Kansen zien en kansen grijpen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Wat is VLM? Succesvol ondernemen met je medewerkers
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Gaat u mee op reis? Sasja van
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
15 juni 2011  1-Ontwerpaanpak  Betreft 84% van de veranderingen  Daarvan loopt ¾ vast  Voorbeeld:  tussen had 90% van de  Fortune 500.
Een echte win – win situatie Corporate Health
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Talent in Ontwikkeling
Ster van Succes.
Inbound Marketing Plan
Netwerkbijeenkomst Job Crafting 27 November 2014 Hotel Vianen.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Introductie Loopbaanbudget
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
Groeien in rendement Meer info: Jelle Zijlstra, Wageningen UR Livestock Research Financiering: Productschap Zuivel.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Talent in Ontwikkeling
1 De Nederlandse economie 2e kwartaal 2009 Michiel Vergeer.
1 De Nederlandse economie 3e kwartaal 2009 Michiel Vergeer.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
De marketing van kennis
Marketingstrategie.
Nieuwe kansen voor oudere werknemers
Informatie over hbo bacheloropleidingen
Uitkomsten Beste Werkgevers
Talent in Ontwikkeling
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
What will you do to change the
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Persoonlijk Leiderschap
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Financieel 1.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Financieel 2.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Financiële kengetallen
5 valkuilen & Tips.
Richting geven aan Teamontwikkeling
Zichtbaarheid Creëren
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
VOOR CONTENTPARTNERS.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Kansen zien en kansen grijpen November 2017 Drs. Michiel Derksen | Manager Vet Bedrijfsadvies

Inhoud BV Nederland 2017 en 2018 Hoe zet je kansen om in meer klant(besteding)en? Van doelstelling naar realisatie Jouw praktijk in zicht!

BV Nederland 2017 Sterke economische groei van 3,3% Hogere export Hoog consumentenvertrouwen Hoogste consumptiegroei sinds 2000: Meer banen = gemiddeld meer te besteden Gunstige tijd voor het doen van (grote) aankopen Overwaardes huizen worden weer verzilverd Sterkste groeisectoren: zakelijke dienstverlening, horeca en bouw.

BV Nederland - 2017

BV Nederland 2018 Economische groei zet door met 2,4% Groei in alle sectoren door aanhoudende omzetgroei in export en van consumentenbestedingen

Veterinaire markt 2017 Ontwikkeling omzet, 2010 = 100

Hoe zet je kansen om in meer klant(besteding)en? Hamvraag… Hoe zet je kansen om in meer klant(besteding)en?

Food for thought… Kies bewust en je wordt bewust gekozen! Je vind niet op de factuur waar je goed in bent, hier zie je dingen die klanten ook bij anderen kunnen halen! Tip: bel loyale klanten op en vraag ze wat ze zouden missen als jij er niet meer bent...

Food for thought… Kies bewust en je wordt bewust gekozen! Zo besteed je marketing uit. Aan je klant, die reclame voor jou gaat maken. Een lage prijs is leuk, maar een beleving zorgt keer op keer voor loyaliteit Tip: worden jouw intenties en beloftes waargemaakt in de beleving van de klant? Maak (iets) meer waar dan wat de klant van je verwacht en je maakt een printje in zijn hart!

Food for thought…

Hoe gelukkig is jouw personeel? Food for thought… Hoe gelukkig is jouw personeel? Inzet bij zeehondenopvang, ondersteuning dierenambulance, dierenwelzijn bij huishoudens met lagere inkomens enz. Tip: plezier (lol, vriendschap, waardering), goed werk (benutten van talenten en sterktes) en betekenisvol werk maken medewerkers gelukkig(er)

Vakantie als bron van inspiratie! Food for thought… Vakantie als bron van inspiratie! Per kwartaal een 10 minutengesprekje Ideeënbus Feedback op ideeën!!! Tip: breng na vakanties ter sprake wat jou zelf en medewerkers heeft geïnspireerd  wat is toepasbaar in de praktijk?  motivatie!

Heb jij oog voor maatschappelijk belang? Food for thought… Heb jij oog voor maatschappelijk belang? Inzet bij zeehondenopvang, ondersteuning dierenambulance, dierenwelzijn bij huishoudens met lagere inkomens enz. Tip: zet je jouw ondernemerschap in voor “the greater good”? Draag dit uit!

Van overdenken naar doen! Creëer inzicht: hoe sta jij ervoor op welk vlak? Focus: welke doelen stel jij voor jezelf en hoe ga jij die realiseren? Plan, voer uit, meet, en stel bij!

Van inzicht…

… naar doelstelling… Doelstelling: behalen rendement van 10% van de omzet in 2018!

GD – Analyse rendement 10% omzet +27 +2%

GD – Analyse rendement 10% omzet +€5 +2%

GD – Analyse rendement 10% omzet -€4.150

GD – Analyse rendement 10% omzet -0,1 fte -€4.150

… naar opties Inkoopkosten verlagen: Omzetmix veranderen Inkoop en/of voorraadkosten verlagen Omzet per klant verhogen Het aantal klanten verhogen Kosten verlagen: Personele mix Algemene kosten Huisvesting Rente Protocollering: in het proces inbakken!! Intakeformulier? Proactief voorstellen doen. Wat past bij jouw klant en bij jouw identiteit Inkoop: proces verbeteren en voorraad optimaliseren

Monitor Gezelschapsdieren (NIEUW!) Vervangt VKG Online VKG Online Monitor Maandelijks √ Per kwartaal Controle & correcties input Veterinaire kengetallen Benchmark veterinaire kengetallen Ontwikkeling in tijd Omzetontwikkelingen Benchmark op productgroepen

Bedrijfsoplossingen bij Henry Schein Nucleus – Rendementsoptimalisatie Quest – Omzetoptimalisatie Workshops/trainingen Bedrijfsadvies Goodwillberekeningen Maatwerk (uren) Monitor Gezelschapsdieren Dashboard Gezelschapsdieren Dashboard Paard Dashboard Rund Dashboard Varken Partnerbedrijven: Juridische zaken Accountancy Communicatie Marktonderzoek Grafische vormgeving Tekstverwerking Social Media (Vakinhoudelijke trainingen) Overig