Tevredenheidonderzoek Maatjesproject

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rick, Leontine, N’ketia, Tim, Cansu
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
De Profile Selector 2 april 2017.
Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
project Bijzondere vriendschappen
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Digitale Studiemaatjes
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Hoera, een oudergesprek!
Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel.
John Vaupell Justin van der Steen
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Projectweek.
Individuele- en groepsbehandeling.  1. Bevraging  Vragenlijst invullen ( niet anoniem)  Doelgroep zijn adolescente vrouwen  Nederlandse vrouwen tussen.
Wetsvoorstel Kilometerprijs KIVI NIRIA Ledenpeiling februari 2010.
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
Vragenlijst ketencoördinatoren
Participatie en een Klantenraad
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Start rekennetwerk Zuid Conferentie 1 febr 2011 o.l.v. Wilma Willems (KPC Groep), vastgelegd door Machteld Scholvinck (CPS)
Resultaten BPV-evaluatie
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
Startbijeenkomst, 10 november 2011 OMMETJE LAAG-KEPPEL.
ENQUETE Voor jonge gezinnen
Communicatie met ouders
SLO ● Netherlands institute for curriculum development RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL.
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Nieuwsbrief Januari 2014 De cijfers Koppeling met Landelijk Register Orthopaedische Implantaten Stand van zaken: onderzoek met stappenteller Contact Volgende.
Lancering Traject
SAMENWERKING CORPORATIE EN BEWONERS INVLOED EN ZEGGENSCHAP Resultaten van onderzoek onder 6 klantenpanels (3302 deelnemers)
© Mulier Instituut, Utrecht De positie van de RSO Platform Sportdeelname 12 november 2015 Remko van den Dool 12 november 2015.
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
Methodiek: Plancyclus
Opdrachten en eindopdracht
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Hansenstraat wil uit de vergetelheid….  Doel/aanleiding Leefbaarheid en veiligheid in de wijk vergroten, door een mooier, veiliger en meer sociaal straatbeeld.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
MEEDOEN in Edam-Volendam Voorstellen: Katja Mooij (RCO De Hoofdzaak) Fred Wiedijk (Context NH) Coördinatie en secretariaat MEEDOEN-tafel.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Werkconferentie `... Respijt op maat Drenthe’ Uitkomsten onderzoek Respijtzorg.
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
‘Anorexia nervosa en vrouwenhulpverlening’ Tijdschrift voor psychotherapie Auteur: Greta Noordenbos Bron illustratie:
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Evaluatieverslag coördinator ouderensteunpunten gemeente Landerd.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Jos Post en Clemon Tonnaer
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Doelgroep kwijt Kijkende naar de doelgroep EVB+ lijkt het wel of we onze doelgroep kwijt zijn. Zoek je op internet naar bijvoorbeeld LVB+ dan krijg je.
Uitkomsten enquête CultuurSchakel en Holland Dance Festival
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
Andries Reinhart 3 maart 2019
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

Tevredenheidonderzoek Maatjesproject Welzijn Barneveld 2011-2012 Lisanne Broos Arjen Goudappel Stagiaire Maatjesproject Coördinator Maatjesproject

Indeling presentatie Doelen tevredenheidonderzoek Resultaten Conclusies Aanbevelingen Evaluatie doelen Toekomst

Doelen tevredenheidonderzoek Persoonlijke benadering Kwaliteitsverbetering Maatjesproject Tevredenheid peilen binnen Maatjesproject

Aanmelding Maatjesproject De aanmelding van vrijwilligers blijkt vooral via advertenties te verlopen. De aanmelding van deelnemers loopt meestal via een zorginstelling.

Hoe wordt het maatjesproject ervaren door deelnemers? Men is positief over het contact. Het contact voldoet aan de verwachtingen. Het contact betekent veel voor de deelnemers. Bijvoorbeeld vriendschap, dagbesteding of gezelligheid.

Hoe wordt het maatjesproject ervaren door vrijwilligers? Men is positief over het contact. Het contact voldoet aan de verwachtingen. De meerderheid ervaart het contact niet als belastend. Sommige vrijwilligers geven aan dat het lastig is activiteiten te bedenken.

Frequentie maatjescontact Het uitgangspunt van het maatjesproject is één keer in de twee weken contact. Van de koppels die meededen had het merendeel één keer in de twee weken contact. De meesten vinden dit voldoende. Vrijwilligers geven aan dat hierdoor het contact niet belastend wordt.

Hoe ervaart men het contact met Welzijn Barneveld? Deelnemers Vrijwel alle respondenten vinden het contact voldoende tot goed. De helft geeft aan dat er regelmatig goed contact is; Verder noemt men dat WB altijd bereikbaar is. De andere helft geeft aan meer contact fijn te vinden; Men zegt niet vaak uitgenodigd te worden voor een gesprek of een uitje.

Hoe ervaart men het contact met Welzijn Barneveld? Vrijwilligers Alle respondenten vinden het contact goed. Men geeft aan terecht te kunnen wanneer er problemen zijn. Het is fijn via post/mail op de hoogte gehouden te worden. In het begin van het maatjescontact zou meer contact vanuit Welzijn Barneveld fijn zijn.

Is er behoefte aan deskundigheidsbevordering Is er behoefte aan deskundigheidsbevordering? Alleen opgenomen in vragenlijst vrijwilligers. 27% vindt dit nuttig. Van degene die nee zeggen zijn er mensen die: Het in het begin gewild hadden. Het zouden willen bij zwaardere problematiek van een deelnemer.

In welke vorm wil men deskundigheidsbevordering In welke vorm wil men deskundigheidsbevordering? Alleen opgenomen in vragenlijst vrijwilligers. Twee personen noemen een bijeenkomst. Eén persoon noemt links naar relevante websites, (online) cursussen bij ingewikkelde problematiek. Iemand noemt geïnformeerd te willen worden hoe om te gaan met afwijkend gedrag.

Is informatie/evaluatie gewenst Is informatie/evaluatie gewenst? Alleen opgenomen in vragenlijst vrijwilligers. 20% geeft aan zowel behoefte aan informatie als evaluatie te hebben. Deze mensen noemen: Een informatiebijeenkomst zou wenselijk zijn wanneer de informatie nuttig is voor iedereen. Evaluatie wil men het liefst persoonlijk.

Tips/ideeën? Men noemt een uitje (eens per half jaar ongeveer). Er wordt genoemd dat men in het begin graag meer contact zou willen.

Conclusies (1) Deelnemers melden zich meestal aan via een zorginstelling. Vrijwilligers via advertenties. Het Maatjesproject wordt positief ervaren door de deelnemers en vrijwilligers. Men spreekt eens per twee weken af. Het contact met Welzijn Barneveld vindt men voldoende tot goed.

Conclusies (2) De meerderheid van de vrijwilligers hebben geen behoefte aan deskundigheidsbevordering. De meerderheid van de vrijwilligers heeft geen behoefte aan evaluatie en informatie. Als tips geeft men een uitje en veelvuldig contact in het begin.

Aanbevelingen Eens per (half) jaar een evaluatiemoment. In het begin het contact meer volgen. Gestructureerd eens per half jaar een uitje. Deskundigheidsbevordering aanbieden vlak na intake via post/e-mail (wanneer men hier behoefte aan heeft).

Evaluatie doelen 1. Persoonlijke benadering Welzijn Barneveld heeft door uitvoering van dit onderzoek een bijdrage geleverd aan de persoonlijke benadering van deelnemers en maatjes. Daarnaast hebben beide groepen aangegeven waar hun behoefte aan contact ligt en wat de ideeën zijn over de invulling van dit contact. 2. Kwaliteitsverbetering Maatjesproject Welzijn Barneveld heeft meer zicht op de manier waarop de kwaliteit van het project verbeterd kan worden. 3 Tevredenheid peilen Uit het onderzoek is gebleken dat de deelnemers en maatjes zeer tevreden te zijn.

Toekomst Hartelijk dank voor het invullen van de vragenlijsten. Hierdoor hebben we meer inzicht gekregen in de beleving van het Maatjesproject. De conclusies en aanbevelingen van dit project worden in behandeling genomen door Welzijn Barneveld. Hierover wordt u in de loop van de tijd ingelicht.