Mobiliteit Ondernemersavond 6 november 2018
Ambities in mijlpalen meierijstad
strategie
Maatregelen bereikbaarheid Meierijstad type maatregel gerealiseerd planvorming infrastructuur (vracht)auto Aanleg A50 met op- en afritten bij Sint-Oedenrode en Veghel Aanleg Udenseweg Veghel Opwaardering N279 tussen Den Bosch en Veghel Aanleg Zuidelijke Randweg Sint-Oedenrode Aanleg Noordelijke Randweg Sint-Oedenrode Aanleg Structuurweg Schijndel Aanleg Nieuwe Eerdsebaan Schijndel Herinrichting NCB-laan Veghel verbinding De Amert via Pater van den Elsenlaan Veghel Herinrichting Corridor Veghel Opwaardering N279 tussen Veghel en Asten Probleemverkenning A2 Randweg Eindhoven inclusief A50 tot N279 Nieuwe Verbindingsweg tussen N279 bij Keldonk en bedrijventerreinen Veghel-zuidwest Rembrandtlaan in Veghel Onderhoud wegen en bruggen Fiets Fietspad langs Aa tussen Veghel-centrum en N279 Fietspad langs Zuid-Willemsvaart tussen Veghel en Den Bosch Snelfietsroute Veghel-Uden Water Opwaardering Zuid-Willemsvaart tussen Veghel en Den Bosch naar vaarklasse IV openbaar vervoer Verplaatsen busstation in Veghel Strekken van de HOV-lijnen in Veghel Bus via vluchtstrook A50 niet infrastructuur Pilot buslijn De Dubbelen Pick-E Samenwerkingsovereenkomst Veghel Bereikbaar Bedrijfsvervoerplan gemeente Meierijstad Werkgeversbenadering in kader van N279 Veghel-Asten, MIRT A2 Deil-Vught, snelfietsroute
Bereikbaarheid en Mobiliteit Doelstelling: Meierijstad maximaal bereikbaar houden voor de aan- en afvoer van goederen en werknemers, de doorstroom van verkeer en de mobiliteit in algemene zin optimaliseren Onderwerpen: N279 Zuid Vrachtwagen parkeren Snelfietsroute Uden-Veghel Mobiliteitsvisie POM: Visie op OV Pick-E
Mobiliteitsvisie POM Sept 2018 VISIE document Nov 2018 Strategie document Dec 2018 Uitvoerings document
Mobiliteitsvisie POM korte schets Cijfers Meierijstad anno 2030: Groei 2.600 arbeidsplaatsen Groei containeroverslag 100.000 Groei 50 ha bedrijventerrein Groei inzet LZV’s Forse daling CO2 en Nox Groei senioren 60% Groei aantal inwoners 6% Behoefte meer voorzieningen Innoveren in organiseren Energietransitie Deel- en circulaire economie Omgevingsanalyse Korte termijn: (focussen) Ontwikkeling backbone structuur (N279, A50, snelfietsroutes) Optimale oplossing N279 incl. bedrijventerrein- ontsluiting(en) Vrachtwagen parkeren Mobiliteitsloket Inbedding organisatie en uitvoering werkgeversaanpak en technologieën voor logistiek en transport Lange termijn: (focussen) Optimaliseren van back-bone structuur Ontwikkeling van systeemsprong Light Rail / Hubs Onderdeel van kennisregio Brainport Ontwikkeling en innovatie lokale infrastructuur en middelen
3-D Mobiliteitsvisie POM Keuzes & Besluiten FINANCIEN BACKBONE N279/A50/Z-W vaart, snelfietspaden IMAGO Kennisregio Eindhoven Optimaal Ondernemen & werkgeverschap Organisatie bestaande programma’s Mobiliteitsloket Energietransitie LIGHT RAIL N 279 Bestuursconvenant Snelfietspaden Reductie CO2, NOx WONEN,SPORT, STUDIE, SOCIAAL 3 O’s
Mobiliteit in eigen bedrijf Wordt er gesproken over mobiliteit in het bedrijf? Imago van het bedrijf (is fiets ingebed in bedrijfscultuur) Status van de auto in het bedrijf Wie heeft inzicht in reisgedrag eigen werknemers? Welke regelingen zijn er? Wat kunnen jullie doen om alternatieven voor de auto te stimuleren? Wat zijn de voordelen? Wat is er al gedaan?
OF IS DIT DE oplossing?
Ondersteuning Hoe kan POM jullie hierbij ondersteunen? Hoe kan gemeente jullie hierbij ondersteunen?
AFSLUITING: