De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst."— Transcript van de presentatie:

1 Profileren via sociale media Anita Boerema

2 Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.

3 Het doel

4

5

6

7 Profileer jezelf AIDA - model 91% van alle werving en profileringsacti viteiten gaat via LinkedIn en Twitter.

8 LinkedIn tip1: Jouw claim to fame Gevonden worden op jouw ondertitel of headline Geen containerbegrip pen zoals: manager: ben specifiek LinkedIn tip2: Jouw Samenvatting Geef de oplossing – wat is er bijzonder aan jou? Wees duidelijk in wie je bent, wat je kan en wat je wilt.

9 LinkedIn tip3: Trefwoorden Denk na over jouw trefwoorden Drie belangrijkste in je headline en samenvatting LinkedIn tip4: Schrijf voor scanners Korte tekstblokken en elke rol in een ander tekstblok Gebruik de juiste trefwoorden en herhaal trefwoorden

10 LinkedIn tip5: Strike a pose Kijk net opzij van de lens en niet van te dichtbij of veraf Investeer in een goede foto LinkedIn tip6: Welke groepen zijn interessant Welke groepen zijn voor jou interessant Waar zit jouw netwerk?

11 LinkedIn tip7: Kies bedrijven die interessant zijn Focus op jouw branche Focus op jouw toekomst, welke bedrijven zijn relevant LinkedIn tip8: Jouw statusupdates Let op! Iedereen leest mee Wat jij post en interessant vindt zegt iets over jou!

12 LinkedIn tip9: Anoniem rondneuzen Wat doen anderen: loopbaan samenvatting LinkedIn tip10: Niet te perfectionistisch Houd het simpel Te perfectionistisch = verlammend!

13 Combinatie verschillende Social Media (LinkedIn, Twitter, Facebook) Versterk het zenden! LinkedIn vermelden op Twitter Twitter niet koppelen aan LinkedIn Facebook bedrijfspagina’s Voor nieuws Voor contacten Bredere verspreiding (5 miljoen vs 8,9 miljoen) Combineer de kracht!

14 Wie schrijft, die blijft… Kies jouw Social Media Welke informatie, welke Social Media LinkedIn heeft een andere (schrijf)stijl dan Facebook! Ontwikkelingen delen op: LinkedIn: max. 2x per week Twitter: max. 3x per dag Facebook: 2x per week + reacties! Publiceer!

15


Download ppt "Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst."

Verwante presentaties


Ads door Google