Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jeugdzorg en Lang zult u wonen
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
Ga naar > Wegwijzer. 2 HOMEPAGE gemeenteraad Delft.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
De kracht van CTB ICT Bouw BV
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
Hoe maak ik een goed online cv?
Beelden storm.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Website voor bewonerscommissies
Op zoek naar een vervolgopleiding Gineke Boven Oktober 2012.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Ervaring implementatie aanpak
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
De kracht van MySolution
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
Gevolgen AWBZ Pakketmaatregelen Pakketmaatregelen Nieuwe MEE dienst.
Hier te staan. durft Niet iedereen Jij wel? Meer weten? Kijk op en/of vraag het informatiepakket aan viawww.brandweerschinnen.nl.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Take Care Project: Gezondheidstaalgids voor migranten periode: 1 november oktober 2014.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Workshop opvoeding Psychologen CEMA Vlaanderen. Inleiding n Doelstelling: enkele aandachtspunten bij het opvoeden van kinderen met een chronische aandoening.
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Van de juridisch dienstverlener
Uitrol van Regelhulp start op 19 juni 2007
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres, want onze.
Ervaringsdeskundige Ambassadeurs
Producten & Werkprocessen
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Route van PO naar VO. Route van PO naar VO Wat brengt de wet passend onderwijs ons oud nieuw Steeds meer kinderen werden doorverwezen naar het speciaal.
Participatiewet vanaf 2015
Gemeente Ede.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Criteria PTB 4 juni Criteria Grote vraag is : dient deze zorgvrager prioriteit te krijgen op andere zorgvragers ? De RPC probeert aan de hand van.
Iedereen gebruikt social media.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Inleiding dienstverlening SJM. Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening:
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
BGT Cartoons GeoBuzz congres 25 & 26 november 2014 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Wat heb jij mantelzorgers te bieden?. Leerdoelen Je onderzoekt en benoemt welke ondersteuningsbehoefte de mantelzorger heeft. Je bespreekt met de mantelzorger.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Wmo-team De Wolden en Hoogeveen Contactinformatie
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Heb je vragen voor het Facilitair Bedrijf:
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Big Data.
Big Data.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
[powerpoint openen, openen]
Gezondheidsvaardigheden
Transcript van de presentatie:

Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie op het gebied van zorg, welzijn en sociale zekerheid. Samenwerkende organisaties zijn onder andere gemeenten, het CIZ, UWV, CAK en de SVB. Mogelijke oplossingen als resultaat Op basis van de situatie van de klant en de kennisregels in het systeem worden de mogelijke oplossingen getoond. Omdat M IJN SITUATIE een zo volledig mogelijk beeld van de klantvraag schetst, verwacht de klant ook een volledig overzicht van mogelijke oplossingen. Regelhulp.nl biedt daarom een zo breed mogelijk overzicht van oplossingen met korte omschrijvingen en doorverwijzingen naar organisaties en websites die meer informatie bieden. Voorkeuren Via de voorkeuren kan de klant aangeven welk type oplossing goed bij hem past. En dus meer kans van slagen heeft. Zoals: Aanleiding De aanleiding om hulp te zoeken kan een gebeurtenis zijn in het leven van de klant. Voorbeelden zijn: arbeidsongeschikt raken, een kind verwachten of geldproblemen krijgen. De aanleiding kan ook de persoon zijn waar het om gaat. Bijvoorbeeld een kind met gedragsproblemen, een dementerende oudere of een chronisch zieke. Iedereen kan voor zichzelf of voor een ander M IJN SITUATIE toepassen. Vraag De klant heeft een vraag over zijn dagelijks leven. Dat kan natuurlijk van alles zijn. In Regelhulp.nl gebruikt M IJN SITUATIE de primaire behoeftenpiramide van Maslow om de hulpvragen in te delen en af te perken.  advies wat iemand zelf kan doen;  een hulpmiddel of aanpassing;  hulp van een persoon;  zorg tijdelijk aan iemand overdragen;  tijdelijk minder werken. Hoe werkt M IJN SITUATIE ? In M IJN SITUATIE krijgt de klant een aantal vragen die hij makkelijk kan beantwoorden. Het gaat om de aanleiding voor zijn vraag, de vraag zelf, zijn omstandigheden en zijn eigen voorkeuren. Dit geeft een compleet beeld van de situatie en hulpvraag van de klant. Een kennissysteem koppelt daar mogelijke oplossingen aan. Oplossingen waar de klant misschien niet bij voorbaat aan denkt, maar die wel passen bij zijn situatie. M IJN SITUATIE past goed bij complexe, meervoudige vraagstukken met veel mogelijke oplossingen. Dat sluit aan bij de realiteit in de maatschappelijke ondersteuning. Op dit terrein heeft Regelhulp M IJN SITUATIE al uitgewerkt. Maar de systematiek is ook geschikt om andere kennis toegankelijk maken, zoals wet- en regelgeving of carrièrekeuzes. Regelhulp gebruikt M IJN SITUATIE om stap voor stap de situatie en hulpvraag van mensen in kaart te brengen en te koppelen aan mogelijke oplossingen. M IJN SITUATIE leidt op een natuurlijke en herkenbare manier snel naar relevante informatie. Ook als iemand niet precies weet wát hij zoekt. M IJN SITUATIE Omstandigheden De omstandigheden zijn de randvoorwaarden waarmee het systeem rekening moet houden bij de oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan:  gezinssituatie  schoolsituatie  inkomen  beschikbare hulp  werksituatie Maart 2012 wegwijzer van de overheid naar zorg en ondersteuning Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar