De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)"— Transcript van de presentatie:

1 Marketing 2017 2018 Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Theorie Product & Locatie

2 Marketing Aanzet tot inspiratie/ideeën om tot een product & locatiekeuze te komen

3 Afronding Groepsindeling Groepsoverleg: verdeling rollen
Marketing Afronding Groepsindeling Groepsoverleg: verdeling rollen Product & Locatie Hoe nu verder? Vragen……

4 1. Afronding groepsindeling
Marketing 1. Afronding groepsindeling

5 2. Groepsoverleg: verdeling rollen
Marketing 2. Groepsoverleg: verdeling rollen Stap 1: Open document Logboek vastlegging Samenwerking op Wiki Stap 2: Verdeel de 4 rollen over de groepsleden en vul het Logboek in (t/m 2 februari 2018)

6 3. Product & Locatie Product:
Marketing 3. Product & Locatie Product: Het geheel van materiele en immateriële eigenschappen van een goed of dienst

7 Productsamenstelling:
Marketing Productsamenstelling: Fysieke product Tastbare onderdelen van een product Vb. Hotel: het zwembad, fitnessruimte, bedden, restaurant, kinderhoek Uitgebreide product Toegevoegde eigenschappen zoals merk, garantie, service, verpakking Vb. NH Hotel (merk), roomservice (service), fles wijn op kamer bij ontvangst (verpakking) Totaalproduct Inclusief eigenschappen die de gast geeft aan het product Betrouwbaar, goedkoop, kwaliteit, top service (identiteit, volgende week) Bedrijf probeert deze oordelen/gevoelens te beïnvloeden!

8 Tastbare onderdelen van een product
Marketing Fysieke product Tastbare onderdelen van een product Uitgebreide product Toegevoegde eigenschappen zoals merk, garantie, service, verpakking Totaalproduct Inclusief eigenschappen die de gast geeft aan het product

9 Locatie Hierbij spelen de volgende factoren een rol:
Marketing Locatie Hierbij spelen de volgende factoren een rol: # kosten (centrum vs buitenwijk, aan zee vs binnenland) # de aanwezigheid van concurrentie # de omgeving (infrastructuur, natuur, cultuur)

10 Meer weten / terug lezen? MMS2 Marketingmix
Blz. 23 t/m 42 (product) & blz. 113 t/m 115 (locatie)

11 Marketing 4. Hoe nu verder? # Bedenk / kies een vakantiecentrum & beschrijf de productsamenstelling # Kies een locatie & beschrijf deze met behulp van de bepalende factoren # Kaart / beeldmateriaal om keuze(s) te verduidelijken

12 Marketing 5. Vragen

13


Download ppt "Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)"

Verwante presentaties


Ads door Google