PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Advertisements

Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn gegevens op het web!?
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Jobmarketing 2.0 Langenberg Advies in Verandering Vacaturepodium Match4U 13 februari 2014.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Personal Branding ‘laat zien wie je bent’ Minor Active Ageing
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Tips voor de blogger in spé.
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het nieuwe solliciteren:
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
UVW LinkedIn Presentatie
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
YELLOW BIJ DE GEMEENTE GRONINGEN 2 JUNI zzp’ers voor Nieuw !
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Anders kijken, anders doen
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
‘Boost je Business met LinkedIn’
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
LOB zeven stappen naar succes
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Duurzame inzetbaarheid
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Solliciteren met Social Media
Social media voor statenleden/politici
5 valkuilen & Tips.
Zichtbaarheid Creëren
Maak een site en onderscheid
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS Academie voor technologie, innovation & society / Digitale communicatie

PERSONAL BRANDING CORPORATE BRANDING PRODUCT BRANDING Academie voor technologie, innovation & society / Digitale communicatie

PERSONAL BRAND

PERSONAL BRAND Een brand bestaat uit de verwachtingen, het beeld en de perceptie die je creëert in het hoofd van anderen wanneer zij jou (product), jouw naam of ‘logo’ zien of horen. De som van alle associaties over jou die mensen opslaan in hun brein. Bron: Tom Peters, 1997. The brand called you.

PERSONAL BRANDING = het effectief managen van percepties en gevoelens = het controleren en beïnvloeden van hoe anderen jou zien Het is tijd voor jou. Jij bent de brand manager van het merk “JIJ”. Bron: Tom Peters, 1997. The brand called you.

WAAROM? Personeel Ondernemer INDIVIDUELE MAATSCHAPPIJ NETWERKEN ONDERSCHEIDEN ENIGE CONSTANTE IN JE CARRIERE BEN JIJ ONLINE WERELD VIRTUAL PERSONAL BRAND Personeel Ondernemer

HOE? 7-STAPPENPLAN WIE BEN JIJ? WAT ZIJN JE BELANGRIJKSTE WAARDEN? HOE WIL JE OVERKOMEN? BEPAAL JE DOELGROEP(EN) BESCHRIJF JE PERSONAL BRAND DOE WAT JE ZEGT BLIJF SCHERP -> REPUTATIE

1. WIE BEN JE? INTERNAL BRAND = HOE JE OVER JEZELF DENKT WELKE STEEKWOORDEN BESCHRIJVEN JOU? IS DIT EEN MERK WAARBIJ JE JE GOED VOELT? WAT WIL JE BEREIKEN OF BETEKENEN? =AUTHENTIEK!!

Intelligent, nieuwsgierig, direct, .. Eerlijk, op ontwikkeling gericht, zelfstandig, .. Doelgericht, verantwoordelijk, praktisch, ..

2. BELANGRIJKSTE WAARDEN Reden waarom je geselecteerd wordt FUNCTIONELE WAARDE: WAT DOE JE? WAT KAN JE? (ikkan.nl) EMOTIONELE WAARDE: HOE DOE JE DAT? WAT IS JOUW MANIER? DUS ANDERS DAN DE REST? Reden waarom je gekozen wordt

3. HOE WIL JE OVERKOMEN? SAMENVATTING VAN VOORGAANDE KIES DE STERKSTE ATTRIBUTEN, WAARDEN EN DOELEN WELK SPECIALISME? (EVT. LATER IN JE CARRIERE)

3. HOE WIL JE OVERKOMEN? TEST!! HOE KOM JE NU OVER? GOOGLE JEZELF: “SANDRO VAN BEEK” (en herhaal regelmatig)

3. HOE WIL JE OVERKOMEN? TIP: 360 GRADEN FEEDBACK OEFENING www.reachcc.com/360vregister

4. BEPAAL JE DOELGROEP(EN) Werkgever of collega’s netwerk volgers referentiegroep

SAMENVATTING STAP 1-4 5. BESCHRIJF JE PERSONAL BRAND

5. BESCHRIJF JE PERSONAL BRAND Betrouwbare Steven, boekt snel resultaat. Boekhouder? Sales man? Tekstschrijver? Vriendelijke Xandra, werkt nauwkeurig met cijfers Secretaresse? Accountant? Crediteuren? Doortastende Awinash, creatief met teksten. DTP’er? Tekstschrijver? Reclame-advies? Maak hiervan een ‘klantgerichte’ versie, die ervoor zorgt dat men meteen aan jou denkt als ze iets nodig hebben.

6. DOE WAT JE ZEGT DRAAG JE MERK UIT E-MAIL WEBSITE / PROFIEL / FORA / SOCIALE MEDIA SITES MET WIE JE PRAAT / BEVRIEND BENT WIE JE VOLGT / WIE JE CITEERT OP NETWERKBIJEENKOMSTEN VISITEKAARTJES / CV ETC… ZICHTBAARHEID IN TAAL- EN WOORDGEBRUIK KLEUREN VORMEN TYPERING FOTO KLEDING ETC…

EXTERNAL BRAND = HOE JE JE PRESENTEERT AAN DE BUITENWERELD IS DIT ECHT WIE JIJ BENT? IS DIT WAT JE PROJECTEERT? BEINVLOEDBAAR: WAT ZEG JE + HOE ZEG JE HET EERLIJKHEID STERKST (EN VOL TE HOUDEN)

http://www.personalbranding.tv/what-color-is-your-personal-brand/ http://www.youtube.com/watch?v=XDohoPavchc&feature=player_embedded#!

7. BLIJF SCHERP VERDER ONTWIKKELEN MERKONTWIKKELING EVENTUEEL BIJSTELLEN REPUTATIE!

BEGINNEN? Linkedin presentatie: up-to-date houden, vol profiel, genereer traffic naar je blog, hoger in zoekmachines Offline netwerken: networking event? Feestje? Social media geen goede starter, wel een goede conversation fininisher LIVING CV START A BLOG LINK TO PEOPLE zij zullen ook kijken en misschien teruglinken

TIPS http://www.managementsite.nl/4685/persoonlijke-effectiviteit/hoe-ontwikkelt-personal-brand.html Testing yourself: (de meeste zijn gratis) http://www.intelligentietest.nl/gratis-iq-test-van-de-maand.html http://www.intermediair.nl/overzicht/testen/testen-index/33026/testen-index.html http://www.123test.nl/