Marketing 2017 2018 Week 3 les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
De marketingmixstrategie
Geld verdienen met trends
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
SDP-Segmentatiemodel
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
H2 §5 Regionale verschillen in gezondheid in Nederland.
Consumentengedrag bij communicatie
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Geld verdienen met trends
(De rest van de tijd besteden we aan het KiVa-spel)
Evenementenorganisatie
Detailhandelsmarketing
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Oudermeeloopdagen.
Les 3 – Zullen we delen?.
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Social work Week 2.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
– examentraining schrijven & taalportfolio
Netwerkspel voor inclusie
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct 3. De DM-cyclus 23/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Schrijfvaardigheid Doelen:
Les 1: Introductie Marketing
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
SWPBS activiteit Week 1 Les in goed gedrag in de gang geven en goed gedrag in de gang belonen met kaartjes (schoolbreed)
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 2, les 2.
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Introductie- en Begeleidingscommissie
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Presentatie en marketing
Marketing Week 3 les 2.
Introductieweek Dinsdag 4 september.
[Foto van jouw doelgroep] Hobby’s: -Muziek produceren
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Les 3 Hoe onderzoek je de samenleving?
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 3 les 1

Marketing 2017 2018

Marketing 2017 2018 Inlevermap NELO Zondag 24 september 23.59 Wat? Formulier vastlegging samenwerking

Marketing 2017 2018 1. Doelgroep 2. Feedbackronde 3. Vragen?

Marketing 2017 2018 Doelgroep Een afgebakende groep personen waar een product, dienst, campagne of organisatie zich op richt

OF Een doelgroep bepalen: waarom? Marketing 2017 2018 Een doelgroep bepalen: waarom? # reclame/promotie/communicatie wordt efficiënter Vb. doelgroep “vrouwen die van mode houden” # wanneer je weet wat de behoeften zijn van je doelgroep kun je hier beter & sneller op in spelen Vb. meer online dan ‘op papier’ Adverteren: waar? OF

Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen Marketing 2017 2018 Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen 1. Geografisch Demografisch Sociaal-economisch Gedrag land, provincie, regio, stad, wijk Leeftijd, geslacht, religie Inkomen, opleiding, beroep Gebruik, hobby’s & interesses

land, provincie, regio, stad, wijk Leeftijd, geslacht, religie Marketing 2017 2018 land, provincie, regio, stad, wijk Leeftijd, geslacht, religie Inkomen, opleiding, beroep Gebruik, hobby’s & interesses Nederland Jongeren in de leeftijd van 16 t/m 22 jaar Laag inkomen, student, school Gezelligheid, actief

Bepaal de doelgroep van jullie bedrijf met behulp van de 4 criteria Marketing 2017 2018 Bepaal de doelgroep van jullie bedrijf met behulp van de 4 criteria Max. 5 minuten

Groep heeft een vraag/probleem Groep deelt opzet/conclusie/zienswijze Marketing 2017 2018 2. Feedbackronde Groep heeft een vraag/probleem Groep deelt opzet/conclusie/zienswijze Rest van de klas geeft tips en/of stelt vragen

# voor de rest van de klas geldt: Laptop dicht/45˚ : ‘betrokkenheid’ Marketing 2017 2018 # voor de rest van de klas geldt: Laptop dicht/45˚ : ‘betrokkenheid’ Vraag of opmerking? Vinger omhoog, docent wijst aan # positieve benadering # wees je bewust dat doel van feedbackronde is de groep verder op weg te helpen! Dus: veel vragen & opmerkingen zijn nuttig!

Stap 2: Rest van de klas krijgt 2 min. voor bedenken vragen (*) Marketing 2017 2018 Stap 1: Een groep benoemt gekozen bedrijf, sterktes & zwaktes + doelgroep Stap 2: Rest van de klas krijgt 2 min. voor bedenken vragen (*) Stap 3: Rest van de klas stelt vragen (*) vragen: gebruik vooral de ‘W-vragen’ Wat, Wie, Waarom, Wanneer, Waar, Welke

Marketing 2017 2018 3. Vragen