Dyslexie de baas! Ouderavond 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Open-up / over de streep
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Dyslexie de baas! Ouderavond 1
GOD is liefde.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Communicatie ouder-kind
Discipelschap.
Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
DE GEMEENTE Jezus wil ons leiden naar,de tot volle wasdom gekomen volheid van Christus. Zalige gemeente van de Here Jezus Blessed, gezegend, bevoorrecht.
Hoe kun je Geloven? 1.
Goed vs Fout  Leven vs Dood
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
EEN FOUT IN DE VROUW Toen God de Vrouw schiep, was hij bezig aan de zesde dag van de schepping, en aan het overwerken. Een engel verscheen en zei Hem:
Voor een lieve vriend of vriendin
De theorie van de dramadriehoek
Inleiding Komende periode gaan we het hebben over kinderen die ziek-zijn: Verzorging, Het herkennen van de symptomen/de klachten Wat kun/moet je doen.
Tijd verprutsen is het hart van vernieuwing. Informatietechnologie is een groot boos beest, dat constant op je deur klopt. Hoe lang houd je dat beest.
Godsdienst 1 1.
Echt of nep?.
Lieve zoon/dochter ....
Dierenwereld door Jeanne en leo door Jeanne en leo.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Zondag 9 maart 2014 Doop Justin Fabian Vernooij Gevoelens kun je niet verwoorden zodra je je kind in handen houdt. Je kunt slechts blij en dankbaar zijn.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Veranderen brood en wijn in het lichaam en bloed van Christus?
Gedragsrepertoire Denken over je denken
Willen jullie mij helpen om jullie gehoorzaam te zijn?
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
‘De palmboom’ buurtgericht kinderdagverblijf
Interpreteren van data
Dr. Albertus Risaeusschool
Hoe ondersteun je je kind “De Musical gaat niet door” >>
Voor Aranka... Van Aart.
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Woord van Leven Juli 2014.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Mijn Ogen.
Het christendom: een dwangbuis? Welkom in de kerk
Een DEFINITIE van een christen
CLAUDE MONET Werken van een bekende schilder vergezeld van
Godsdienst. Het gaat mis maar God blijft van de mensen houden.
Agenda ma. 30/5 toets voc les: toets verbeteren > di. HT verbeteren > do. !! goed kennen voor toets vr.: St. 9B-9C.
 Wie heeft er hyves?  Hoe vaak zit je er op?  Schelden op Hyves hoort er nu eenmaal bij, iedereen doet dat, ik ook.
Continuïteit in het onderwijs Richard Moore. Gelukkige kinderen zijn de beste leerlingen.
Het conflict in Zuid-Sudan kost al honderden mensen het leven. Dorpen en velden zijn verwoest. Voor drie miljoen mensen dreigt honger. Er is gebrek aan.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
WIJ MOGEN LEVEN MET CHRISTUS Romeinen 6:8: “Wanneer wij met Christus gestorven zijn, geloven we dat we ook met Hem zullen leven.”
In een jeugdgevangenis
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
Een tikkeltje f i l o s o f i e (niet klikken).
Welkom ik maak me sterk.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Formulier voor de bediening van de Heilige doop aan de kinderen van de gelovigen I Blz. 4 (groene boekje) Gemeente van onze Heer Jezus Christus, Over de.
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Verbindend communiceren met ouders
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
Op zoek naar hulp voor je kind? Volg 1 Alpha. Kinderen met problemen (o.a. pesten, aandachtstoornissen, gescheiden ouders) geraken soms los van de maatschappij.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Transcript van de presentatie:

Dyslexie de baas! Ouderavond 2 Caroline Poleij en Yvonne Stikkelbroek, 2009

Programma Ondersteuning van je dyslectisch kind Begeleidingsafspraken Planning eindgesprekken Planning follow-up

Samenhang denken, voelen en doen

Bepaalde gedachten leiden tot bepaald gedrag - ‘Als ik nu niet ingrijp, gaat het helemaal mis.’ - ‘Als ze blijft zitten, gaat het alleen maar verder bergafwaarts.’

Denkfouten? Klopt deze gedachte? Wat is het bewijs voor deze gedachte? Als een vriend deze gedachte heeft hoe zal ik dan daarop reageren? Kan ik een genuanceerde gedacht formuleren?

Hoe kan ik m’n kind het beste helpen? Redden, controleren, boos worden op specifieke leraar? Wat zijn voor en nadelen? Aanvaller Redder Slachtoffer

Hoe leer je je kind zichzelf te redden?

Hoe leer je je kind zichzelf te redden? Je kunt hulp aanbieden, kind beslist of het de hulp wil aanvaarden. Je kunt het kind verantwoordelijkheid geven door hem/haar zelf hulp te laten vragen

Betekenis voor jou als ouder?? ‘als ik hem zo laat ploeteren ben ik een slechte ouder’

Terugblik op ons eigen leven? Hoe hebben wij zelf zaken geleerd? Hebben wij fouten gemaakt? Hebben wij de ruimte gekregen om fouten te mogen maken?

Einde