Identiteitsverankering

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Asymmentrische informatie
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Veilig Internet Volgende
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Discipelschap.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Het leven.
Zomaar een kaartje.
Discipelschap.
Best practice Doel: presentatie functie aandachtsfunctionaris
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Doelstellingen formuleren
Reisgenoten dragen elkaars lasten
5S in Velsen.
Deel anders, mijn organisatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
CanDo Coaching.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Het opbouwen van een data base
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Visie & Strategie.
De dag van het solliciteren Blok 1
Spreuken: De nederige wijze.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Woord van Leven Maart 2011.
Tatiana Constandse John Ouderling.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Altijd online!.
Onze doelen en visie in beeld
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
LST-RulesGame A B C G H I D E F START Finish.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
Solliciteren: wat wil ik?
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Powerpoint presentatie.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Wegen van waarden en randvoorwaarden
LOB zeven stappen naar succes
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Persoonlijk Leiderschap
Communicatie 3e les.
Een briefje uit de hemel? Nevendienst voor jongeren
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

Identiteitsverankering ‘Ik wil mijn gehele organisatie inrichten en aansturen op basis van haar identiteit.´ ´Ik wil ook bijhouden in hoeverre we daarin slagen’ Dia’s lopen vanzelf. Na elke dia klikken voor de volgende Laat betekenis leven

Een mooi moment… Jullie identiteit is helder, jullie merkbelofte gekozen De eerste fase van identiteitsmarketing is voltooid.

Nu willen jullie verder, het Vliegwiel van Identiteit® in beweging zetten

Imago en identiteit worden één Zodat uiteindelijk iedereen binnen de organisatie denkt en handelt vanuit jullie identiteit en bijdraagt aan jullie merkbelofte Imago en identiteit worden één

Om dit te bereiken willen jullie sturen op identiteit en bijhouden hoever jullie zijn met het waarmaken van jullie merkbelofte Maar dat gaat zomaar niet

Om te kunnen sturen op identiteit moeten jullie eerst met elkaar duidelijk hebben gemaakt hoe jullie invulling gaan geven aan jullie identiteit in jullie dagelijkse werk

Pas dan kunnen jullie in kaart brengen in hoeverre jullie erin slagen om jullie beoogde betekenis uit te stralen en waar te maken

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Hoe krijgen jullie iedereen mee? De uitdaging is dus deze: Alle mensen binnen jullie organisatie dienen de brug te slaan tussen hun dagelijkse werk en de (nieuwe) organisatie-identiteit

Realiseer je wat je van elkaar vraagt Begin bij het begin Realiseer je wat je van elkaar vraagt Werk bestaat altijd uit 3 onderdelen

Gedrag Alles wat je doet tijdens je werk Houding Hoe je in je werk staat, met welke mentaliteit je jouw werk doet Processen Hoe je werk georganiseerd is, de randvoorwaarden om je werk te kunnen doen

Voor het werk dat je dagelijks doet geldt in het algemeen het volgende: Je werk zelf is bekend Je kent gedrag, houding en processen die bij je werk horen Je weet precies waarom je je werk doet Je weet precies hoe je je werk moet doen Je weet precies wat je moet doen in je werk

Je werkprestaties zijn bekend Voor het werk dat je dagelijks doet geldt in het algemeen het volgende: Je werkprestaties zijn bekend Je weet hoe goed je bent in je werk omdat je hierop (formeel) beoordeeld wordt

Je bent voor je werk opgeleid Voor het werk dat je dagelijks doet geldt in het algemeen het volgende: Je identificeert je sterk met je werk Je voelt je verbonden met (de inhoud van) je werk Het maakt onderdeel uit van wie je bent Je bent voor je werk opgeleid Je hebt er voor geleerd of geoefend

Hoe anders is dit voor de (nieuwe) identiteit en merkbelofte van jouw organisatie Hier geldt eerder het tegenovergestelde

De identiteit is nieuw en nog onbekend Voor identiteit geldt: De identiteit is nieuw en nog onbekend Je kent gedrag, houding en processen die bij jullie identiteit horen (nog) niet Er zijn nog volop vragen over het waarom, hoe, en wat van jullie identiteit

Voor identiteit geldt: Je merkprestaties zijn onbekend Je weet niet hoe goed of slecht je bent in het waarmaken van jullie identiteit en merkbelofte Je wordt hierop ook (nog) niet beoordeeld

Voor identiteit geldt: Je identificeert je nog niet sterk met jullie identiteit Je bent nog aan het ontdekken wat de identiteit voor jou persoonlijk betekent

Voor identiteit geldt: Je bent niet opgeleid voor jullie identiteit Je hebt er niet voor geleerd of geoefend Je werk doe je, jullie identiteit doe je erbij Dit geldt zeker in het begin

Werk Werk Bijbehorend gedrag, houding en processen zijn bekend Waarom hoe en wat zijn voor iedereen kraakhelder Mensen willen graag goed zijn in hun werk Je weet hoe goed of slecht je presteert in je werk Prestaties worden bijgehouden en (formeel) beoordeeld Je bent er voor opgeleid Werk zit in het hart Mensen identificeren zich sterk met hun werk Het maakt onderdeel uit van wie ze zelf zijn

Identiteit Identiteit Bijbehorend gedrag, houding en processen zijn (nog) niet bekend Waarom hoe en wat zijn nog niet voor iedereen helder Mensen willen graag goed zijn in hun werk Je weet (nog) niet hoe goed of slecht je presteert op jullie merk Prestaties worden niet bijgehouden noch (formeel) beoordeeld Je bent er niet voor opgeleid Werk doe je, identiteit doe je erbij Hoewel identiteit in het hart zit hebben mensen tijd nodig om zich te identificeren met (de identiteit van) hun organisatie Deze maakt (nog) geen onderdeel uit van wie ze zelf zijn Identiteit

Werk Identiteit Wat je te doen staat Verbinding tussen werk en organisatie-identiteit tot stand brengen door: Identiteit voeden Bewustwording creëren dat deze twee zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn Bijhouden prestaties vanzelfsprekend maken Identiteitswaardig gedrag, houding en processen concreet invullen Al doende dingen zichtbaar en bespreekbaar maken en successen vieren Sleutel tot succes: klein houden

Als jullie slagen, is dit jullie beloning Jullie met zijn allen maximaal betekenisvol in de top van de piramide

En ook: medewerkers met een missie Zij vinden persoonlijke vervulling in hun werk door bij te dragen aan jullie merkbelofte

Gert Disberg Paul Mersmann Kaj Morel Laat betekenis leven