Keuzethema: differentiatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 5 © R. Buisman.
Advertisements

CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Geld verdienen met trends
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Bijeenkomst September 2015
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
praktijk project ouderbetrokkenheid
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Keuzethema: differentiatie
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.
Afstudeerkring Effectief afstuderen
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Duurzaamheid in Gennep
Hannah Wielenga februari 2017
Stichting Lek en IJssel
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Direct Uitwerken concept DEM
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
TIJDSPLANNING Dinsdag Uitleg vragen, PWS en groepen maken
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Philadelphia Stand van zaken
De start van werkplekleren 2a
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Keuzethema: differentiatie Bijeenkomst 3.4 29-02-2016

Programma Welkom! Planning Peerassessment onderzoeksplan Beoordelen Bespreken feedback Aanpassingen doorvoeren Vooruitblik bijeenkomst 3.4 & 3.5 Afsluiten

Planning periode 3 3.1: Oriënteren 3.2: Definitieve onderzoeksvraag formuleren + kennisateliers volgen 3.3: Onderzoeksplan + kennisateliers volgen 3.4: Peerassessment > GO-NO GO moment 3.5: NO GO > coaching docent 3.6: Facultatief: interventie voorbereiden 3.7: Uitwisseling

Welkom!

Leerdoelen PN De student kan over 7 weken: Een vraag formuleren die voortkomt uit de eigen lespraktijk Beschrijven wat er vanuit de literatuur rondom deze vraag bekend is Passende meetinstrumenten kiezen en uitwerken (zoals interviews, observaties of enquêtes) Zelfstandig relevante informatie in de lespraktijk verzamelen en analyseren Passende interventie(s) kiezen, uitwerken en uitvoeren Een conclusie trekken uit de verzamelde informatie Voornemens formuleren voor de eigen lespraktijk De bevindingen beschrijven in een rapportage

Planning 3.1: Oriënteren 3.2: Onderzoeksvraag formuleren + kennisateliers 3.3: Plan van aanpak afronden + kennisateliers 3.4: Peercoaching go-no 3.5: NO go > coaching docent 3.6: Interventie voorbereiden 3.7: Uitwisseling

Go / no-go Wat: beoordelen onderzoeksplan van 2 groepsgenoten door middel van lezen, beoordelen en het geven van feedback Hoe: aan de hand van het beoordelingsformulier per stap aangeven go / no go Resultaat: van 2 groepsgenoten feedback op je onderzoeksplan Eindbeoordeling onderzoeksplan: 2x go = go / 1 x go = no go / 2x no go = no go Belang van kritische feedback Studenten die niet aanwezig zijn tijdens de bijeenkomst vormen samen een “groep” en wisselen onderling feedback uit > wijze waarop is aan hen. Rianne & Ellen bekijken van alle studenten de onderzoeksvraag + de onderzoeksopzet (als vangnet) Eventueel aantekeningen maken m.b.t. verloop process peerassessment > terugkoppeling in 3.7

Go / No-GO > Vervolg Studenten lezen de verkregen feedback van groepsgenoten Gelegenheid tot vragen stellen op basis van verkregen feedback Welke aanpassingen zou je na het beoordelen van de plannen van je medestudenten willen doorvoeren in je eigen plan? > gebruik hiervoor de tijd in de les Einde van de les: > Onderzoeksplan (voorzien van naam) geprint inleveren bij Rianne / Ellen Studenten lichten O aan elkaar toe. Tijd voor lezen en feedback 15 min  verantwoording tijd realiteit eigen lespraktijk Tijd om uit te wisselen per student 10 min. Criterium 5 en 7 worden door Rianne en Ellen gecheckt. Bij twijfel wordt de betreffende student geacht aanwezig te zijn in bijeenkomst 3.5. Docenten stellen hiervoor planning op. Duur gesprek: max. 15 minuten. Communiceren met overige studenten dat er geen inhoud wordt besproken in week 3.5!

Coachingsgesprekken 3.5 Uiterlijk vrijdag 4 maart volgt een uitnodiging voor een coachingsgesprek Inhoud coachingsgesprek bij no-go Alleen > onderzoeksvraag & onderzoekopzet bekeken Duur van het coachingsgesprek is max. 15 minuten Vervolg: aanpassingen op basis van gesprek + voorbereiden/uitvoeren interventies

voorbereiden interventie 3.6 Bijeenkomst facultatief: interventie voorbereiden Docenten aanwezig & beschikbaar voor vragen Lokaal & tijd volgens rooster

Voorbereiding week 3.7 Invulling week 3.5 + 3.6 Oproep coachingsgesprek 3.5 Facultatief: interventie voorbereiden 3.6 Zelfstandig werken 3.5 en/of 3.6 Informatie over inrichting bijeenkomst 21 maart (week 3.7) is vindbaar op de wiki (uiterlijk 14 maart).