BPV-terugkomochtend A15b

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Differentiëren naar leerwegen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Werkveldtraining 26 september 2013
het doorstroomrelevant beoordelen van het profielwerkstuk
1.
Examinering Conferentie BTG HTVF
Van, voor én door het onderwijs.
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Noor Klinkenberg 7 april 2011
Landbouwbreed Floracollege.
Piet Dietvorst Clustermanager vmbo beroeps Cito
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
Pilotschool ICK Even voorstellen Gert van Burken.
Proeve van Bekwaamheid
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever
Van, voor én door het onderwijs.
Workshop “Beoordelen”
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Van, voor én door het onderwijs.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Studieadviesregeling
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Bachelor Medische Hulpverlening
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Pemprl.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Studieloopbaancoaching
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Rollen binnen het werkplekleren
Professionalisering Sociaal Werk
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Kwaliteit leerbedrijven
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Keuzethema: differentiatie
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Werkveldbijeenkomst BPV-terugkombijeenkomst A15a
STD MOH17 Wageningen.
Hoe te werken met de oefenopdrachten
ZORPLAN MAKEN!!!.
Vriendschap, relaties en seksualiteit
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
Transcript van de presentatie:

BPV-terugkomochtend A15b 12 september 2017

Doel Kennismaking Uitwisseling informatie en ervaring Samenwerken en overleggen

Programma Kennismaking Inventariseren vragen / opmerkingen Doornemen BPV-gids BPV-opdrachten bespreken Werken aan een POP/PAP Toelichting Proeve van Bekwaamheid Kerntaak 3 Kennisplein Vragen en opmerkingen Evaluatie en afsluiting

BPV gids Planning evaluaties, opdrachten, proeve Leerplanschema Presentielijst Opdrachten Initiatief

BPV-gids – planning - initiatief Wanneer BPV 1e 3 weken ma t/m vr Week 39 t/m week 13 (t/m 31 maart): woensdag en vrijdag POK loopt langer door ivm eventuele uitloop! Wanneer evaluatie Tussenevaluatie voor de kerstvakantie Direct na de kerstvakantie inleveren + reflectie Eindevaluatie voor het einde van de stage Opdrachten 4 ‘gewone’ BPV-opdrachten Af hebben vóór de kerstvakantie Proeve kerntaak 3 Start na de kerstvakantie. Afronding voor het einde van de stage

BPV-gids algemene zaken Emailadressen (blz 3) POK ondertekenen, inleveren en in portfolio Vakanties/ toetsweken (blz 9) Programma lesstof leerjaar 2 (blz. 11) Presentie bijhouden (1x per week laten aftekenen, blz 18) Afwezigheid tijdig telefonisch melden (BPV en school)

BPV-opdrachten Alle BPV-opdrachten Oriënteren Uitvoeren Reflectie Bij voorkeur 1 POP/PAP per opdracht. Leerdoelen formuleren, bedenk eerst waar sta je nu Aan welke competenties ga je werken (en waarom) Wat heb je daarvoor nodig Hoe ga je het aanpakken? Planning: wanneer ga je wat doen? Persoonlijk leerdoel! Bespreek met je begeleider wanneer je welke opdracht kunt/wilt doen

KT1a Complexe zelfzorgvragen Orienteren: Stap 1 mbv ZZ-boek Stap 2: o.a. observeren Uitvoeren 5 praktijksituaties ZZ-advies 3x medicatiebewaking Als dit niet/weinig voorkomt eventueel één of meerdere situaties uitspelen met assistent Mysteryguest verslag Reflectie Volgens STAR(R) (Situatie, Taak, Actie, Resultaat, Reflectie) Probeer echt toe te lichten!!

KT1b Patiëntgerichte ondersteuning Orienteren Ontslagmedicatie, baxterrollen, herhaalservice, overleg? Uitvoeren Recept met minimaal 2 regels van specialist Hoe werken ze, waarom samen, indicatie afleiden Uitwerken 3 ontslagmedicaties en/of complexe recepten (min. 5 regels) Hoe gaat het in de apotheek? Hoe werken de middelen, waar zijn ze voor Minimaal 1 recept met fout/signaal/onduidelijkheid: hoe afgehandeld? 2 situaties medicatiebegeleiding specifieke doelgroepen Herhaalservice of medicatierol uitwerken Werkwijze, protocol, informeren patiënt, wijzigingen? Reflectie

KT1c Voorlichting geven over medische hulpmiddelen Oriënteren Informatie opzoeken over bloedglucosemeters en katheters Uitvoeren Planning themaweken, kun jij ook iets betekenen? Instructies 2x inhalatie (verschillende apparaatjes) 2x diabetes 2x incontinentie-advies Reflectie STAR(R)

KT1d Medicatiebewaking Oriënteren Passanten, hoe in de apotheek? Volgens de NAN? Uitvoeren Uitwerken signalen: beschrijven, waarom, wat kan er gebeuren, hoe afgehandeld 10x IA 10x CI 2x dubbelmedicatie Doseringscontroles 10x kinderdosering (verschillende gnm) 5x nierfunctie/hoge leeftijd 4x telefonisch contact met patiënten Reflectie

Het maken van een POP/PAP Kies 1 van de 4 opdrachten waarvoor je vandaag een POP/PAP wilt maken Samen met je (of een) BPV-begeleider

Programma Kennismaking Inventariseren vragen / opmerkingen Doornemen BPV-gids BPV-opdrachten bespreken Werken aan POP/PAP opdrachten Toelichting Proeve van Bekwaamheid Kerntaak 3 Kennisplein Vragen en opmerkingen Evaluatie en afsluiting

Proeve kerntaak 3 Uitvoeren van organisatie en professiegebonden taken

Uitvoeren van organisatie en professiegebonden taken: Werkt aan deskundigheidsbevordering en professionalisering van het beroep Werkt aan het bevorderen en bewaken van kwaliteitszorg Voert beheertaken uit Voert administratieve taken uit Dit noemen we de werkprocessen

Competenties Samenwerken en overleggen Relaties opbouwen en netwerken Formuleren en rapporteren Vakdeskundigheid toepassen Materialen en middelen inzetten Instructies en procedures opvolgen Bedrijfsmatig handelen

Afname Op de BPV-plek 2 beoordelaars (liefst niet eigen begeleider) uit apotheek. GEEN beoordelaar van ROC Samen periode afstemmen en zelf planning (PAP) maken.  na de kerst Steekproef

Inhoud Periode afstemmen voor praktisch werk en uitvoeren van de opdrachten Competenties en prestatie-indicatoren aantonen  examinatoren observeren Verslag Na afloop van periode (binnen 1 week na proeve) Blijk geven van kennis Prestatie-indicatoren terug laten komen Verslag inleveren bij examinatoren

Werkprocessen en opdrachten Per werkproces een opdracht Omschrijving van het werkproces Wat moet je doen? Verslag schrijven Hoe wordt je beoordeeld Competentie waar je op beoordeeld wordt

Let op! Overlap tussen werkproces 3.3 en 3.4  voorraadbeheer alléén bij 3.3 beschrijven

Reflectiegesprek Na observatie en verslag 15 minuten Beide examinatoren Toelichten / verantwoorden

Beoordeling Beoordeling observatie en verslag Examinatoren beoordelen individueel gemiddelde = resultaat Aantekeningen bijvoegen Denk aan alle handtekeningen Puntentelling

Beoordelingsformulier Beoordeling werkproces 3.3: Voert beheertaken uit Minimaal te behalen aantal punten: 7 Pr. obs Vsl G Reflectiepunten   E: Samenwerken en overleggen (max 3 punten) De apothekersassistent stemt aan de hand van het voorraadbeheersysteem met de apotheker af welke materialen en middelen besteld moeten worden, zodat er een adequate voorraad is die voorziet in de verwachte uitgifte voor de komende periode en misverstanden worden voorkomen. 1 2 (1+1:2) G: Relaties bouwen en netwerken De apothekersassistent onderhoudt contacten met leveranciers en investeert in de relatie met leveranciers, zodat er sprake is van een blijvende, goede onderlinge verstandhouding en tevredenheid over de dienstverlening. 3 1,5 L: Materialen en middelen inzetten De apothekersassistent bestelt tijdig benodigde en juiste materialen en middelen, controleert geleverd materiaal, let op vervaldata, bergt het op de juiste wijze op, zodat er altijd voldoende voorraden aanwezig en gebruiksklaar zijn. Y: Bedrijfsmatig handelen De apothekersassistent let op een reële prijs-kwaliteitverhouding van de producten, bekijkt mogelijkheden om kosten te reduceren en is alert op onnodige verspilling, zodat de kosten voor de voorraad beheerst worden. 2,5 * Met als resultaat: De voorraad is op peil, zodanig dat de juiste hoeveelheid medicatie en materialen beschikbaar is uitgaande van de te verwachten vraag. Externe contacten in het kader van deze werkzaamheden zijn professioneel onderhouden. Voldoende / Onvoldoende Indien resultaat voldoende, tel dan hiernaast het totaal aantal punten op 8

Kennisplein

Afsluiting Vragen of opmerkingen? Evaluatie Evaluatieformulier