Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nieuw profiel Groen Wat betekent dat voor onze schoolexamens?
Advertisements

Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Welkom bij de presentatie van het
Inleiding tot marktonderzoek
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Opleiden van medewerkers
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
GiffGaff.
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Social media presentatie
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Sociale Hygiëne Les 1.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Bijeenkomst September 2015
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
De marketing van kennis
Marketingstrategie.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Talent in Ontwikkeling
Letterlijk: Niet kunnen berekenen
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketingmodellen J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Visie en strategie Les 2: Visie verdieping.
Les: H.3 Het marketingplan
Les 2; Prijsopbouw AoC-Oost J. Kamphuis
Marketingmix J. Kamphuis AOC Oost 2018
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Dit is onze bedrijfsnaam
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Leidinggeven voor eerste verkoper
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Uw bedrijf en de groei.
De succesformule van Dienstverlening
Presentatie en marketing
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Procedures Introductie.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Mix Nationale DHZ sessie 2017
“De vertaalsector zou verder
Transcript van de presentatie:

Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018 Marketing les 3 Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018

Onderwerpen van vandaag Herhaling  Innovatietheorie  Product Marktcombinatie Nieuwe theorie; Sellogram Opgaven maken

INNOVATIETHEORIE Deze beschrijving volgt de verschillende groepen mensen die het product aanschaffen Het model is ook te gebruiken om de volwassenheid van het product uit te drukken; introductie, groei, volwassenheid, verzadiging en teruggang

PMC’s Een PMC is een combinatie van één van je producten met een doelgroep Iedere product-markt-combinatie vergt een eigen marketingstrategie Een PMC-matrix geeft aan welke producten voor welke groepen afnemers interessant zijn

Marketing Mix

Nog 2 P’s PERSONEEL Welke kennis moeten onze werknemers hebben? Over welke vaardigheden moeten onze werknemers beschikken? Welke werkhouding verwachten wij van onze werknemers? Hoe belonen wij ons personeel? Hoe sturen wij ons personeel aan? Welke waarden en normen vinden wij belangrijk? Welke opleidingen bieden wij aan? Wat zijn de carrièremogelijkheden voor ons personeel?

NOG 2 P’s; PROCES ; Vragen die de ondernemer zich hierbij stelt; Welke stappen moet een klanten nemen om een aankoop te doen? Welke procedure volgen we als een klant hulp nodig heeft? Welk protocol volgen we als een klant langer moet wachten? Wanneer verstrekken we tijdig en op de juiste wijze informatie over levertijden? Welke procedure volgen we als een klant ontevreden is? Proces; Alles wat ervoor zorgt dat het aankoopproces zo vloeiend mogelijk verloopt.

Sellogram Hiermee ontdek je waarop je de nadruk moet leggen in je promotie