De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars."— Transcript van de presentatie:

1 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars

2 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Presentie

3 Vraag 1 Het programma “Eigen huis en tuin” wordt gesponsord door Praxis. Dit is één vorm van sponsoring. Zo zijn er nog 2 anderen. Noem alle 3 de vormen van sponsoring

4 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 2 Noem een voorbeeld van tweezijdige exclusieve distributie

5 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 3 Waarom is de pushstrategie uitermate geschikt voor startende ondernemers en waarom?

6 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 4 Welk rijtje van overbruggen van verschillen tijdens distributie is juist? A. Tijd – Plaats – Deskundige B. Assortiment – Plaats – Kennissen C. Kwantiteit – Kennis – Assortiment D. Prijs – Product – Plaats - Promotie

7 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 5 Wat is een optimale marketingmix?

8 Antwoorden

9 Vraag 1 Het programma “Eigen huis en tuin” wordt gesponsord door Praxis. Dit is één vorm van sponsoring. Zo zijn er nog 2 anderen. Noem alle 3 de vormen van sponsoring TV Sponsoring Cultuur Sponsoring Sportsponsoring

10 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 2 Noem een voorbeeld van tweezijdige exclusieve distributie Een voorbeeld waarbij de detaillist geen concurrerende merken mag verkopen

11 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 3 Waarom is de pushstrategie uitermate geschikt voor startende ondernemers en waarom? Bij de pullstrategie wordt veel reclame gemaakt en daar heeft de startende ondernemer normaal gesproken geen geld voor

12 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 4 Welk rijtje van overbruggen van verschillen tijdens distributie is NIET goed A. Tijd – Plaats – Deskundige B. Assortiment – Plaats – Kennissen C. Kwantiteit – Kennis – Assortiment D. Prijs – Product – Plaats - Promotie C – Kwantiteit = Hoeveelheid – Kennis = Deskundigheid – Assortiment = Kwaliteit

13 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 5 Wat is een optimale marketingmix? Een mix van de 4 P’s die allen op elkaar zijn afgestemd

14 Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vandaag Verder gaan met oefentoets!!oefentoets 2e uur: SJONIEEESJONIEEE


Download ppt "Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars."

Verwante presentaties


Ads door Google