Marketing 2017 2018 Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Definitiestudie.
De Stuwadoor Special Maasvlakte 2
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
 Wie ben ik?  Toelichting keuze  Metaaldetectie  Soorten zoekers  Regels  Gevaren  Vragen?
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Multichannel Management Visie Werkpleinen
>presentatie: Voorlichting stage >datum: 29 maart 2010.
Thema 1 (Les 1a) Regels.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
SCHPA 2.57 Organisatie en beleid week 2.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
OC ECONOMIE ZESDE JAAR Maandag 26 okt 2015.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Week 4 Conversatieanalyse - interactie in de klas.
Door: Lucas Veugelaers en Kimberley van der Linde Patiënt tevredenheidonderzoek.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Brood op de plank Adinda Keizer
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
>presentatie: >datum:22 juni 2016 Stageteam PrO Voorlichting stage.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
ik heb onderwerp gekozen omdat ik het een mooi land vindt
Curriculum gespreksvaardigheid
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Business case inclusie (Mark Schel)
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
KEUZEMODULE 1 Economysteries
Aantrekkelijk formuleren
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Visie en strategie Les 4: strategie.
Direct Uitwerken concept DEM
Lezen samenvatten.
Huiswerkopdracht Politiek
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Voorlichting: Management & Organisatie
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 7 les 2.
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 2, les 2.
Beeldende Vorming In klas 3 en 4.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Bijeenkomsten Banenafspraak
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Marketing Week 3 les 2.
Business case inclusie (Mark Schel)
Marketing & Management
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
Je eigen omgeving in beeld
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
Hoofdstuk 5 Les 4: Markten.
Kennissessie ‘Samen naar een groter publieksbereik’ - 14 juni 2018
Workshop 6: op welke thema’s focussen we?
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 1, les 2 De onderzoeksvraag

Zelfstandig werken & vragen Marketing 2017 2018 Start stappen 1 t/m 4 Zelfstandig werken & vragen

Marketing 2017 2018 Start stappen 1 t/m 4 Stap 1 : Keuze onderwerp (handleiding, pag. 3: stap 1) Stap 2 : Formuleer de onderzoeksvraag Stap 3 : Omschrijf de populatie / doelgroep Stap 4 : Hoe & waar gaan jullie enquêteren? Inlevermap ======================================= 9 maart

Keuze onderwerp (handleiding, pag. 3: stap 1) Marketing 2017 2018 Keuze onderwerp (handleiding, pag. 3: stap 1) Beschrijf in enkele regels (incl. toelichting) wat jullie precies te weten willen komen? Een klanttevredenheidsonderzoek We willen meten hoe tevreden de klanten van Jumbo Euroborg zijn over de dienstverlening van het personeel in de winkel etc. Onderzoek medewerkerstevredenheid We willen meten hoe tevreden de medewerkers (afdeling Brood) van Jumbo Euroborg zijn over hun werkgever etc. Populariteitsonderzoek van een vakantiebestemming We willen weten wat binnen onze klas het favoriete vakantieland aan de Middellandse Zee is etc. Imago-onderzoek van een vakantiebestemming Wat vinden leerlingen Noorderpoort (RZ, 2e-jaars) van Turkije als vakantieland? Etc.

Formuleer de onderzoeksvraag Marketing 2017 2018 Formuleer de onderzoeksvraag

Omschrijf de populatie Marketing 2017 2018 Omschrijf de populatie Zo nauwkeurig mogelijk beschrijven: Personeel Noorderpoort Vs Docenten EUR01, EUR02 en EUR03 Noorderpoort Euroborg Bezoekers H&M Bezoekers H&M, Groningen, locatie Grote Markt

Hoe & waar gaan jullie enquêteren? Marketing 2017 2018 Hoe & waar gaan jullie enquêteren? Hoe? Face to Face ‘laten doen’ (bv. receptie hotel: toestemming nodig!) Waar? In een winkel/hotel/restaurant? Toestemming! Er vlak buiten? Netjes om te melden

Richting onderzoeksvraag Marketing 2017 2018 Richting onderzoeksvraag # Een klanttevredenheidsonderzoek (hotel/camping/dagrecreatie/restaurant/VVV) # Intern onderzoek (medewerkerstevredenheidsonderzoek) # Populariteit/imago-onderzoek van een vakantiebestemming (een land, streek of plaats) of vliegmaatschappij http://www.rightmarktonderzoek.nl/typen-onderzoek

Marketing 2017 2018 Vragen maken

2. Zelfstandig werken & vragen Marketing 2017 2018 2. Zelfstandig werken & vragen

Marketing 2017 2018