Centrale Aanpak van AGION-dossiers… 8 oktober 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

Evaluatie topmensen 10 december 2008
De MR op Praktijkonderwijs Zeist
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
Beleids- en Beheerscyclus
Uitvoeringsvormen medezeggenschap Resultaten van de inventarisatie van uitvoeringsvormen medezeggenschap bij universiteiten.
Regionaal overleg Noord- Zuidconsulenten
Informatieavond Goutum 18 september Lichtmasten gemeente • lichtmasten •Kosten per lichtmast per jaar gem. € 70 •Beheerkosten € 40 •Verbruikskosten.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
1 Klassieke procedure. 2 SLO + goedkeuring MP/TFP SSL Gunning Gunning 1° opdracht < 240 dagen na betrokken SSL (i.g.v. overmacht: termijn verlengbaar)
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
Werfadministratie/coördinatie die nodig is voor de realisatie van een bouwproject Verschil tussen aannemingsbedrijven die werk binnen halen door openbare.
Laat u wat liggen ? Bianca Steentjes RO Reinier Gosselink RA
 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.
W e l k o m. De Plaatselijke Groep en de rol van de coördinator Brussel – studiedag VRN – 22 april 2008.
Informatieavond Nijlân 5 september Kengetallen gemeente totaal lichtmasten Kosten per lichtmast per jaar gem. € 70,- –Beheerkosten € 40,-
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
Innovatief Aanbesteden: DE VLAAMSE OVERHEID ALS ACTIEVE INNOVATOR Kenniscentrum Innovatief Aanbesteden Christophe Veys – Peter Thevissen 28 juli 2014.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
TO-oproep en projectfiche  Agendapunten  Oproep  Aanvraagformulier Concept/uitgangspunten Concrete punten vh formulier  Beoordeling  Vragen.
Afkoppelen in Kortrijk: het beleid. INHOUD Kader Historiek Subsidies Rol afkoppelingsadviseur.
Workshop programmaties. Procedure programmaties Omzendbrief SO 61: Programmatie, omvorming, overheveling en afbouw in het voltijds secundair onderwijs.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 12 november, Brugge.
AANVRAAGFORMULIEREN VAN A TOT Z Brugge, 12 november 2009.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Vragenlijst ketencoördinatoren
E-zorgplan: stand van zaken
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Rapportering door ontvangers Toelichting van de bevindingen uit het survey- onderzoek ‘Management & Innovatie in Lokale Besturen’ Prof. dr. Geert Bouckaert.
Juridische aspecten swv passend onderwijs december 2012.
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
1 PROJECT PLANLAST LOKALE BESTUREN Prof. dr. Geert Bouckaert dr. Ellen Wayenberg dr. Wouter van Dooren Projectstuurgroep 7 maart 2006 – 9.30 uur.
Algemene Vergadering Logo Antwerpen Noord vzw Essen 12/12/2006.
Inleiding tot de multifunctionele aangifte
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
1 Het nieuwe Partnerschapsverdrag Toelichting bij een evolutie.
1 Stappenplan gemeentelijke volksraadpleging Arthur De Decker, ervaringsdeskundige Januari 2006.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
INFOSESSIE CLUBBEGELEIDING Gent 2 december Inleiding door dhr Philippe Mees, voorzitter VLG vzw -Verwelkoming -Uitgangspunt: -Tevredenheidsenquête.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Startbijeenkomst Netwerk Sociaal Domein
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
De werking binnen de Scholengroep 25 Brugge-Oostkust
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Visum en overheidsopdrachten
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Europees Fonds voor de Meest Behoeftigen (EFMB) Vereisten ()
OUDERBAR Bestuur ouderraad.
Core business : Grote, georganiseerde fiscale fraude bestrijden.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Overlegplatform asiel- en migratie 7 december
Nieuwbouw zwembad BIO 9 april Doel van de presentatie Informatie verstrekking over: Projectorganisatie. Stand van zaken project /planning. Stichtingskosten.
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Bestuursamenstelling
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
PV 8 - verslag doorlichting WG SEO: bom-model
Transcript van de presentatie:

Centrale Aanpak van AGION-dossiers… 8 oktober 2009

2 De Leielandscholen •5 secundaire scholen  Lyceum Onze-Lieve-Vrouw van Vlaanderen: ASO  Sint-Niklaasinstituut: TSO-BSO  Sint-Niklaasinstituut Gemeente Zwevegem: 1 ste en 2 de graad ASO-TSO-BSO  Sint-Theresia-Instituut: TSO-BSO  Stella-Marisinstituut: TSO-BSO •Aantal leerlingen 3750 •Aantal personeelsleden okt Administratieve directeurs DPB Brugge

3 Raad van Bestuur •Centralisatie enkel mogelijk dankzij  sturing én  ondersteuning door de leden van de Raad van Bestuur 8 okt. 2009

4 Raad van Bestuur •17 raadsleden •Verschillende werkgroepen samen met directies •Volgens de competenties van de leden •Een beperkt aantal leden per werkgroep •Terugkoppeling vanuit de werkgroep naar de Raad van Bestuur 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

5 Raad van Bestuur •Werkgroepen betrokken bij bouwdossiers  Bouwcomité 3 raadsleden + CADI  Werkgroep Masterplan: alle raadsleden + 1 directie per school + CADI + ALDI  Financieel comité: 4 raadsleden + financieel directeur 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

6 Raad van Bestuur •Bouwcomité  3 leden van de Raad van Bestuur  Centraal Administratief Directeur - CADI  volgen alle AGION-dossiers op voor de 5 scholen  overleggen met de lokale directie over de inhoud  brengen in elke Raad van Bestuur verslag uit van de stand van zaken 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

7 Masterplan Masterplan = basisdocument voor uitvoering van infrastructuurwerken •Oplijsten  Lokale directies geven noden aan infrastructuurwerken door aan CADI  In volgorde van prioriteiten  met raming van kostprijs  CADI lijst op •Timing  Voorstel door lokale directies  Cadi past masterplan aan 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

8 Masterplan Masterplan = basisdocument voor uitvoering van infrastructuurwerken •Bespreking met de werkgroep masterplan  Bespreking van prioriteiten van infrastructuurwerken •Bespreking met het bouwcomité  Beoordelen van de voorgestelde infrastructuurwerken  In overleg met lokale directie •Bespreking met het financieel comité  Bespreking van financiële haalbaarheid in financieel comité 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

9 Wijziging Masterplan Nieuwe noden •Motivering van vraag door lokale directie •Kostenraming door lokale directie ondersteund door CADI •Bij het indienen van de begroting •Bespreking met het bouwcomité  Beoordelen van de voorgestelde infrastructuurwerken  In overleg met lokale directie •Bespreking met het financieel comité  Bespreking van financiële haalbaarheid in financieel comité 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

10 Aanstelling van Architecten, Studiebureau en Veiligheidscoördinator CADI •Ontwerp van offertevraag •Offertevraag voorleggen aan leden bouwcomité •Offertes ontvangen en analyseren •Overzicht bespreken met leden bouwcomité •Aanstelling door bouwcomité •Contracten opstellen en laten ondertekenen 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

11 Aanvraag AGION •Bespreking van het concrete project met  Leden bouwcomité  CADI  TAC en/of lokale directie  Preventieadviseur  Architect (afhankelijk van complexiteit van dossier)  Studiebureau 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

12 Aanvraag AGION CADI •Aanvraagdossier opmaken •Communicatie naar DIKO en/of AGION •Bestek opgesteld door:  Architect  TAC  CADI •Offertevraag bij onderhandelingsprocedure •Opvolgen openbare aanbesteding 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

13 Aanvraag AGION •Analyse van offertes  bij onderhandelingsprocedure oTAC oCADI  bij openbare aanbesteding odoor architect •CADI bespreekt analyse van offertes met bouwcomité •CADI zorgt voor communicatie met DIKO en/of AGION •CADI controleert of de aannemers in orde zijn met RSZ en inkomstenbelasting op de website: •Gunning door leden van bouwcomité 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

14 Opvolging werken CADI •Elke werfvergadering volgen steeds in communicatie  ofwel samen met lokale directie of TAC en PA  ofwel alleen maar dan met een samenvattende communicatie naar de lokale directie of TAC •De leden van het bouwcomité op de hoogte houden van  het verloop van de werken  noodzakelijke meerkosten •Overleg met de leden van het bouwcomité bij  keuzemogelijkheden in de uitvoering  gewenste meerwerken •Maandelijks rapporteren van stand van zaken aan de Raad van Bestuur 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

15 Facturen en subsidie CADI •Na controle van vorderingsstaat door architect •Controle van de aannemers met het oog op de inhoudingplicht voor RSZ en inkomstenbelasting •Kopie van facturen naar centrale boekhouding •Communicatie met DIKO en AGION •Kopie van brief van AGION met mededelen van subsidie bezorgen aan centrale boekhouding 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

16 Oplevering CADI •Opleveren van het werk samen met lokale directie en een lid van bouwcomité •Opvolgen van de opmerkingen van de voorlopige oplevering •Vrijgeven borg 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

17 Voordelen centrale werking -1 contactpersoon voor alle grote dossiers -1 contactpersoon voor de leden van het bouwcomité -ervaring stijgt naargelang je meerdere dossiers moet opvolgen -1 offerte-adres en 1 facturatieadres -1 contactpersoon ivm. bouwdossiers voor de centrale boekhouding, dus overzichtelijker 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

18 Voordelen centrale werking -Verlichten taakbelasting van lokale directie  centraliseren administratieve beslommeringen  vervangen lokale directie op werfvergaderingen waar mogelijk  centraliseren communicatiestroom en correspondentie  centraliseren van de communicatie met aannemers = tijdswinst voor lokale directie 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

19 Voordelen centrale werking -1 contactpersoon voor de architecten -voor meerdere werken -verhoogt de betrokkenheid -1 contactpersoon voor de aannemers -versterkt de motivatie -vergemakkelijkt de administratieve opvolging 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

20 Voordelen bouwcomité -Gedeelde verantwoordelijkheid  Ondersteuning door ervaren mensen uit de Raad van Bestuur  Maandelijks overleg met bouwcomité  Ad hoc ondersteuning bij dringende vragen  Rechtstreekse communicatie tussen leden van bouwcomité en Financieel comité en Raad van Bestuur. 8 okt Administratieve directeurs DPB Brugge

Zijn er nog vragen??? vzw Leielandscholen Beverlaai Kortrijk