Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Advertisements

Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Door goede gesprekken groeien
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Hogescholen in Dialoog
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Professionaliteitsontwikkeling
Vernieuwing verzorging
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Intervisie.
Vergaderen.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Bijeenkomst September 2015
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Rollen binnen het werkplekleren
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Reflecteren en vooruitkijken
Bijeenkomst vakcoördinatoren
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Studieloopbaanbegeleiding
Netwerk IB WSNS Tilburg
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Het loopbaangesprek.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Daphne Keller 30 augustus 2017
Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Storyline EMD Daphne Keller.
Martin Creed – Museum Voorlinden
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Mijn visie op onderwijs
Plannen en optimaliseren
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Gesprekstechnieken Les 3.
Daphne Keller 29 augustus 2018
Introductie intervisie
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Intervisie.
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Storyline EM2X Daphne Keller.
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0) educatieve minor Intervisie 2 7 december 2017 Hilke van Nassau

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Mededelingen Administratie vakken Hoe, wie, wat waar P2? Leerwerkplan ePortfolio Logboek Introductie intervisie Wat Waarom Spelregels Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Leerwerkplan Handleiding? Ingeleverd? Feedback en akkoord van IO? Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 ePortfolio ePortfolio in Canvas Verzamel je werk (check de rubric) Organiseer (map/pagina op vak/type bewijs) Back-up (alle assignments zijn zichtbaar) Nodig uit (ook WPB’er kan toegang krijgen) Laat je portfolio doorgroeien! Meer info: https://community.canvaslms.com/docs/DOC-10730-67952724154 Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Logboek Basis voor: Reflecties Opdrachten Planning Ontwikkeling Verantwoording Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Intervisie Intervisie is een georganiseerd gesprek tussen mensen die werkzaam of in opleiding zijn in hetzelfde vakgebied. Onderwerp van gesprek zijn de verrichte werkzaamheden en de daaraan gerelateerde problemen, oogmerk is dat de deskundigheid van de betrokkenen wordt vergroot en de kwaliteit van het werk verbetert. In het hoger onderwijs wordt intervisie ook als werkvorm gehanteerd. Studenten bespreken bijvoorbeeld stage-ervaringen in een intervisiegroep. De bedoeling is ook hier om van elkaar te leren over de inhoud van het vak of te gebruiken methode. ….aldus Wikipedia Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Wat? Model (Jeroen Hendriksen, handboek Intervisie) Casus/vraag Structuur Van en met elkaar leren Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Waarom? Agyrus & Schön (1996)  Reflecteren en leren Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Thema Identity Exit-Card (logboek) Wat kun je ermee?  “huiswerk” Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 Spelregels Doel: Uitwisselen, reflecteren en leren Basis Gelijkwaardigheid, veiligheid en respect Afspraken Aanwezigheid Voorbereiding Vertrouwelijk Luisteren Feedback geven Verantwoordelijkheden Gespreksleider Wat neem je mee? Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Methode Basisintervisie Fase 1: Introductie Fase 2: Uitkiezen werkprobleem Fase 3: Onderzoek Fase 4: Herformulering en advies Fase 5: Actieplan Fase 6: Evaluatie en vervolgafspraken Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 1. Introductie Waar loop je stage en welk vak? Hoe zit je erbij vandaag? Hoe gaat het met stage? Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

2. Uitkiezen werkprobleem Omschrijf casus Wat is je vraag? Clusteren Formuleer vraag kort (max 3 zinnen), concreet, duidelijk, actueel en persoonsgebonden (ik-vorm). Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 3. Onderzoek Eigenaar beschrijft probleem Vragen stellen: Open vragen Geen adviserende, suggestieve of interpreterende vragen Vraag naar feiten Vraag naar persoonlijke beleving Is vraag helder? Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

4. Herformulering en advies Deelnemers spiegelen probleem Eigenaar herformuleert probleem Deelnemers geven advies Eigenaar benoemt advies dat aanspreekt Vraag en advies helder Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 5. Actieplan Oplossings en actiegericht SMART Actie die je uit kunt zetten Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 6. Evaluatie Informatie Opzet bijeenkomst Intervisie Vragen? Diepteverwerking P2 - 7 december 2017

Diepteverwerking P2 - 7 december 2017 6. Vervolgafspraken Thema: Identity Intervisie: Leerwerkplan/Logboek/ePortfolio Reflectie Actie Vooruitblik: Thema: HB Artikel Intervisie: Ervaringen en Reflectie (casus) Kies uit je logboek een activiteit uit die je wilt bespreken. Werk in enkele zinnen deze activiteit uit tot een casus/probleem die je in kunt brengen. Diepteverwerking P2 - 7 december 2017