Digispel level.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Advertisements

Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
om deze presentatie uit te voeren
Een lessenserie van drie lessen
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Tiny Farm Gaming. Over tiny farm Tiny farm is een spel waarin je een boerderij bezit. Eerst kun je kippen houden, voeren en broeden. Je verdient geld.
CanDo Coaching.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Rekendag 19 januari 2016.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Woordjes leren.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Charpentier ( ) Te Deum Geleid luisteren © Pieter Seuren.
Talent in Ontwikkeling
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
De vraag is je beste vriend
doe de test. Eerlijk invullen.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Bepaal jouw SuperPowers!
Met wie app jij? Mediabegrip week
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
LOB Waar ben je trots op?.
Covey trainingsavond.
Spelenderwijs en ontdekkend leren
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Digi(bord)boek project <titel project>
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Big Data.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Big Data.
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
45 levenslessen Noorwegen. Teksten van: Regina Brett. Music: snowdream
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Digispel level.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Digispel Level.
Digispel Level.
Digispel Klik op next om verder te gaan.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Digispel Level.
Loopbaan en burgerschap les 3
Creëer je zelf!.
Digispel level.
Zichtbaarheid Creëren
Project gamemarket Les 1.
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Digispel Level.
Transcript van de presentatie:

Digispel level

Level 1: Let The Games Begin Level 1: Let The Games Begin! Vergeet niet de diavoorstelling te starten, anders werken de linkjes niet. In dit level... Kom je meer te weten over de ontwikkeling van games door de tijd. Ga je enkele spellen "van vroeger" spelen. Noem ze gerust klassiekers. Leer je meer over wat een spel nu eigenlijk een spel maakt aan de hand van 4 bepalende kenmerken van een game. Leer je meer over wat 'gameflow’ is. Staan leuke en leerzame missies voor je klaar.

History of gaming Vroeger waren bordspellen heel populair. Tegenwoordig spelen we graag games op de computer. Hoe zit het met de ontwikkeling van games? De eerste game die op de markt kwam was Pong. Dat spel leek op tafeltennis. De naam kwam ook van het woord pingpong. Je kon het eerst alleen maar op een speciale Arcade speelautomaat spelen. Daar deed je dan een muntje in. Enkele jaren later kon je een console kopen, waarmee je het spel thuis op de T.V. kon aansluiten en spelen. Intussen zijn games al heel ver doorontwikkeld en kun je online met anderen gamen en met VR jezelf inbeelden dat je echt in de game bent. Wie weet wat er nog komen gaat?!

Origines Review Benieuwd naar het spel Pong? Laat je meenemen terug in de tijd en klik op de afbeelding om het spel te spelen. Pong http://www.ponggame.org/

History of gaming We nemen je mee naar een beknopte weergave van de geschiedenis van gaming over de periode 1958 tot ongeveer 2008). Klik hier. In de volgende video zie je ‘the entire history of video games’. Inderdaad, de video is in het Engels. Klik hier En wil je de ontwikkeling van games en consoles ZELF beleven? Bezoek dan in Zwolle het Spelcomputer Museum. Het museum is in de buurt van het centraal station. Neem alvast een kijkje via deze knop. Er zijn meer van dergelijke musea in Nederland. Geschiedenis gaming https://www.youtube.com/watch?v=5-Gdl5tj2Hs Brief history of video games (19 min.) https://www.youtube.com/watch?v=GoyGlyrYb9c Spelcomputer Museum Zwolle https://www.youtube.com/watch?v=DeSZ1Zn9otU

4 bepalende kenmerken Wat maakt een game een game? Er zijn 4 bepalende kenmerken: Een doel Regels Een feedback / terugkoppeling Vrijwillige deelname Andere kenmerken zoals interactie, een verhaal, beloningen, competitie zijn belangrijk, maar niet bepalend voor een game. Wel versterken ze de 4 kenmerken en breiden deze uit. Ga door naar de volgende dia voor meer uitleg.

4 bepalende kenmerken De speler vindt het doel de moeite waard en doet zijn best dit te halen. Regels zorgen voor hindernissen om het doel te bereiken. Bijvoorbeeld de buitenspel regel bij voetbal of de schaakstukken met elk hun eigen speelbereik. Terugkoppeling laat de speler weten hoe ver hij al is op weg naar het doel. Bijvoorbeeld punten, levels, een score of voortgangsbalk, of slechts de mededeling “het spel is over als …”. Vrijwillige deelname betekent dat de speler bewust speelt en bereid is in te stemmen met punt 1 t/m 3.

Testje Wat is een Game? Heb je begrepen hoe het werkt met de kenmerken? Je doet een test. Je ziet straks afbeeldingen. Is het volgens jou een game? Kies ja/nee. Zet het geluid van je device aan en/of het volume hoger . Je START de opdracht door hiernaast op Nel te klikken.

Goed zo! Klik op de afbeelding om verder te gaan

Goed zo! Klik op de afbeelding om verder te gaan

Goed zo! Klik op de afbeelding om verder te gaan

Goed zo! Klik op de afbeelding om verder te gaan

Helaas, terug naar start…

Terugblik Had je de antwoorden in 1x goed? En heb je de 4 bepalende kenmerken van een spel hierbij gebruikt? Even over het spel voetbal. Als er geen regels waren, zou iedereen zo snel mogelijk, al duwend en trekkend op het doel af rennen en net zolang schieten tot het raak is. En maar 1 keeper op doel? Wel 10! Regels van een spel brengen winnaars en verliezers. En als een spel geen winnaar kent? Zijn spellen leuk zonder winnaar, spellen die je EINDELOOS kunt blijven spelen? Tetris is zo’n ‘oneindig’ spel en wat je niet verwacht: de term ‘verslavend’ is voor Tetris vaker gebruikt dan voor welke andere single player game dan ook! Bron: McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. Penguin. (p.38)

Tetris Wat Tetris een ‘verslavend’ spel maakt, is de 3-soortige feedback die je krijgt als de blokjes in elkaar passen: Visueel, als laag na laag de blokjes verdwijnen Kwalitatief, omdat je je score steeds ziet oplopen Kwantitatief, omdat je je steeds meer uitgedaagd voelt door het spel

Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie. Aan de slag Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie.

Level Mission card Nel heeft missie #2 voor je klaar staan. Ga naar de bijbehorende mission card en speel de missie. Succes! Algemeen format voor in de presentatie

Level 1: Let the Games begin! Mission card #2 Speel het spel Tetris (klik hier) en geef weer hoe ´verslavend´ jij het spel vindt. Gebruik hierbij de 4 bepalende kenmerken van een game. Laat vervolgens enkele leerlingen Tetris spelen. Wat vinden zij? Maak een #selfie en neem dit alles (verslagje en selfie) op in je game design portfolio o.v.v. mission card nr.

Gameflow Ken je het gevoel dat je niet wilt stoppen met spelen? Dat je eerlijk gezegd niet eens WILT winnen, want dat zou betekenen: einde spel. Dat noemen gamedesigners GAMEFLOW. Gamedesigners bedenken spellen a.h.v. de 4 kernelementen waarbij jij als speler steeds precies genoeg uitdaging hebt. En ook het gevoel dat het doel nog steeds haalbaar is. Afbeelding via Pixelcake.nl Pixelcake.nl

Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie. Aan de slag Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie.

Level Mission card Nel heeft missie #3 en missie #4 voor je klaar staan. Ze gaan in op verschillende beroepen. Ga naar de bijbehorende mission card en speel de missie. Succes! Algemeen format voor in de presentatie

Level 1: Let the games begin! Mission card #3 Voer deze missie uit door minimaal 2 leerlingen. Bewaar de uitwerking in je portfolio. Stap 1: Noteer zoveel mogelijk eigenschappen van jezelf. Denk bijv. aan wat je graag doet, wat je goed kunt, wat anderen hierover zeggen. Wees vooral niet bescheiden, je hebt veel talenten! En ook al zijn ze voor jou “heel gewoon”, ze zijn het waard om te noteren! Stap 2: Bekijk je lijstje en kies er dan 5 uit die op dit moment het meest bij jou passen. Stap 3: Bekijk nu het volgende filmpje waarin een GAME DEVELOPER je meer over zijn beroep vertelt. Klik hier. Stap 4: Schrijf de 5 belangrijkste eigenschappen van een game developer op. Een aantal persoonlijkheidskenmerken staat nader toegelicht op deze site (met een leuke beroepentest). Stap 5: Vergelijk jouw eigenschappen met die van een game developer. Wat valt op? Stap 6: Bedenk en noteer of je jouw eigenschappen wilt gebruiken om game developer te worden of (bij minder overeenkomsten) dit te LEREN? Waarom? Stap 7: Geef nu antwoord op de vraag of het beroep van game developer iets voor jou is. De vorm is vrij (een filmpje, moodboard, verslagje, etc.). Geef daarbij ook aan welke opleidingen er in de buurt voor jou zijn. Filmpje via https://www.beroepeninbeeld.nl/beroep/gamedeveloper of alleen het filmpje https://youtu.be/yJnaKGTaThI Beroepentest via https://www.jobpersonality.com/game-ontwerper

Level 1: Let the games begin! Mission card #4 Voer deze missie uit door minimaal 2 leerlingen. Bewaar de uitwerking in je portfolio. Stap 1: Noteer zoveel mogelijk eigenschappen van jezelf. Denk bijv. aan wat je graag doet, wat je goed kunt, wat anderen hierover zeggen. Wees vooral niet bescheiden, je hebt veel talenten! En ook al zijn ze voor jou “heel gewoon”, ze zijn het waard om te noteren! Stap 2: Bekijk je lijstje en kies er dan 5 uit die op dit moment het meest bij jou passen. Stap 3: Bekijk nu het volgende filmpje waarin een GAME ARTIST je meer over zijn beroep vertelt. Klik hier. Stap 4: Schrijf de 5 belangrijkste eigenschappen van een game artist op. Eventueel bekijk je het filmpje nog eens. Stap 5: Vergelijk jouw eigenschappen met die van een game artist. Wat valt op? Stap 6: Bedenk en noteer of je jouw eigenschappen wilt gebruiken om game artist te worden of (bij minder overeenkomsten) dit te LEREN? Waarom? Stap 7: Geef nu antwoord op de vraag of het beroep van game artist iets voor jou is. De vorm is vrij (een filmpje, moodboard, verslagje, etc.). Geef daarbij ook aan welke opleidingen er in de buurt voor jou zijn. Filmpje via https://www.youtube.com/watch?v=fucCS-butMg

Gameflow Zit je nog in de gameflow? Test jezelf in dit Funny Gaming Moment! Nel heeft zich verstopt, ze speelt een spelletje met je. Snel, vind Nel! Je moet precies op Nel klikken om verder te komen in deze missie.

HELAAS… Wél snel, maar niet Nel… Klik op de knop en probeer het nog eens.

Goed zo! Je begint al een echte gamer te worden. Gamers willen graag leren, vooruitgaan en ontdekken. En dat is precies wat jij nu doet! En je hebt nog iets ontdekt, waarvan je je misschien nog niet bewust was… Namelijk dat in ons taalgebruik een uitdrukking als ‘een spelletje spelen’ geen positieve betekenis heeft. Gelukkig heb jij dat tot nu toe anders ervaren, nietwaar?! Bron: McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. Penguin. (p.4)

Level completed SUPER van je, je hebt dit level helemaal uitgespeeld! Wees trots op je prestatie en beloon jezelf voor je doorzettingsvermogen, je leergierigheid en je speelbereidheid! Hoe? Klik op de afbeelding en treedt opnieuw de wereld van Unicorn binnen. Maar kijk nu rond in het deel met het roze huis. Je vindt er een beloning in een schatkist. Geniet ervan en ga met nieuwe energie verder in het volgend level. Ga naar de Cospaces wereld via https://edu.cospaces.io/Universe/Space/oyUTTXX2bVLyKPxEpQtuTS