken met de gemeente Digna Johanna viaduct verdwijnt i.v.m. uitbreiding Botlek gebied Aveling, aanpassen taluds langs de A15 Bouw nieuw Oudeland viaduct Verbreden leidingstraat 1

Planning van de werkzaamheden Activiteiten nu al langs een groot deel van het traject, maar hoofdlijnen zijn: Zuidbaan: start kwartaal 4 2011 – gereed kwartaal 2 2014 Botlek area: start kwartaal 4 2011– gereed kwartaal 4 2014 (exclusief werkzaamheden Prorail en sloop oude brug) Westelijk deel tracé: start kwartaal 1 2013 – kwartaal 2 2015 Onze werkmethode is gericht op het minimaliseren van hinder

X Prognose Werkmethode A-Lanes A15 DAG Werkmethode A-Lanes A15 NACHT

Communicatie Doel alle betrokkenen tijdig, zorgvuldig en zo volledig mogelijk informeren over de verbreding van de A15. Informatieavonden Woensdag 28 september:deelgemeente Hoogvliet (De Heerlijkheid, Herikweg 5) Donderdag 29 september: gemeente Spijkenisse (stadhuis Spijkenisse, Raadhuislaan 106) Dinsdag 4 oktober: deelgemeente Charlois (De Larenkamp, Slinge 303) Bouwborden worden binnenkort geplaatst Klantenpanel Nieuwsbrieven, eerstvolgende oktober/november Websites met informatie over werkzaamheden en wegafzettingen: http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/ en www.vanAnaarBeter.nl Bouwcommunicatie via lokale kranten en bewonersbrieven Bij vragen/klachten bel 0800-8002 en binnenkort ook nummer vanuit A-Lanes voor tijdens avonduren

Veiligheid Integrale aanpak ten aanzien van veiligheid bij uitvoering van de werkzaamheden. Afstemming loopt via Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Centrale thema is: goede bereikbaarheid voor de hulpdiensten in geval van calamiteiten.

Tot slot Uiteindelijk doel van de verbreding van de A15 is een betere bereikbaarheid van de Maasvlakte met het Europese achterland. De werkzaamheden om dat doel te bereiken verricht A-Lanes A15 met zo min mogelijk hinder. Verbreding is niet het enige middel om de bereikbaarheid te optimaliseren, er worden daarnaast door verkeersonderneming extra maatregelen genomen.