Trage vragen op organisatieniveau:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Identiteitsverankering
Op koers met het Zelfmanagementkompas
Rol containment bij organisatie-ontwikkeling
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Biowalking; natuur en gezondheid is een kans
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
‘Het talent bestaat niet.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Deel anders, mijn organisatie
CanDo Coaching.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
met studievaardigheden
Onderbouw groepen Uitgangspunt * verbinding * samenwerken * overgang 2 naar 3 Groepen 2-3.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Het perspectief van de mantelzorger
Solliciteren: wat wil ik?
Onderzoeksvaardigheden 3
Social work Week 2.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Coachen op competentie-ontwikkeling
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Werkconferentie loopbaanleren en wetenschap & technologie Laat jouw leerlingen het maken in Rotterdam!
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Medezeggenschap en agressie en geweld in de marktsector Jo Scheeren Harry Hartmann.
Een landelijke beweging in beweging?! Presentatie t.b.v. de Studiedag ‘Geestelijke Verzorging buiten de muren’, Groningen, 10 juni 2016 Drs. Gidie Ritzerveld.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Heidi van der Panne-Dirks
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Welkom VWO 5..
Reflecteren even pas op de plaats
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Visie en strategie Eindopdracht.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
Welkom 9/19/2018.
Bijbelstudies De Hervormde Vrouw
Toekomstvisie Scouting Nederland
Opdracht interview Ouderen & Technologie
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
What matters to you 2018 Betere zorg begint met een goed gesprek
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Inleiding De juiste boodschap Lobbyen tijdens de verkiezingen
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
The making of: Omgevingsvisie
Welkom bij DAIly NURSE.
Onderwijsinnovaties in versnelling
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Workshop Leidraad EMB in het Vizier Mia Nijland & Lisa Delmée
Eigenaarschap.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
BIJLAGEN SESSIE 2 TEAM(VEER)KRACHT
Transcript van de presentatie:

Trage vragen op organisatieniveau: Ontdekkend leren Dr. Chantal Sluijsmans Marjolein van Roekel-Lambregts MA

Werken aan trage vragen op organisatieniveau: Gericht op humanisering van organisaties, op “werk dat deugt en deugd doet” (Van Ewijk & Kunneman, 2015, p. 13) Work in progress

Praktijkgericht onderzoek naar gastvrijheid in het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis in Goes Aanleiding Wie Hoe Eerste effect

Spanningsvol verbinden in een ziekenhuis De aanleiding Ontwikkeltraject met managers en verpleegkundigen Werkwijze De opbrengst

Aan het werk in 2-tallen en 3-tallen per werkveld A: Welke trage vraag op organisatieniveau raakt of intrigeert jou op de plek waar je werkt? Menslievende zorg Humanisering Werk dat deugt en deugd doet … Benoem in 1 zin. Kies per groepje 1 vraag 5 minuten

B: Wat zou je samen met anderen in de organisatie willen bereiken? Wat zou het kunnen opleveren voor zorgvragers en zorgverleners? Wat valt er te leren? C: Wat is jouw positie als geestelijk verzorger in de organisatie m.b.t. de trage vraag? Welke personen in je organisatie zou je erbij willen betrekken? Waarom deze personen? D: Wat zouden je eerste stappen kunnen zijn om met de trage vraag aan de slag te gaan? E: Wat houdt je tegen om een dergelijk leerproces aan te gaan?

Plenair gesprek Naar aanleiding van wat we hier besproken hebben: is er iets waarover je met de groep wilt nadenken of waarbij je de inbreng van de groep wilt vragen? Wie heeft ervaring met werken met trage vragen op organisatieniveau? Of: Met welke trage vraag zou je in jouw organisatie aan de slag willen en wat zijn je vragen hierbij?

Afronding Wat heb je geleerd? Wat heeft je gepuzzeld?