Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing
Tijdens examenproject Examenproject: vaardigheden laten zien! Kerntaak: Onderzoekt de markt en doet voorstellen voor commercieel beleid. Werkprocessen Verzamelt klant-, product- en marktinformatie. Doet voorstellen voor verkoopbeleid, marketingbeleid, en/of marktbewerking. Branche : Bedrijf Gerritsen. Handelsbedrijf in bedrijf- en magazijn inrichting Overweging om Denemarken als exportmarkt te betreden (AMI) of nieuwe doelgroep te benaderen (VM) Jouw functie: Medewerker Sales en Marketing Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: * Marktverkenning uitvoeren; doelgroepen analyseren. * Een enquête kunnen opstellen en verwerken. * Een notitie kunnen schrijven over de markt (marktverkenning) met bronvermelding. * SWOT analyse kunnen maken. * Conclusies trekken en deze vertalen naar verkoopkansen en -bedreigingen. * Een marktbewerkingsplan/ verkoopactie uitwerken. SMART.
Randvoorwaarden Randvoorwaarden Account hebben aangemaakt bij SPL. Gebruik hetzelfde wachtwoord als voor je schoolmail! Printtegoed vooraf regelen!!! Op alle producten moet je naam en klas staan in de voetnoot. Geen telefoons/horloges! Op tijd! 9:00 starten na 9:10 geen deelname meer! Houd je aan de inlevertijd. Geen andere websites dan aangegeven. Altijd bij de uitwerking oorspronkelijke bron vermelden
Vooraf belangrijk om te weten: Wat zijn: Magazijn inrichting en kantoorinrichting? Zoek concurrenten? ZZP’ers? Freelancers? Regiomanagers? Onderzoek naar Denemarken als handelsland en zijden bloemen (AMI!) 3-1-2019
https://www. stichtingpraktijkleren https://www.stichtingpraktijkleren.nl/examenopdrachten/gerritsen-solutions/
Bestudeer alle tabbladen van de site Ami: Extra aandacht vestigen op kantoorinrichting /zijden bloemen 3-1-2019
Vestigingsmanager info VM: Bestudeer de bronnen op (met name notitie): https://igh-florijn.learningmatters.nl/examen-kerntaak-3/vestigingsmanager AMI: Bestudeer de bronnen op (met name notitie): https://igh-florijn.learningmatters.nl/examen-kerntaak-3/assistent-manager-internationaal
Info voor interne analyse via tabs
Onderzoek de bronnen Voor het externe onderzoek is het van belang vooraf onderzoek te doen. Op de examendag zelf heb je te weinig tijd om alle bronnen door te nemen. Vandaar is het van belang al bronnenonderzoek te doen, zodat je weet welke informatie er gegeven is in je examen. Deze informatie kun je vinden op: https://igh-florijn.learningmatters.nl/leerjaar-1/marketing/periode-4/kerntaak-1-praktijkexamen 3-1-2019
Vooronderzoek (situatieanalyse) Via onderstaande link kun je ook nog een oefen project uitvoeren om goed kennis te maken met de taken en het bedrijf Gerritsen https://www.stichtingpraktijkleren.nl/beroepsprojecten/gerritsen-kt1/
Hier vind je het oefenproject Onder taak 1 t/m 3 vind je relevante opdrachten om te oefenen.
Conclusie Tref voorbereiding voor je examen (zie randvoorwaarden sheet 3!) Verdiep je in Gerritsen, onderzoek de site en bronnen en maak bijvoorbeeld al een situatieanalyse om de informatie te oefenen en tot je te kunnen nemen. Verdiep je in de kennis die je moet hebben (zie sheet 1 en 2) Verdiep je in de bronnen die gegeven zijn via learningmatters Verdiep je in overige vaardigheden die je moet beheersen in Office: Voettekst Voetnoot (hoe werken bronvermeldingen = kritisch punt!) Tabellen, schema’s en grafieken maken Notitie schrijven AMI: DESTEP analyse maken van Denemarken als handelsland AMI: ABCD analyse maken met betrekking tot productgroep zijden bloemen in Denemarken 3-1-2019