Trage vragen op organisatieniveau: Ontdekkend leren Dr. Chantal Sluijsmans Marjolein van Roekel-Lambregts MA
Werken aan trage vragen op organisatieniveau: Gericht op humanisering van organisaties, op “werk dat deugt en deugd doet” (Van Ewijk & Kunneman, 2015, p. 13) Work in progress
Praktijkgericht onderzoek naar gastvrijheid in het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis in Goes Aanleiding Wie Hoe Eerste effect
Spanningsvol verbinden in een ziekenhuis De aanleiding Ontwikkeltraject met managers en verpleegkundigen Werkwijze De opbrengst
Aan het werk in 2-tallen en 3-tallen per werkveld A: Welke trage vraag op organisatieniveau raakt of intrigeert jou op de plek waar je werkt? Menslievende zorg Humanisering Werk dat deugt en deugd doet … Benoem in 1 zin. Kies per groepje 1 vraag 5 minuten
B: Wat zou je samen met anderen in de organisatie willen bereiken? Wat zou het kunnen opleveren voor zorgvragers en zorgverleners? Wat valt er te leren? C: Wat is jouw positie als geestelijk verzorger in de organisatie m.b.t. de trage vraag? Welke personen in je organisatie zou je erbij willen betrekken? Waarom deze personen? D: Wat zouden je eerste stappen kunnen zijn om met de trage vraag aan de slag te gaan? E: Wat houdt je tegen om een dergelijk leerproces aan te gaan?
Plenair gesprek Naar aanleiding van wat we hier besproken hebben: is er iets waarover je met de groep wilt nadenken of waarbij je de inbreng van de groep wilt vragen? Wie heeft ervaring met werken met trage vragen op organisatieniveau? Of: Met welke trage vraag zou je in jouw organisatie aan de slag willen en wat zijn je vragen hierbij?
Afronding Wat heb je geleerd? Wat heeft je gepuzzeld?