ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van eigen onderzoek
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Maatschappelijk ondernemen met winst
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Nul Energie Huis Workshop offerte.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Methodisch begeleiden
4. De Wereld na Toch ook echte oorlog.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
handvaardgheid / techniek
Werken aan een draagvlak voor KM in jouw organisatie 22 oktober 2013.
BEGELEIDING EN COACHING Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Begeleiden en coachen 1. Begeleiden en coachen. –Belang en verschillen. Voorbeeld, normen en.
WERVING OPVANG EN BEHOUD Tafeltennistrainer 2. Opleidigen Werving, opvang en behoud 1. Werving, opvang en behoud. Samenhang. 2. Rol van de trainer en.
Het Debat Opbouw en inhoud.
Een socratisch gesprek
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
De oudere stagiaire.
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Workshop Fondsen werven
Tutorial: met kleuren werken
(bijna) eindexamen.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
STARTBIJEENKOMST Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Startbijeenkomst 1. Studiewijzer 2 2. Officiële documenten 3. Bijeenkomsten / workshops 4. Informatiemateriaal.
OFC28 mediawijsheid les 4.
DiaconAction Wat is DiaconAction Diaconie & Actie Jongeren komen in november en december in het hele land in actie voor mensen in hun eigen omgeving.
november DiaconAction Wat is DiaconAction Diaconie & Actie Jongeren komen één weekend in het jaar in het hele land in actie voor mensen.
Project “Horizon Verbreden”
Onze doelen en visie in beeld
Efficiënt vergaderen…
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Herhalingscombinaties
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Werken in de keten. Wat is werken in de keten SHL opdrachten.
Ondernemen moet je doen
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
SLC21 : Solliciteren Solliciteren 1 : De sollicitatie-brief
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Evalueren ZESC 2016 Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
3F maken van een verslag.
HET HEFT IN EIGEN HANDEN HOUDEN Wouw-Amsterdam
Een vergadering organiseren
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct Uitwerken concept DEM
Vergadering Personeelsdienst
Coachtraining DOEN?! DAG 2
volgende bladzijde terug
D&P P1 Organiseren van een activiteit
GEBRUIKSAANWIJZING Chris
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2

ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2 1. Herhaling / verdieping leesopdracht 2. Ja! Een Plok plok – toernooi. 3. Overlegfase 1 / Spiegel 1 4. Overlegfase 2 / Spiegel 2 5. Overlegfase 3 / Spiegel 3 6. Overlegfase 4 / Spiegel 4 7. Verwerkingsopdracht 8. Terugblik 2. De hele opzet is gebaseerd op een moment van samen overleggen (in kleine groepjes), gevolgd door het aangeven van mogelijkheden hoe het zou kunnen. Opleidingen • Organisatie

1. Herhaling / verdieping leesopdracht

O wee! Organisatie samengevat in 7 W’s Wie? Wat? Waar? Wanneer? Welke wijze? Waarmee? Wat kost het? 4. Kort ingaan op vragen uit de groep. Opleidingen • Organisatie

Publiciteit en promotie Wie doet wat? Taken en de verdeling. Stappenplan Begroting Publiciteit en promotie Checklist Draaiboek 5. Kort bespreken met de groep. Vooral gebruik maken van opmerkingen uit de groep. Wat is al bekend? Wat behoeft enige toelichting? Opleidingen • Organisatie

2. Ja! Een Plok plok – toernooi 6. De naam is afkomstig van een eerdere bijeenkomst. Het slaat op het geluid dat te horen is bij een wedstrijdje met ‘planken’.

Idee van de activiteitencommissie: We gaan een alternatief toernooi organiseren! Iets met andersoortige batjes! Ja! … een Plok plok toernooi. 7. Zie vorige dia. Opleidingen • Organisatie

3. Overlegfase 1 / Spiegel 1

In overleg met de docent maken we groepjes. Bespreekpunt: Overlegfase 1: In overleg met de docent maken we groepjes. Bespreekpunt: Wat moet er geregeld zijn voor de uitnodiging voor Plok plok de deur uit kan? Maak aantekeningen in trefwoorden. Opleidingen • Organisatie

Wie: Doelgroep bepalen Spiegel 1: Heb je gedacht aan: Wanneer: Datum Waar: Optie op de zaal Wie: Doelgroep bepalen Toestemming nodig? Wat kost het: Bijdrage 10. Eventuele aanvullingen op basis van reacties uit de groep doorspelen naar de commissie opleidingen. Opleidingen • Organisatie

4. Overlegfase 2 / Spiegel 2

Noteer weer in trefwoorden. Overlegfase 2: Bespreekpunt: Waar moet je aan denken bij het opstellen van een uitnodiging en het maken van publiciteit? Noteer weer in trefwoorden. Opleidingen • Organisatie

Heb je aan deze punten gedacht? Wie mag meedoen? Spiegel 2: Heb je aan deze punten gedacht? Wie mag meedoen? Wat gaat er gebeuren? Welke wijze? Wanneer en waar? Tijdstippen en wijze van inschrijven. Kosten? Hoe te voldoen? Hoe bekend maken? 13. Vooral accent op het uitwisselen van ervaringen met het laatste punt. Opleidingen • Organisatie

5. Overlegfase 3 / Spiegel 3

Je ontvangt nu concrete gegevens. Bespreek: Overlegfase 3: Je ontvangt nu concrete gegevens. Bespreek: Wat voor spelsysteem kun je kiezen op basis van de gegevens? Zie je nog andere mogelijkheden? Noteer heel kort. 15. 24 deelnemers, waarvan 6 meisjes leeftijd 10 tot 14 jaar speelsterkte C en D 6 tafels beschikibaar Zaal beschikbaar van 10.00 uur tot 16.00 uur Budget van het bestuur 50 euro Opleidingen • Organisatie

Op de volgende dia’s zie je enkele mogelijkheden. Spiegel 3: Op de volgende dia’s zie je enkele mogelijkheden. Zit jullie opzet er ook bij? Opleidingen • Organisatie

Enkele mogelijkheden: 4 meerkampen van 6 6 meerkampen van 4 8 poules van 3 + afvalsysteem Groninger systeem Teamwedstrijden Enz. 17 Zo nodig begrippen uitleggen. Meerkamp: Iedereen in de groep speelt tegen iedereen. Bij gelijk eindigen beslissen volgens de meerkampregel. (Hier niet te diep op ingaan, komt bij niveau 3.) Een poule is in feite ook een meerkamp. Afvalsysteem: Wie verliest ligt er uit. Groninger systeem: Loten wie tegen wie speelt. Een overwinning levert een punt op. Bovendien het saldo van de punten voor en tegen bijhouden. Voor de stand telt eerst het aantal punten, dan het saldo. Volgende ronde 1 tegen 2, 3 tegen 4, enz. De behaalde resultaten worden bij de vorige geteld. Dan weer 1 tegen 2, enz. Je kunt bepalen hoeveel games er gespeeld worden, b.v. 2 games zodat ook nog gelijk kan worden gespeeld. Heel gemakkelijk systeem om snel een schifting op sterkte te krijgen, en … iedereen blijft aan het spelen. (Op de website komt een voorbeeld, compleet met te gebruiken formuliertje, maar het kan ook op de achterkant van een bierviltje.) Teamwedtrijden zijn er in verschillende vormen. 3 tegen 3, 2 tegen 2 (Davis Cup), maar ook andere varianten mogelijk. Opleidingen • Organisatie

6. Overlegfase 4 / Spiegel 4

Overlegfase 4: Kies voor een opzet, die van jezelf of een van de voorbeelden, en start met het (in klad) uitwerken van onderdelen. Opleidingen • Organisatie

Ga na of jullie ook aan bepaalde dingen gedacht hadden. Spiegel 4: Op de volgende dia’s wordt een van de mogelijkheden wat verder uitgewerkt. Ga na of jullie ook aan bepaalde dingen gedacht hadden. Opleidingen • Organisatie

Algemene punten Tafel-tijdschema? Tijdsruimte per ronde / wedstrijd? Plaatsen of loten? Meisjes apart of verdelen? Winnaars bepalen? Tafelschema / wandschema? Wedstrijdbriefjes? Scheidsrechters? Opleidingen • Organisatie

Een voorbeeld Op bijlage ontvang je een uitgewerkt voorbeeld. Je hebt al gemerkt, dat het een gegeven is waar je heerlijk mee kunt variëren. Het voorbeeld is dus maar een van de vele mogelijkheden. 22. Het uitgewerkte voorbeeld komt op de website te staan. Opleidingen • Organisatie

7. Verwerkingsopdracht

Praktijkopdracht: Werk het toernooi aan de hand van de verstrekte gegevens uit ter opname in je port folio. Denk aan: Uitnodiging, persbericht, taakverdeling, tafel / tijdschema, enz. Zie ook B Opleidingen • Organisatie

B Organiseer zelf een toernooitje bij je vereniging. Samenwerken mag (met een medecursist of met iemand van je club). Zorg voor een goed verslag met bijlagen in je port folio. Zie ook A 24. Voorkeur gaat uit naar opdracht B. Opleidingen • Organisatie

8. Terugblik

Heb je later nog vragen: Wie heeft er nog vragen? Heb je later nog vragen: Stuur een mailtje! Daar ter vergelijking samen naar kijken. Opleidingen • Organisatie

Zaten er leermomenten voor je in? Terugblik: Wat vond je ervan? Zaten er leermomenten voor je in? Heb je suggesties om een en ander te verbeteren? Succes verder! Opleidingen • Organisatie