Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Advertisements

Gegevens/Informatie/Kennis
10 tips voor een gouden start Groeitips
STRATEGISCHE PLANNING
Van, voor én door het onderwijs.
H4: Begrijpen van de markt
Business projects: IBeO
Van, voor én door het onderwijs.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
STUDIECOACHBIJEENKOMST 5 dd
het onderwijs van, voor én door Leermiddelen Marketing medewerker
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
International Business Adviser
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Leidinggeven H9 Opleidingsplan Logistiek supervisor.
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Werkstukken en rapporten
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
Fonds Maatschappelijke Projecten
INFORMATIEVAARDIGHEDEN SAW B.Wydooghe L. Gheysen C. Neckebroeck.
Werken in een arbeidsorganisatie
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
Picasso Lyceum 23 september 2015 MAVO naar………..MBO.
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Insights & Essentials Willem van Putten
Social work Week 2.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
50.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Hoe is de vaststellingscommissie georganiseerd? Er is één centrale vaststellingscommissie. De vaststellingscommissie heeft een aantal benoemde leden. Iedere.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Indeling van hoofdstuk 2
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Examen SPL kerntaak 3 CM JAM
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Internationale handel
Examen SPL kerntaak 3 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Examen SPL kerntaak 2 VM en AMI
Overleg
Player of creator? door Mark Grasmayer.
SMART – leerdoelen opstellen
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Transcript van de presentatie:

Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing

Tijdens examenproject Examenproject: vaardigheden laten zien! Kerntaak: Onderzoekt de markt en doet voorstellen voor commercieel beleid. Werkprocessen Verzamelt klant-, product- en marktinformatie. Doet voorstellen voor verkoopbeleid, marketingbeleid, en/of marktbewerking. Branche : Bedrijf Gerritsen. Handelsbedrijf in bedrijf- en magazijn inrichting Overweging om Denemarken als exportmarkt te betreden (AMI) of nieuwe doelgroep te benaderen (VM) Jouw functie: Medewerker Sales en Marketing Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: * Marktverkenning uitvoeren; doelgroepen analyseren. * Een enquête kunnen opstellen en verwerken. * Een notitie kunnen schrijven over de markt (marktverkenning) met bronvermelding. * SWOT analyse kunnen maken. * Conclusies trekken en deze vertalen naar verkoopkansen en -bedreigingen. * Een marktbewerkingsplan/ verkoopactie uitwerken. SMART.

Randvoorwaarden Randvoorwaarden Account hebben aangemaakt bij SPL. Gebruik hetzelfde wachtwoord als voor je schoolmail! Printtegoed vooraf regelen!!! Op alle producten moet je naam en klas staan in de voetnoot. Geen telefoons/horloges! Op tijd! 9:00 starten na 9:10 geen deelname meer! Houd je aan de inlevertijd. Geen andere websites dan aangegeven. Altijd bij de uitwerking oorspronkelijke bron vermelden

Vooraf belangrijk om te weten: Wat zijn: Magazijn inrichting en kantoorinrichting? Zoek concurrenten? ZZP’ers? Freelancers? Regiomanagers? Onderzoek naar Denemarken als handelsland en zijden bloemen (AMI!) 3-1-2019

https://www. stichtingpraktijkleren https://www.stichtingpraktijkleren.nl/examenopdrachten/gerritsen-solutions/

Bestudeer alle tabbladen van de site Ami: Extra aandacht vestigen op kantoorinrichting /zijden bloemen 3-1-2019

Vestigingsmanager info VM: Bestudeer de bronnen op (met name notitie): https://igh-florijn.learningmatters.nl/examen-kerntaak-3/vestigingsmanager AMI: Bestudeer de bronnen op (met name notitie): https://igh-florijn.learningmatters.nl/examen-kerntaak-3/assistent-manager-internationaal

Info voor interne analyse via tabs

Onderzoek de bronnen Voor het externe onderzoek is het van belang vooraf onderzoek te doen. Op de examendag zelf heb je te weinig tijd om alle bronnen door te nemen. Vandaar is het van belang al bronnenonderzoek te doen, zodat je weet welke informatie er gegeven is in je examen. Deze informatie kun je vinden op: https://igh-florijn.learningmatters.nl/leerjaar-1/marketing/periode-4/kerntaak-1-praktijkexamen 3-1-2019

Vooronderzoek (situatieanalyse) Via onderstaande link kun je ook nog een oefen project uitvoeren om goed kennis te maken met de taken en het bedrijf Gerritsen https://www.stichtingpraktijkleren.nl/beroepsprojecten/gerritsen-kt1/

Hier vind je het oefenproject Onder taak 1 t/m 3 vind je relevante opdrachten om te oefenen.

Conclusie Tref voorbereiding voor je examen (zie randvoorwaarden sheet 3!) Verdiep je in Gerritsen, onderzoek de site en bronnen en maak bijvoorbeeld al een situatieanalyse om de informatie te oefenen en tot je te kunnen nemen. Verdiep je in de kennis die je moet hebben (zie sheet 1 en 2) Verdiep je in de bronnen die gegeven zijn via learningmatters Verdiep je in overige vaardigheden die je moet beheersen in Office: Voettekst Voetnoot (hoe werken bronvermeldingen = kritisch punt!) Tabellen, schema’s en grafieken maken Notitie schrijven AMI: DESTEP analyse maken van Denemarken als handelsland AMI: ABCD analyse maken met betrekking tot productgroep zijden bloemen in Denemarken 3-1-2019