KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

Infosessie Sector Hoger Onderwijs Brugge, 14 oktober 2013 Gent, 21 oktober 2013 Bilzen, 22 oktober 2013 Brussel, 24 oktober 2013 Antwerpen, 25 oktober.
EYV 2011 in Vlaanderen voorbereiding. Stand van zaken •Europese Commissie –Voorbereiding •Eigen voorbereiding •Uitbesteding –Alliantie EYV2011 •Vlaanderen.
ESF Krachtlijnen van de komende programmering (Stand van zaken januari 2005)
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Van LLP Grundtvig naar Erasmus Onder voorbehoud van officiële goedkeuring door het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie.
KA2 voor schoolonderwijs. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerkingen tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
Beurzen voor studenten Studie en stage Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
GRUNDTVIG & KA1 14/02/2014. De hoofdlijnen van Erasmus+ DRIE kernacties (key activities): 1.Leermobiliteit voor individuen 2.Samenwerking voor innovatie.
1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Integratie kit voor Migranten – Basis taalvaardigheden om te kunnen omgaan met financiële.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
The CAF Procedure voor externe feedback
Waarderen van leren Eric Halsberghe
Strategische partnerschappen PO/VO
Europese samenwerking in het volwassenenonderwijs
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
Kennisagenda Transport & Logistiek
ERASMUS+ in onderwijs en opleiding. Waarom nieuw programma? Begrotingen EU: zevenjaarlijks : Een Leven Lang Leren (+ Youth in Action) :
secretaris Plaatselijke Groep
Programma 09:00uOnthaal 09:30uStrategische partnerschappen: wat? Doelstellingen Budget Activiteiten Financieringsmodel 09:55uStrategische partnerschappen:
Theo Bovens voorzitter CvB - Open Universiteit Nederland & Steven Verjans docent/projectleider - Open Universiteit Nederland & Thijs Habets projectleider.
Werken aan het beroep van morgen
Europese financiering voor Musea, 26 juni 2007 Amsterdams Historisch Museum Laura Grijns.
Strategische partnerschappen Erasmus+ Actielijn 2 - Samenwerking voor innovatie en goede praktijken Versie november 2013.
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
Learn4Work Strategieën voor de toekomst van Learn4work Regina Engels, L4W Coördinator Amersfoort, 20 September 2011.
EYV 2011 in Vlaanderen. Korte historiek  CEV Manifest  Lobbywerk  IP Group on Volunteering EP  Written Declaration EP  Alliantie 22 ngo’s (EYV2011.
Werkervaring 2009 – Art 60 Projectformulering ESF AGENTSCHAP
Erasmus for All Het nieuwe EU-programma voor onderwijs en jeugd Judith Dayus-Brouwer – Europees Platform Peter van Deursen – CINOP Internationaal.
Vraagsturing 2010 Leren van en met elkaar. INHOUD 1.Uitgangspunten en focus RdMC bij professionalisering 2.Inhoudelijke aspecten vraagsturing 3.Criteria.
ERASMUS+. GRUNDTVIG ERASMUS + ERASMUS+ : ‘Adult Learning’ Formeel & non-formeel & informeel leren Een Leven Lang Leren.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Infodag ERASMUS 18 december 2008 Arteveldehogeschool, Gent.
Comenius monitoring dagen 8/10/2008, Alden Biesen 13/11/2008, Brugge.
WAT KAN HET LEONARDO DA VINCI PROGRAMMA VOOR U BETEKENEN? Brussel, 26 november 2009.
1 Mobiliteit duurzaam maken GRENSVERLEGGERS 2012 professionalisering door internationale mobiliteit. Onderwijsinspectie.
INTERNATIONALISERING VAN A TOT Z voor het secundair onderwijs Gent, 12 mei 2009.
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
Knowledge Alliances & Sector Skills Alliances
KA2 Sectoroverstijgende samenwerking
Transdisciplinaire projecten
Ontwikkelen werkt. Projectdirectie Leren & Werken Samenwerking ministeries van OCW, SZW, LNV en EZ Doel:Implementatie Leven Lang Leren Doelgroepen: werkenden.
Informatiesessie Ateliers voor het Actief Zoeken naar Werk (AAZW) Projectoproep
EPALE Elektronisch platform voor volwasseneneducatie in Europa
Jaap van Lakerveld Directeur
Education and Culture Internationale credit mobiliteit met partnerlanden.
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
een nieuwe LEADER periode
Welkom. Programma Welkom Keynote Debat Project-resultaten Lunch Workshop 1,2,3 Slot Receptie.
Aanvragen van een KA2/S2S-partnerschap in het schoolonderwijs (2015)
ERASMUS+ KERNACTIE 2. ERASMUS+ SCHOOL ONDERWIJS BEROEPS OPLEIDING HOGER ONDERWIJS VOLWASSENEN ONDERWIJS JEUGDSPORT.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
BEDENKINGEN BIJ DE VISIE VAN OUSMANE SY ROND DECENTRALISATIE Jean Bossuyt.
De school in Europa - Europa in de school
ERASMUS+ CLIL en Internationalisering. ERASMUS+ : subsidieprogramma.
Erasmus december 2015 Pieter Tratsaert. Programma – Verwelkoming en inleiding – Kernactie 1 (KA1) Koffiepauze
VOLWASSENENEDUCATIE GENT, 27/10/2015 ERASMUS +. ERASMUS VET Volw vorming Volw vorming Hoger Ond School Ond JeugdSport KA1 Nascholing / Leermob.
VOLWASSENENEDUCATIE BRUGGE, 14/01/2016 ERASMUS +.
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
VolwASSENENEDUCATIE GENT, 29 januari 2017
INFORMATIE OVER PPL-INNOVATIEPROJECTEN
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN
Netwerksessie Erasmus+ Key action 1 mobiliteiten
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
VERWACHTE UITKOMST VERWACHTE IMPACT DOELGROEPEN
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

KA2 voor de volwasseneneducatie

Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen te verspreiden • Financiering in modules • Duur: 2 à 3 jaar • Aanvraag & beoordeling in NA van coördinator • Deadline: 30/04/2014 – 12u CET • Budget: max € /2 jaar; € /3jaar

Strategische partnerschappen (KA2) • Sectoraal: ‘volwasseneneducatie’ (Grundtvig) – Alle org die hieraan kunnen bijdragen, kunnen participeren • Cross-sectoraal: – idem + thematisch sectoroverschrijdend • Beoordelingswijze: – “proportionaliteit”

Strategische partnerschappen (KA2) • BEOORDELINGSCRITERIA: – Relevantie (30 ptn) – Kwaliteit van het projectontwerp en implementatie (20 ptn) – Kwaliteit van het project team en de manier van samenwerken(20 ptn) – Impact en disseminatie(30 ptn) • Min om te slagen: 60 % in totaal & 50 % per criterium

KA2 : Relevantie (waarom?) • In functie van prioritaire beleidsdoelstellingen (algemene + volwasseneneducatie – zie Gids voor Aanvragers p. 27) • - ontwikkelen van basis en transversale vaardigheden (ondernemerschap, digitale vaardigh, meertaligheid) – methodes, assessment & certificering – gebaseerd op learning outcomes • - ICT & OER stimuleren • - coherentie tussen EU en nationale erkenning / certificering • - ond aanpassen aan nieuwe noden; duurzame investeringen

KA2 : Relevantie (waarom?) • Bovendien: sector-specifieke doelstellingen: – Aantal laaggeschoolde volwassenen • herscholen / bijscholen • aanzetten tot leren • informeren over de toegangelijkheid van LLL • informeren over het valideren van non-formeel & informeel leren en loopbaanbegeleiding • aanbieden van leermogelijkheden op maat van het individu • => Needs analysis (vanuit AE !) • Europese meerwaarde ; innovatie • Resultaten relevant voor a sectoren

KA2: kwaliteit van project ontwerp (wat, hoe en wanneer ?) • Werkprogramma: helder, volledig & duidelijke voorbereiding, uitvoering, monitoring, evaluatie en disseminatie • Coherentie tussen noden-doelstellingen-activiteiten-resultaten • Realistisch budget (cost-effective, good value for money) • Grondig uitgewerkte en goed omkaderde leermobiliteit relevant voor de projectdoelstellingen • Leermobiliteit van volwassen lerenden: geïntegreerd • Beschrijving van erkenning van resultaten van leermobiliteit (Europass!)

KA2 : kwaliteit v/h projectteam en de samenwerkingsvorm (wie?) • samenstelling van het partnerschap: effectief en efficiënt • taakverdeling en evenwichtige betrokkenheid van alle partners • betrokkenheid van nieuwkomers waarop belangrijke impact verwacht kan worden • maatregelen i.v.m. projectcoördinatie, communicatie en samenwerking tussen de partners • betrokkenheid van partnerlanden : relevant

KA2 : impact en disseminatie • impact op deelnemende individuen en deelnemende organisaties, tijdens en na project • Potentieel effect daarbuiten (lokaal, regionaal, nationaal & Europees vlak) • Duidelijk en effectief disseminatieplan • ontwikkeld materiaal (indien van toepassing): toegankelijk • Duurzaam project / proces / resultaat

Erasmus+ : partnerfinding

EPALE

1 coördinator – min 2 partners