Supermarkt De supermarktbranche.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Storecheck en consumentenonderzoek
Advertisements

De voedingsdriehoek bestaat uit 9 verschillende delen
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
De drie basis voedingsstoffen: Eiwitten Vetten
Voeding en bewegen!.
De drie basis voedingsstoffen: Eiwitten Vetten
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Detailhandelsmarketing
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in
Verkoop en service H1 Assortiment- en artikelkennis Assistent verkoopmedewerker.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
prijs- en servicemarkt
Informatiebijeenkomst
Hoofdstuk 7 Paragraaf 7.3 Les 2. Wat gaan we doen vandaag?  Uitleg paragraaf 7.3  Maken paragraaf 7.3.
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Voedingsmiddelen/voedingsstoffen Voedingsmiddelen: alles wat je eet of drinkt Voedingsstof: nuttige bestanddelen in voedingsmiddelen.
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
HACCP.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
VOEDING !Hierboven klikken voor een stukje Nieuws uit de natuur!
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Factsheet Voedingscentrum
Schijf van vijf.
Verkoopt en handelt verkoop af
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Economie en ondernemen
Veilig en verantwoord werken
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Supermarkt Ontvangst en opslag.
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Ontvangt en verwerkt goederen
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Supermarkt Voedselveiligheid.
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
De supermarktmedewerker
De supermarktmedewerker
Supermarkt De supermarktbranche.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Supermarkt Voedselveiligheid.
Supermarkt Winkelcriminaliteit.
Verkoopt en handelt verkoop af
Supermarkt Ontvangst en opslag.
Het eten.
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Schijf van Vijf.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Supermarkt De supermarktbranche

Hoofdstuk 1 De supermarktbranche Hoofdstuk 2 De supermarktmedewerker Hoofdstuk 3 Winkelcriminaliteit Hoofdstuk 4 Voedselveiligheid Hoofdstuk 5 Foodproducten bewerken Hoofdstuk 6Ontvangst en opslag

Welke supermarkten ken jij? De supermarktbranche Welke supermarkten ken jij? Op welke manieren lijken deze supermarkten op elkaar? Op weke manieren lijken deze supermarkten NIET op elkaar?

Wat ga ik nu leren? Winkelformules Assortiment Winkelinrichting Verkoopsystemen Arbeidstijden Ontwikkelingen

Winkelformules Specifieke combinatie van drie factoren: De supermarktbranche Winkelformules Specifieke combinatie van drie factoren: Doelgroep Marktpositie Marketingmix De marketingmix bestaat uit de zes p’s: Plaats Product Prijs Presentatie Promotie Personeel

De supermarktbranche Supermarktformules

Assortiment AGF Zuivel Vlees, kip, vis en vega Brood en banket De supermarktbranche Assortiment AGF Zuivel Vlees, kip, vis en vega Brood en banket Kant-en-klaarmaaltijden Ontbijtgranen, brood- beleg, tussendoortjes Pasta en rijst Soepen, conserven en sauzen Snoep, koek en chips Diepvries Frisdranken en sappen Koffie en thee Alcoholische dranken Non-food

Verschillende assortimenten De supermarktbranche Verschillende assortimenten

Winkelinrichting Lay-out van de winkel Plaatsing van het assortiment De supermarktbranche Winkelinrichting Lay-out van de winkel Plaatsing van het assortiment Routing

De supermarktbranche Lay-out van de winkel

Plaatsing van het assortiment De supermarktbranche Plaatsing van het assortiment Schappenplan: voor vaste presentaties Displayplan: voor tijdelijke presentaties

De supermarktbranche Schappenplan Stellingen met schappen Vitrines

De supermarktbranche Displayplan Display Stortmand Presentatietafel

Verschillende supermarkten zijn vaak ongeveer hetzelfde ingedeeld. De supermarktbranche Verschillende supermarkten zijn vaak ongeveer hetzelfde ingedeeld. Welke indeling van de winkel zie je bij de meeste supermarkten terug? Kun je bedenken waarom supermarkten zo zijn ingedeeld?

De supermarktbranche Routing Afbeelding vervangen

Verkoopsystemen Zelfbediening Bedien uzelf (BUZ) Zelfkeuze De supermarktbranche Verkoopsystemen Zelfbediening Bedien uzelf (BUZ) Zelfkeuze Semizelfbediening Bediening

Let op! Er gelden aparte regels voor 16- en 17-jarigen. De supermarktbranche Arbeidstijden Arbowet Arbeidstijdenwet (ATW) Arbeidstijdenbesluit (ATB) Let op! Er gelden aparte regels voor 16- en 17-jarigen.

Ontwikkelingen in de branche De supermarktbranche Ontwikkelingen in de branche Op gebied van duurzaamheid en milieu Op gebied van technologie Overige ontwikkelingen

Ontwikkelingen: milieu en duurzaamheid De supermarktbranche Ontwikkelingen: milieu en duurzaamheid Minder verspilling van plastic en papier Supermarkten tegen zwerfafval Recycling stimuleren Energiebesparing Meer duurzame producten

Wat vind jij van deze ontwikkeling? De supermarktbranche Wat vind jij van deze ontwikkeling? Bekijk het filmpje

Ontwikkelingen: technologie De supermarktbranche Ontwikkelingen: technologie Gebruik van apps Online boodschappen doen Big data Kassaloze supermarkt Betalingsmogelijkheden

Overige ontwikkelingen De supermarktbranche Overige ontwikkelingen Branchevervaging Meer concurrentie Gezondheid Gemak