Oc 3-1-2019 ritscompetenties Oc 19 januari 2005 3-1-2019 ml.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Examens landbouw 2009, 2010,… Gerard de Gier
Advertisements

Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Ouders en Kinderen Centraal
BattleBots The school battle.
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,

het doorstroomrelevant beoordelen van het profielwerkstuk
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Ontwerpprojecten In de praktijk
DAIR SEMINAR 2005 Workshop ‘Organiseer IR’ Peter Hoekstra Institutional Researcher Universiteit van Amsterdam 10 november 2005.
1.
Ontwerpprojecten Competenties
Werkveldconferentie maart 2006
Opleiding sociaal werk Associatie Universiteit Gent.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
De competente projectleider
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Landbouwbreed Floracollege.
Piet Dietvorst Clustermanager vmbo beroeps Cito
GKC-project Ruggengraat
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Kwartaalsessie IPMA-NL
Nieuwe opleiding leidsters stelt kinderen centraal
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Samenwerken Werken in Teams.
Honoursonderwijs in HBO
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Programma Voorstellen Inleiding LINC als methodiek Wat staat er in de rapportage? Testuitslagen Competenties in kaart gebracht Koppeling met beroepen-
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Van receptuur naar referentie Nieuwe kwalificatiedossiers bieden houvast en ruimte Peter Cras, procesmanager kwalificatiestructuur, mei 2006.
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Psychomotorische taxonomie
Coaching in regioleren
Integraal sociaal werk
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Bepaal jouw SuperPowers!
Kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs op het grensvlak van school en de beroepspraktijk Presentatie Zorgpact- Leren in de praktijk-
23 maart 2017 profilering.
Dienstverlening & Producten
Prof. dr. Maas Jan Heineman
Een vergadering organiseren
A+O project Co-creatie in de praktijk
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Gaandeweg kiezen Rob Duijker en Martha Haverkamp
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Instructeur B Basketbal Module 4 Stage: taak
Verbonden voelen met de natuur
Onderzoeksgemeenschappen en ervaren onderzoekers professionaliseren lerarenopleidingen
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Prestatiegedrag.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Heb jij ballen voor scrummen?
Workshop – teamgroei begrijpen
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Transcript van de presentatie:

oc 3-1-2019 ritscompetenties Oc 19 januari 2005 3-1-2019 ml

Doelstelling vergadering Algemene visie van de opleiding Kerncompetenties van de opleiding Clusters van competenties Verfijning van clusters Definiëren van verschillende competententies Uitdieping van competenties aan de hand van gedragsindicatoren To do lijst en deadlines 3-1-2019 ml

Competentie Cluster van vaardigheden, attitudes , kennis die iemand in staat stelt om die taken te verrichten die een belangrijk bestanddeel uitmaken van een rol of functie en professioneel te handelen bij bepaalde problemen of beroepsituaties in een complexe, veranderende en onzekere toekomst 3-1-2019 ml

3-1-2019 ml

Opleidingsopdracht Door Kunstbeoefening Competentiegericht , probleemgestuurd onderwijs Vrij onderzoek Maatschappelijke dienstverlening 3-1-2019 ml

Studenten opleiden tot Zelfstandig audiovisuele kunstenaars Competente en verantwoordelijke mediamakers 3-1-2019 ml

Die in een geest van Pluraliteit Openheid Verdraagzaamheid 3-1-2019 ml

Via Vakbekwaamheid Aanpassingsvermogen Wereldgerichtheid Zelfwerkzaamheid Continue leerbereidheid 3-1-2019 ml

Persoonlijk Eerlijk Kritisch Onafhankelijk Geëngageerd Weerbaar 3-1-2019 ml

Transformerende Innoverende Ervaringen creëren Doen creëren 3-1-2019 ml

Die zowel Redelijk zijn Eigenzinnig 3-1-2019 ml

3-1-2019 ml

3-1-2019 ml

3-1-2019 ml

3-1-2019 ml

3-1-2019 ml

3-1-2019 ml

kerncompetentie CREATIE Creatie AV 3-1-2019 ml

Kerncompetenties vanuit waarden 3-1-2019 ml

Kerncompetenties: arts and crafts 3-1-2019 ml

Kerncompetenties: arts and crafts 3-1-2019 ml

Kerncompetenties: arts and crafts 3-1-2019 ml

Kerncompetenties: arts and crafts 3-1-2019 ml

Kerncompetenties: arts and crafts 3-1-2019 ml

Kerncompetenties : arts and crafts 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces exploreren objectiveren 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces exploreren objectiveren subjectiveren initiëren 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces exploreren objectiveren organiseren realiseren subjectiveren initiëren 3-1-2019 ml

Kerncompetenties proces reflecteren evolueren exploreren objectiveren organiseren realiseren subjectiveren initiëren 3-1-2019 ml

kerncompetenties: gebieden 3-1-2019 ml

kerncompetenties: gebieden EXPLOREREN OBJECTIVEREN SUBJECTIVEREN INITIEREN ORGANISEREN REALISEREN REFLECTEREN EVOLUEREN 3-1-2019 ml

kerncompetenties: gebieden EXPLOREREN OBJECTIVEREN SUBJECTIVEREN INITIEREN ORGANISEREN REALISEREN REFLECTEREN EVOLUEREN 3-1-2019 ml

kerncompetenties: gebieden EXPLOREREN OBJECTIVEREN SUBJECTIVEREN INITIEREN ORGANISEREN REALISEREN REFLECTEREN EVOLUEREN 3-1-2019 ml

kerncompetenties: gebieden EXPLOREREN OBJECTIVEREN SUBJECTIVEREN INITIEREN ORGANISEREN REALISEREN REFLECTEREN EVOLUEREN 3-1-2019 ml

kerncompetenties: gebieden EXPLOREREN OBJECTIVEREN SUBJECTIVEREN INITIEREN ORGANISEREN REALISEREN REFLECTEREN EVOLUEREN 3-1-2019 ml

kerncompetenties: gebieden EXPLOREREN OBJECTIVEREN SUBJECTIVEREN INITIEREN ORGANISEREN REALISEREN REFLECTEREN EVOLUEREN 3-1-2019 ml

zichzelf Redelijk zijn Eigenzinnig zijn Alert en betrokken zijn Sociaal intelligent zijn Verantwoordelijk zijn Zelfstandig zijn Kritisch zijn Soepel zijn Weerbaar zijn Leren Doorzetten Durven Streven Omgaan met stress Omgaan met kritiek Oplossen Doelstellingen halen Reflecteren Evolueren Engageren Ageren en confronteren Reageren 3-1-2019 ml

inhoud Informatie zoeken informatie ordenen Informatie analyseren Informatie in vraag stellen Informatie contextualiseren Informatie objectiveren Informatie synthetiseren divergeren clusteren convergeren Inhoud kiezen Reflectief veranderen Werkveld begrijpen Visie ontwikkelen Stelling nemen Inhoud produceren Inhoud regisseren Eindverantwoordelijkheid nemen Presenteren Genereren feedback Beoordelen en updaten Inhoud subjectiveren Inhoud ontwerpen/construeren Inhoud transformeren Inhoud creatief vernieuwen Inhoud conceptualiseren 3-1-2019 ml

interpersoonlijke relaties Rapporteren Communiceren Initiëren Anticiperen Dialoog ontwikkelen Samenwerken Motiveren Leiden Adviseren Coachen Overtuigen Inspireren Zorgen Negotiëren Relaties bouwen Regisseren Netwerken 3-1-2019 ml

mensen Kennis en gevoelens delen Mensen aansturen Motiveren Coachen Ontwikkelen Stimuleren creëren Kiezen team Bouwen team Team aansturen Verantwoord leiden Team inspireren 3-1-2019 ml

taken Taken uitvoeren Keuzes maken Werk structureren Probleem oplossen Keuzes maken Keuzes verantwoorden Procesmatig structureren Plannen Beslissen Organiseren Beheren Managen van projecten Ontwerpen van werkprocessen Ondernemen 3-1-2019 ml

TO DO’S Opstellen tewerkstellingslijst afgestudeerden 2000-2004 Specifieke competenties aangegeven door afgestudeerden 2000-2004 Specifieke competenties aangegeven door werkgevers Bij te sturen competenties Rits aangegeven door afgestudeerden en werkgevers specifieke competenties per afstudeerrichting 3-1-2019 ml

Volgende opleidingscommissie Maandag 21 februari 2005 Om 15 uur Vergaderzaal Dansaertstraat 3-1-2019 ml