Online feedbacktool Vlaamse overheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Advertisements

Aan de slag met vakmanschap! Kick-offTeam/datum. Film Vakmanschap.
De leidinggevende De cruciale schakel. 2 Middenkader Het middenkader als schakel tussen het operationeel niveau en het beleidsniveau.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
WERKOVERLEG Sector techniek
Gesprekscyclus Quadraam
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
Competentiemanagement bij de Vlaamse overheid Marleen Roggeman Ministerie van de Vlaamse gemeenschap 17 juni 2003.
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Doelstelling van vandaag
Infosessie Generieke Proeven voor deelnemers
Werken aan een draagvlak voor KM in jouw organisatie 22 oktober 2013.
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Studietaak De studietaak staat centraal
“werken aan kwaliteit in de organisatie is een voortdurend streven naar verbetering, naar een excellente werking van de organisatie, zowel intern als in.
Train de coach PMGG-bijeenkomst 19 april Doel van de training Echte kwaliteit bij handhavers bevorderen door: – Senior HH-ers coach-vaardigheden.
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
Competentieontwikkeling voor OR-leden
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Workshop “Beoordelen”
1 BOTTOM UP FEEDBACK - WERKJAAR Infosessie BUE werkjaar Intro BUE-kader Verloop BUE-traject en technische instructies Rol als BUE-begeleider.
Help! Verzuim voorkomen
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Feedback Wat Soorten Door wie
Studieloopbaanbegeleiding
BUE (Bottom Up Evaluatie) Infosessie medewerkers- 26/11/2012.
Aan de slag met vakmanschap
Resultaten Accreditatie t/m najaar 2014
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Plannen en waarderen binnen de functioneringscyclus
Werkveldconferentie 13 november 2014
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Wendbaar werken in Vertrouwen PTOW en Waarden: interactieve sessie Doe-Dag Waarden in Actie maandag 29 februari 2016 Vlaamse.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Competenties van organisatieadviseurs Léon de Caluwé Elsbeth Reitsma Ooa, 22 januari 2007.
Startbijeenkomst Veilige Publieke Taak Noord-Nederland Naar een nieuw evenwicht in de omgang met klanten die over de grens gaan Wanneer de klant van links.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Blijven ontwikkelen Zin?Ja! 21 april Opener – stellingen rond Leren & Ontwikkelen 1. wie is verantwoordelijk voor leren in VO - de leidinggevende.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Omgevingswet en participatie; wat is uw rol?
Hoe werk ik aan vertrouwen?
Functioneren en beoordelen
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
A WERKEN MET EEN TEKSTPLAN: HOE EN WAAROM? Annemarie van der Zeeuw 1.
Getuigenis re-integratie
Wat kan AgO voor u betekenen? HR-programma integriteit
In het stadhuis.
Integriteit Dilemmatraining.
LG-5 LG-6 LG-7 LG-8 LG-1 LG-2 LG-3 LG-4 LG-9 LG-10 LG-11 LG-12 LG-13
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
WtT 2e Generatie Waarom & hoe-module Herziening
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Inspelen op innovaties
Maak Maar Duidelijk!.
SO bespreken: wat was moeilijk?
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Online feedbacktool Vlaamse overheid generieke competenties

Wat verwacht de burger van ambtenaren ? … meer …sneller …effectiever …efficiënter … klantgerichter … meer integer

Wat is het ? asas.adforum.be/login/index Situatieschets via tekst of filmpje 4 mogelijke reacties. reacties beoordelen. heel ongepast, ongepast, noch gepast/noch ongepast, gepast, heel gepast. 22-9-2018 Ago Powerpoint

Feedback : het doel van de interactie is aangegeven keuze experten op elke reactie + motivering van die keuze vergelijken met je eigen antwoord. Discussie met collega’s, LG, klanten enz… 22-9-2018 Ago Powerpoint

9 generieke competenties Voortdurend verbeteren Samenwerken Klantgerichtheid Betrouwbaarheid Plannen Nauwgezetheid Probleemanalyse Oordeelsvorming Initiatief 22-9-2018 Ago Powerpoint

toepassingen Individueel gesprek over competentieontwikkeling opleiding, prestatiemanagement, teamactiviteiten, opleiding leidinggevenden … Meer hierover op deze link : http://www.agoweb.be/ontwikkelingeninzetbaarheid/feedbacktool/index.aspx?mId=3994 22-9-2018 Ago Powerpoint

Competentie : Betrouwbaarheid Een collega is indiscreet in een openbare ruimte en schaadt daamee het imago van het eigen agentschap. Kritische situatie:   test 2 Niveau C C2028 Situatie De medewerker zegt : Reactie 1 Ja, ik kan me wel inbeelden dat dat gigantisch veel kost. Ik denk dat je voor dat geld een mooie wagen kan kopen…     Reactie scoren Reactie 2 Jaja, die gaan daar allemaal wel voor veel geld training volgen, maar ze zouden beter een beetje meer werken! Reactie 3 Ik vind het wel tof dat ons management zelf ook opleiding volgt. Zo tonen ze dat ze zelf ook niet alles al weten.      Reactie 4 Sorry, maar ik vind dat je zo’n vertrouwelijke informatie niet in het openbaar moet bespreken. Dat doet het imago van ons agentschap geen goed. 22-9-2018 Ago Powerpoint

eindresultaat De ideale , integere ambtenaar ? 22-9-2018 Ago Powerpoint

Veerle.deconinck@bz.vlaanderen.be thomas.bossuyt@adforum.be meer info en toepassingsmogelijkheden : http://www.agoweb.be/ontwikkelingeninzetbaarheid/feedbacktool/index.aspx?mId=3994 meer Veerle.deconinck@bz.vlaanderen.be thomas.bossuyt@adforum.be Ago Powerpoint 22-9-2018