Olafur Eliasson, Boijmans

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Advertisements

Workshop De veranderende rol van de docent Visser ‘t hooft Lyceum (VHL) Kandinsky College (KC)
Didactische werkvormen
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
HAN Faculteit Educatie.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Academie voor algemene beeldende
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Hoofdstuk 3 Inleiding Recht
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Stappenplan Samenvatten
De dag van het solliciteren - introductie
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
1.6 Ontdek Nederland met de atlas Posteropdracht
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Praktijkervaring en reflectie
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
‘Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit’ Salvador Dali.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
Uitwisselingsdag Meer goed opgeleide leraren in de schooltalen
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Dienstverlening & Producten
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Over lesbrieven, inhoud en vorm
Psychologie Les 1: Introductie.
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Onderhouden bestratingen
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Maak gebruik van je gelukkige ervaringen
Martin Creed – Museum Voorlinden
HET VAK NEDERLANDS IN JE EXAMENJAAR
Laaggeletterdheid en de BPV
Paragraaf lezen h5 Feiten, meningen en argumenten
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
John Körmeling, draaiend huis, 2008
Britt Dorenbosch.
Phobiarama, Dries Verhoeven
Loopbaan en burgerschap les 2
Jonas Wood.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
‘Ieder kind is een kunstenaar
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
blok 2 les 2: taal thuis en op school
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
“Context-concept in je eigen lessen”
Introductie intervisie
STYLING les 3 , 4 en 5 KERSTBOOM VERSIERING
Loopbaan en burgerschap les 3
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Burgerschap Thema: politiek
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Olafur Eliasson, Boijmans

Maken Beschouwen Overdragen

BDO a BDO b Vakvocabulair Casuïstiek Beeldend proces Bouwstenen beeldend docent Beeldende ontwikkeling Esthetische ontwikkeling BDO a BDO b Presenteren Docentschap Omgang en contact Pedagogiek Stage Leerstijlen

Inleiding De titel van dit programma is Op zoek naar de eigen vorm, elementaire bouwstenen voor het docentschap in een beeldend vak. Zoeken en eigen vorm zijn in deze titel kernwoorden. Je moet ze dan ook in combinatie met elkaar lezen. Jij bent het immers die gestalte moet gaan geven aan je eigen docentschap. Anderen kunnen je daarbij begeleiden maar jij bent het die op basis van je eigen kwaliteiten aan dat docentschap vorm moet geven. In de titel zit ook een uitspraak die de opleiding doet over docentschap. Net zoals je je eigen vorm moet gaan vinden in het ontwikkelen van je eigen beeldend werk, vinden we dat je dat ook moet doen voor je docentschap. Het lastige hiervan is dat er geen eenduidige regels zijn noch voor dat beeldend werk noch voor het docentschap. Er zijn wel kaders en richtlijnen maar daarbinnen zul jij je vorm moeten vinden. Er wordt in deze eerste twee blokken dan ook een accent gelegd op je eigen ervaringen en de verwerking daarvan. Ervaringen die je opdoet op de opleiding en ervaringen die je eerder hebt opgedaan met beeldende kunst en vormgeving zowel in onderwijs als daarbuiten zijn je leerstof. Die eigen ervaringen kun je beschouwen als je leerboek. Je zult vanuit verschillende invalshoeken dat leerboek regelmatig moeten raadplegen.

Verzameldriftig Eigen beeldend werk logboek BDO Casuïstiek Woordenboek

Eigen beeldend werk

Woordenboek verkennen van je vocabulair en vakvocabulair. * Concrete snippers * Verzameldriftig * Didactisch * Contrapost * Pure kleur * Optische kleurlaag * Kleur heeft een ruimtewerking * Statisch

Casuïstiek ‘We hebben de eerste les van grafiek. Bij binnenkomst krijgen we te horen dat we bepaalde materialen nodig hebben en deze ter plekke dienen aan te schaffen in de winkel. Niemand is hiervan eerder op de hoogte gebracht. Veel van de studenten hebben het benodigde materiaal echter thuis, maar daar is het nu te laat voor. Als we het materiaal hebben gekocht, gaan we, zonder uitleg aan de slag. Tijdens het werken is het onrustig.‘ Hoe schrijf je een casus? In de tegenwoordige tijd, zo concreet mogelijk. Je beschrijft de situatie, niet een mening of oplossing.

Logboek BDO Evaluatie van de lessen BDO: Analyse van de les en van je eigen studiegedrag. Zorg dat je inzicht krijgt in je eigen studiegedrag en ontdekkingen

Hoe wordt je verzameldriftig?

Blog bdovoornaamachternaam.wordpress.com Woordenboek Casuïstiek Logboek BDO Stage Proces Parsons http://bdogonnekeprak.wordpress.com/

Snuffelstage Oosterlicht college Dieselbaan 10, 3439 MV, Nieuwegein 20 september Introductie - 11:40

huiswerk -Masker Oosterlicht (dinsdag 20-09) -Aanmaken blog voor maandag -Verzamelen woorden en verwerken op blog -Verzamelen casussen en verwerken op blog -Meenemen kindertekeningen 2-6 jaar. (verzamelen 2 t/m 18)