Van Methode Naar Methodiek Flexibilisering van leermiddelen intraQuest
Inhoud Kenmerken competentieleren Scenario´s - arrangementen - J4-leerobjecten - Volgsysteem Coach Tools
Kenmerken Competentieleren Actieve leerlingen Begeleidende docenten Tijdsdruk door producerend leren Versnippering leervraag in tijd en inhoud
METHODIEK EDUCONET SCENARIO/Leerlijnen zijn vertalingen van doelstellingen opleiding; worden ontworpen volgens eigen vaste formats; bepalen wijze van aanbod van ondersteunende leerinhouden.
METHODIEK IQ & Partners SCENARIO/Leerlijnen Flexibele arrangementen (= programma van op competentieontwikkeling gerichte leeractiviteiten en bronnen in context). J4-leerobjecten Ondersteuning met interactieve leereenheden om kennis en vaardigheden te verwerven en in te slijpen. Digitaal volgsysteem van leerproces.
METHODIEK IQ & Partners Arrangementen bepalen niveau van uiteindelijk verwachte competenties door: mate van openheid/sturing; aandacht voor (leer)proces; integratie van kennis, inzicht, vaardigheden en attitude.
METHODIEK IQ & Partners J4-leerobject is kleine, zelfstandig verwerkbare ‘minicursus’; grote interactiviteit door sturende feedback; bepaalt parate kennis en deelvaardigheden.
METHODIEK IQ & Partners J4-leerobjecten als generieke ‘lego-blokjes’ ontworpen en ontwikkeld door professionals; eenvoudig te koppelen aan arrangement; webbased, dus overal bereikbaar.
METHODIEK IQ & Partners J4-leerobjecten vaste structuur; gemetadateerd en dus ‘vindbaar’; gekoppeld aan on line volgsysteem.
METHODIEK EDUCONET
METHODIEK EDUCONET
METHODIEK EDUCONET
METHODIEK EDUCONET
METHODIEK IQ & Partners Tools J4-toolkit (ontwikkelen/metadateren) www.intraquest.nl ContentCorner (arrangeren/metadateren) www.contentcorner.nl IQ Coach (volgen van leergedrag) Overig (standaardpakketten mm en web)
Achtergronden De J4-Strategie Auteur Ton van der Moolen Uitgegeven bij SVDT, Den Bosch Bestelling on line: http://www.svdt.org/actueel/J4boek_bestel.htm