IGL Algemene Vergadering vergadering 21 juni 2013

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe werkt een (gemengde) VvE?
Advertisements

Algemene Vergadering vergadering 22 februari 2013.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
gewone vergadering 22 juni 2007
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Algemene Vergadering vergadering 22 april Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau •2 stemopnemers •Secretaris.
Programma 10u: Deel 1 – Praktische tips door Ninnin Michaël
HET CONTROLEVERSLAG SEMINARIE 7 OKTOBER 2002 IBR Hans Wilmots
Boekhouding.
Buitengewone Algemene Vergadering Brussel, 13 april 2011.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
VZW: to be or not to be? Kiwanis Avelgem – Land van Streuvels
De omgevingsanalyse binnen het strategisch meerjarenplan
De ANBI mr. A.B.M. (André) Loesink.
Provinciaal Bibliotheekcentrum Vrieselhof Schildesteenweg 99 | 2520 Ranst | T | S ubsidiereglement voor bibliotheekinnovatie.
Nieuwe reglementering 2009
EEN VOORBEELD: AZ TURNHOUT
P juni 2013 Reglement ondersteuning jeugdinfrastructuur Jeugdraad 20 juni.
Rotary International Vrede goodwill en verstandhouding bevorderen.
Agenda Informatiemarkt ALV Vogelwijk Energie(k) - aanvang uur Omzetting van Coöperatie naar Vereniging Vogelwijk Energie(k) – Samenstelling bestuur.
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW
Algemene Ledenvergadering
Buitengewone Algemene Vergadering Brussel, 8 april 2009.
Uitvoering toekomststrategie Essent Harm Assies en Henk Kosmeijer Portefeuillehouders nutsvoorzieningen en financiën Informatieavond Essent, 17 maart 2009.
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
De functionele handleiding van het uniek jaarverslag.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Algemene vergadering KansPlus 28 mei 2011 Jaarrekening KansPlus 2010.
Nieuwe VZW Wetgeving 16 november Nieuwe VZW wetgeving n Vorige wet dateert van 27 juni 1921 n Nieuwe wet van 2 mei 2002 werd van toepassing op 1.
Beleids- en Beheerscyclus
EXTERNE AUDIT INZAKE DE JAARREKENING VAN OCMW’S. INLEIDING 1.Situering externe audit in geheel van NOB 2.Werking, verloop en doelstellingen externe audit.
Vlaams convenantenprogramma gemeentelijke ontwikkelingssamenwerking Vorming strategische planning 07/05/2009.
Het autonome gemeentebedrijf financieel bekeken Leuven, 12 mei 2009 Jan Leroy, VVSG Studiedag Het autonome gemeentebedrijf in het lokale jeugd-, sport-,
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Agenda  Lessen 34 tm 35  7 en 8 december 2011  hs 31  bestuderen 31.1 tm 31.4 maken 31.1 tm 31.5.
Goedemiddag H3b.
Herstructureringsfaciliteit Sw Programma WNV december
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
Vergelijkend overzicht CVBA/BVBA/NV
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
De nieuwe regels van de onafhankelijkheid van de commissaris
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
Buitengewone Algemene Vergadering Brussel, 14 april 2010.
Algemene Vergadering Logo Antwerpen Noord vzw Essen 12/12/2006.
Damme en Knokke-Heist VOORSTELLING THUISZORGPLATFORM.
Xeikon N.V. Bava 8 november Agenda Opening Voorstel tot aanpassing van de statuten van de vennootschap Aftreden en verlenen van decharge aan de.
Het MKB en de accountant. de markt de maatschappij OvRAN.
Algemene Vergadering vergadering 20 juni Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau 2 stemopnemers Secretaris.
Algemene Vergadering vergadering 13 december 2013.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
Voorlichting organisatiestructuur / bestuursmodel
Programma welkom presentatie OV stemmen van de leden
WELKOM Algemene vergadering VVSG vzw Hasselt, 12 juni 2014.
Hoofdstuk18. Concernverslaggeving §18. 1 Wettelijk kader § 18
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Huurdersbijeenkomst 18 maart 2014
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
KOOGO vzw 24 mei 2014 Algemene Vergadering Welkom.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
Algemene ledenvergadering BPOA 7 april Agenda 1.Opening 2.Mededelingen 3.Statutenwijziging 4.Rondvraag en sluiting.

Hoe als vennoot de financiële situatie van een coöperatie inschatten?
Oprichting Regionaal Landschap Schelde–Durme vzw
Ingrid De Poorter Vrijdag 14 november 2003 IBR Permanente Vorming
De vereniging anno 2020 juni 2018.
Jaarverslag 2014 Evaluatie 2014 Algemeen beleid Ledenevolutie
De nieuwe regels van de onafhankelijkheid van de commissaris
Algemene vergadering van 19 juni 2018
KEUZE RECHTSVORM © Dia van Berry Hagendijk.
Algemene Vergadering Toerisme Oost-Vlaanderen
Transcript van de presentatie:

IGL Algemene Vergadering vergadering 21 juni 2013 De Voorzitter verwelkomt de vertegenwoordigers van de deelnemers van de vereniging, de leden van de Raad van Bestuur en het directieteam. Hij verontschuldigt de heer Yves Moriën, directeur AZERTiE.

Algemene Vergadering: opening IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau 2 stemopnemers Secretaris De Voorzitter gaat over tot de samenstelling van het bureau. Als secretaris duidt hij aan de heer Henri Vandermeulen, secretaris IGL en als stemopnemers :

Algemene Vergadering: opening IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering: opening Van de volgende deelnemers werd de volmacht laattijdig ontvangen: Leopoldsburg Provincie Limburg Riemst Maasmechelen Omdat van de volgende deelnemers de aanduiding en het mandaat van hun vertegenwoordiger laattijdig werd ontvangen, vraagt de Voorzitter de aanvaarding van deze volmachten: Leopoldsburg, Maasmechelen, Riemst en Provincie Limburg.

Algemene Vergadering: opening IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering: opening Aanvaarding van deze laattijdig neergelegde volmachten? Akkoord met aanvaarding?

Algemene Vergadering: opening IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering: opening Controle van het statutair quorum Aantal aanwezige deelnemers is ten minste 22 van de 43 deelnemers Aantal vertegenwoordigde A-aandelen is ten minste 50% van het aantal A-aandelen Controle van de geldige samenstelling van de vergadering (artikel 38 statuten): Ten minste 22 van de 43 deelnemers aanwezig? Ten minste 50% van de A-aandelen (gemeentebesturen) aanwezig?

Algemene Vergadering: agenda (1) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering: agenda (1) Voorstelling van het verslag over het jaar 2012 van de Raad van Bestuur Werkingsverslag Financieel verslag Verslag van de commissaris-revisor Goedkeuring van balans en resultaten-rekening, en vaststelling van het saldo De Voorzitter overloopt de agenda van de vergadering. De agendapunten 1 en 2 zijn toelichtingen. De agendapunten 3, 4 en 5 zijn goedkeuringen naar aanleiding van de eerste twee toelichtingen.

Algemene Vergadering: agenda (2) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering: agenda (2) Kwijting aan bestuurders Kwijting aan commissaris-revisor Werkingstoelage 2013 Secretariaat Mandaat commissaris-revisor voor boekjaren 2013-2015 De Voorzitter overloopt het vervolg van de agenda van de vergadering.

Algemene Vergadering: agenda (2) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering: agenda (2) Verkiezing van 1 bestuurder A Evaluatierapport 2007-2012 en ondernemingsplan 2013-2018 De Voorzitter overloopt het vervolg van de agenda van de vergadering.

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 1. Jaarverslag 2012, werking Ter Heide AZERTiE BuSO De Wissel Secretariaat De Voorzitter leidt de toelichting van het verslag over de werking in het boekjaar 2012 in. Elk activiteitencentrum zal een paar elementen uit zijn werking toelichten.

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 1. Jaarverslag 2012, werking

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 1. Jaarverslag 2012, werking

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 1. Jaarverslag 2012, werking Resultaat opvolgingsdoorlichting 2011 2012 2013

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 1. Jaarverslag 2012, werking SECRETARIAAT Korte demonstratie van het IGL Extranet.

1. Jaarverslag 2012, financieel IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 1. Jaarverslag 2012, financieel Toelichting bij de jaarrekening 2012 Erik Schoofs, directeur financiën en ICT BC Ter Heide, licht de jaarrekening 2012 toe.

2. Verslag over 2012: revisor (1) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 2. Verslag over 2012: revisor (1) Verklaring over de jaarrekening zonder voorbehoud. Naar ons oordeel geeft de jaarrekening afgesloten op 31 december 2012 een getrouw beeld van het vermogen, de financiële toestand en de resultaten van de vennootschap, in overeenstemming met het in België van toepassing zijnde boekhoudkundig referentiestelsel. De Voorzitter vraagt aan de heer Embrechts om zijn verslag over het boekjaar 2012 toe te lichten.

2. Verslag over 2012: revisor (2) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 2. Verslag over 2012: revisor (2) Bijkomende verklaringen en inlichtingen. Het jaarverslag behandelt de door de wet vereiste inlichtingen en stemt overeen met de jaarrekening. De financiële toestand van de verschillende activiteitencentra en de financiering en resultaten ervan, werden bijkomend opgesteld overeenkomstig artikel 52 van de statuten. Onverminderd formele aspecten van ondergeschikt belang, werd de boekhouding gevoerd overeenkomstig de in België van toepassing zijnde wettelijke en bestuursrechtelijke voorschriften. Wij dienen u geen verrichtingen of beslissingen mede te delen die in overtreding met de statuten of het Wetboek van vennootschappen zijn gedaan of genomen. De verwerking van het resultaat die aan de algemene vergadering wordt voorgesteld, stemt overeen met de wettelijke en statutaire bepalingen.

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Goedkeuringen? Balans, resultatenrekening en saldo? Kwijting aan de bestuurders? Kwijting aan de commissaris? Per punt wordt er gestemd door de vertegenwoordigers bij handopsteking: Onthoudingen? Nee-stemmen? Ja-stemmen?

6. Secretariaat, toelage 2013 (1) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 6. Secretariaat, toelage 2013 (1) Financiering onafhankelijk van de drie instellingen Toelage van max. 0,25 EUR per inwoner per jaar Grootte = begroting / rekening Voorschot en afrekening In het artikel 42quater van de gecoördineerde statuten is bepaald dat “de financiering van de activiteiten m.b.t. het specifieke beheer van de vereniging als opdrachthoudende vereniging gebeurt, onafhankelijk van de in artikel 42ter voorziene financiering van de instellingen, op basis van werkingstoelagen vanwege de deelnemers-gemeenten. De vereniging ontvangt van de deelnemers-gemeenten hiervoor een jaarlijkse werkingstoelage van maximaal 0,25 EUR per inwoner. De grootte van deze werkingstoelage wordt bepaald door de Algemene Vergadering op basis van de voor dit activiteitencentrum goedgekeurde begroting voor het betreffende boekjaar en de afrekening van het voorbije boekjaar. Vóór 1 maart van elk jaar zal een voorschot gelijk aan 90% van het bedrag van de werkings­toelage van het voorbije jaar worden betaald. Het saldo zal worden gevorderd nadat de officiële opgave van het bevolkingscijfer van het Rijk per 1 januari werd gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.”

6. Secretariaat, toelage 2013 (2) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 6. Secretariaat, toelage 2013 (2) Het te financieren saldo Overgedragen resultaat 2012 23.210,35 Geraamde kosten 2013 (-) 186.965,00 Geraamde opbrengsten 2013 (+) 7.500,00 Te financieren saldo (-) 156.254,65 Werkingstoelage 2013 (+) 157.843,60 Over te dragen saldo 1 588,95 Begroting 2013 goedgekeurd door deze Algemene Vergadering op 14 december 2012. Het netto te financieren saldo voor 2013 bedraagt 156 254,65 EUR. Op basis van 789 218 inwoners geeft dat afgerond 0,20 EUR per inwoner. 0,20 EUR per inwoner Aantal inwoners op 1 januari 2013 bedraagt 789 218 (Rijksregister)

6. Secretariaat, toelage 2013 (3) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 6. Secretariaat, toelage 2013 (3) Goedkeuring van de werkingstoelage voor 2013: 0,20 EUR per inwoner? De Voorzitter vraagt de goedkeuring van de werkingstoelage 2013 aan 0,20 EUR per inwoner.

7. Commissaris-revisor: verlenging (1) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 7. Commissaris-revisor: verlenging (1) Voorstel tot verlenging van het mandaat als commissaris-revisor voor de boekjaren 2013–2015 van Foederer DFK Bedrijfsrevisoren met als vaste vertegenwoordiger de heer Frank Embrechts. De Voorzitter geeft toelichting bij het voorstel tot verlenging van het mandaat als revisor van Foederer DFK Bedrijfsrevisoren met als vaste vertegenwoordiger, de heer Frank Embrechts.

7. Commissaris-revisor: verlenging (2) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 7. Commissaris-revisor: verlenging (2) Ereloon per boekjaar = 7.500 EUR Bijkomende opdrachten: Commissaris = 100 EUR per uur Senior auditor = 90 EUR per uur Assistent auditor = 70 EUR per uur Al bedragen zijn excl. btw Vaststellen van het honorarium per boekjaar voor de boekjaren 2013 – 2015.

7. Commissaris-revisor: verlenging (3) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 7. Commissaris-revisor: verlenging (3) Goedkeuring? De Voorzitter vraagt de goedkeuring.

8. Verkiezing van 1 bestuurder A (1) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 8. Verkiezing van 1 bestuurder A (1) Geheime stemming Omdat er nog één mandaat als bestuurder A (gemeentebesturen) niet werd ingevuld, wordt de kandidatuur van mevrouw Valerie Plessers, gemeenteraadslid uit Overpelt, te stemming voorgelegd. Geheime stemming. Stemformulier!

8. Verkiezing van 1 bestuurder A (2) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 8. Verkiezing van 1 bestuurder A (2) Resultaat van de stemming

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (1) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (1) Ter Heide AZERTiE BuSO De Wissel Secretariaat Bij het begin van elke legislatuur wordt door elk intergemeentelijk samenwerkingsverband een evaluatierapport over de voorbije periode 2007-2012 voorgelegd, alsook een ondernemingsplan voor de nieuwe legislatuur 2013-2018. Elk activiteitencentrum geeft de krachtlijnen.

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (2) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (2)

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (3) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (3)

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (4) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (4)

Ondernemingsplan 2013 - 2018

Strategische doelstellingen Autonomie Communicatie Organisatie Externe relaties Strategische doelstellingen Personeelsbeleid Interne relaties Budgettair beleid Specialisme Infrastructuur en IT In en uitstroom beleid

Strategische competentie Duurzaam Competitief Voordeel STRATEGIE Medewerkers Strategische competentie SPECIALISME Fysiek Psychisch HISTORIEK Expertise 30 j Know - How

Project Community Project voor de vennoten van IGL Aanbod Website met database Service

Samenwerking met Diversity 2013 Project ‘ re – integratie van langdurig zieke werknemers’ Limburg: 3 gemeenten namen deel Bilzen Bocholt Maasmechelen

Toekomst Community Toelichting bij iedere gemeente over dit project Opstart van dossiers bij gemeenten/ loopbaanbegeleiding Evolutie creëren stageplaatsen/tewerkstellingen Efficiëntere samenwerking

Bedankt voor jullie aandacht ! Anneleen Olaerts Jobconsultant Azertie 0472/38 55 99 Anneleen.olaerts@azertie.be

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (5) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (5) SECRETARIAAT

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (6) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (6) De werkingstoelage zal de komende jaren blijven schommelen tussen 0,16 en 0,20 EUR per inwoner.

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (7) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (7) Door de maximumbijdrage van 0,25 EUR per inwoner niet op te vragen zal er ongeveer een bedrag van 264 000 EUR à 327 000 EUR niet worden opgevraagd. In de voorbije periode 1998-2012 is er een bedrag van ±194 600 EUR niet opgevraagd. De belangrijkste uitdaging tijdens deze legislatuur is het bepalen van de toekomst van IGL, daar de bestaansduur eindigt in 2019. De oorspronkelijke termijn was tot 2027.

9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (8) IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 9. Evaluatierapport en Ondernemingsplan (8) Goedkeuring? De Voorzitter vraagt de goedkeuring van het evaluatierapport en het ondernemingsplan.

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Einde De Voorzitter nodigt iedereen uit voor het aperitief en aansluitend voor zij die hebben ingeschreven voor het buffet.

IGL Algemene Vergadering 21 juni 2013 Algemene Vergadering