Gemeente Terneuzen Gesprekstechnieken, kader zetten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
22 en 24 mei 2013 Monica Wijers, Vincent Jonker Freudenthal Instituut
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Tips (beoordelingscriteria finale versie ) Diederik, “Three Sins”: Diederik, “Three Sins”: In introductie er niet veel omheen draaien In introductie er.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Consciously, we teach what we know;
De koeien lopen in de wei en eten gras
Workshop “Beoordelen”
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Prototype kwartaalrapportage en dashboard
Hoofdstuk 8. Veroorzaken van verandering Over essentie raken en over alert in plaats van perfect organiseren… Strange | Strategy and Change.
ZET BREDA DUURZAAM OP DE KAART Welkom bij dit actieonderzoek Tonnie van der Zouwen, Lector Sustainable Working and Organising Barbet Hendriks-Punt Adviseur.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
Mannen op de pabo en in het onderwijs. Wat cijfers Landelijk in primair onderwijs Veel meer vrouwelijke leerkrachten Landelijk op pabo’s Verhouding man-
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Het Verhalenhuis Talentontwikkeling voor 80+
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Communicatie 5e les.
#EBJ16.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Passend onderwijs.
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
Lotgenoten Bijeenkomst 3.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Een video maken Kennis toetsen.
Psychotherapeutische interventies voor de huisarts Deel 2: Oplossingsgericht werken Deze sjabloon kan worden gebruikt als beginbestand voor het presenteren.
Nelleke Gruijters Paul Ram
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Loopbaan en burgerschap les 2
Welkom instructeurs!.
Marketing Week 1, les 2 (dinsdag 12 september 2017)
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Muzikale middag! PKN gemeente Damsterboord presenteert:
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Spel en beweging in het onderwijs
Loopbaan en burgerschap les 3
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
gesprekstechnieken Les 2
Workshop creativiteit
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Cijferloos lesgeven bij talen
voorbeeld volgende bladzijde terug
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

Gemeente Terneuzen Gesprekstechnieken, kader zetten “Excellence is the Result of Caring more than others think is Wise, Risking more than others think is Safe, Dreaming more than others think is Practical, and Expecting more than others think is Possible.” Gemeente Terneuzen Gesprekstechnieken, kader zetten Donderdag 15 november 2018 Terneuzen

Fragment Dare Saga https://www.youtube.com/watch?v=sb2YOg_dkQM Video reclame ‘Dare Saga’ Muziek: 4 jaargetijden

Wat betekent iets? 12 A C Wat je maakt van hetgeen in het midden staat, is afhankelijk van het kader dat er is: cijfers of letters? Daarna IJsbreker met W1: muur is …? Wit W2: Shirt van [deelnemer] is …? Wit W3: Plafond van ruimte is …? Wit W4: Je hebt roodbont koeien en zwartbont koeien. Beide hebben ook de kleur …? Wit S: en een koe drinkt …? 14 3

Fragment Barack Obama https://www.youtube.com/watch?v=cNZaq-YKCnE 4

Kader zetten ijsbreker (contact) doel proces & procedures rollen veiligheid & noodstop vooruitblik (Future Pace) check !? 5

Kader zetten: Oefening 8 min Neem samen de tijd om jullie kader uit te werken en eventueel aan te vullen. Nu ‘live’ doen 3 min A: Schets kort de context en ‘doe het kader live’ 1 min B: Schrijf je feedback op een Post-it - één top - één tip - percentage “hongerig naar het vervolg” 10 – 100% 6 min B: Spreek je feedback uit, overhandig Post-it® Rouleren van rollen A en B ijsbreker (contact) doel proces & procedures rollen veiligheid & noodstop vooruitblik (Future Pace) check 6

Sandwich feedback model Top: Wat is specifiek goed vind aan wat je doet, is … Sandwich feedback model Top: Wat is globaal goed vind aan wat je doet, is … Tip: En wat ik vind dat je kunt verbeteren is … Pak de feedback die je hebt in. Met de 1e specifieke TOP ‘open’ je het brein van de ontvanger. Daarmee wordt deze ook ontvankelijk voor de opbouwende feedback die je hebt. Waar meer scherpte in zit. Vervolgens rond je af met een meer globale top. 1. Top specifiek, 2. Tip, 3. Top globaal Post-iT Post-iT Post-iT Post-iT naam: Top: Tip: … % hongerig 7