Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018 Marketing les 3 Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Onderwerpen van vandaag Herhaling Innovatietheorie Product Marktcombinatie Nieuwe theorie; Sellogram Opgaven maken
INNOVATIETHEORIE Deze beschrijving volgt de verschillende groepen mensen die het product aanschaffen Het model is ook te gebruiken om de volwassenheid van het product uit te drukken; introductie, groei, volwassenheid, verzadiging en teruggang
PMC’s Een PMC is een combinatie van één van je producten met een doelgroep Iedere product-markt-combinatie vergt een eigen marketingstrategie Een PMC-matrix geeft aan welke producten voor welke groepen afnemers interessant zijn
Marketing Mix
Nog 2 P’s PERSONEEL Welke kennis moeten onze werknemers hebben? Over welke vaardigheden moeten onze werknemers beschikken? Welke werkhouding verwachten wij van onze werknemers? Hoe belonen wij ons personeel? Hoe sturen wij ons personeel aan? Welke waarden en normen vinden wij belangrijk? Welke opleidingen bieden wij aan? Wat zijn de carrièremogelijkheden voor ons personeel?
NOG 2 P’s; PROCES ; Vragen die de ondernemer zich hierbij stelt; Welke stappen moet een klanten nemen om een aankoop te doen? Welke procedure volgen we als een klant hulp nodig heeft? Welk protocol volgen we als een klant langer moet wachten? Wanneer verstrekken we tijdig en op de juiste wijze informatie over levertijden? Welke procedure volgen we als een klant ontevreden is? Proces; Alles wat ervoor zorgt dat het aankoopproces zo vloeiend mogelijk verloopt.
Sellogram Hiermee ontdek je waarop je de nadruk moet leggen in je promotie