Les 2: Van productie tot verkoop

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Implementeren doe je samen
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Bedrijfseconomie De docent: drs J. Renaud.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Marketingproject-communicatieplan
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
TEAM VOODODO – CREATIVE MARKETING – 15 MEI 2014 PRESENTATIE CAMPAGNE ANALYSE ‘RAYMAN RAVING RABBIDS’ DAMLA ÇETIN, DENVER ASENCE, THOMAS VAN VEELEN & GIANNI.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Les: Ondernemings plan 2. LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Kostprijs & verkoopprijs
Thomas Belmans Marijn Peeters
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
22 maart 2011Oncologie V&VN Oncologie Afdeling V&VN 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren Ontwikkeling beroep.
Online Muziekschool New Media Skills 15 sep 2009 Jeroen Bouman.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Terugblikken Vorige les Toelichting van het project Planning Toets momenten Belbin-test.
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Ondernemingsplan.
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Hoofdstuk 11 De Break-Even Afzet (BEA) Les
LOB Presenteer je stagebedrijf
Mannelijke en vrouwelijke woorden
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 5: Het marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Welkom op dag 4 van Jong Ondernemen
Les 1: Introductie Marketing
Presentatie bedrijfsplan
Les: H.3 Het marketingplan
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Eén portie sprinkhaan, graag!
Marketing Week 2, les 2.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Les 2: Van productie tot verkoop
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
E-health en Domotica Les 5.
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Les 2: Van productie tot verkoop Keuzevak Marketing

Wat gaan we doen vandaag? Uitleg en toelichting format Marketingplan Opdracht leerstof Verder met het product of dienst

Format Marketingplan Opdracht was personalia + organogram invullen/plakken Wat is ingevuld? Is alles duidelijk? Zijn er vragen?

Marketing Jullie idee en team! Korte presentatie per team (3 minuten) Wat is jullie idee? Hoe zijn de functie verdeeld? Wat is de sterkte van het idee? Zien jullie ergens een probleem?

Samenwerking Maak een Google Drive account aan of Dropbox! Waarom? Maak duidelijke afspraken met elkaar over inzet, aanwezigheid etc. Groepsapp? De keten is zo sterk als …..

(Verkeerde) Marketing Marketing: ‘alles wat een bedrijf doet om de verkoop te bevorderen!’ Zorgvuldig je marketingstrategie bepalen! Moet aansluiten op je doelgroep Nadenken wat kan en wat niet kan (budget) Hoe kan ik me onderscheiden Het moet passen bij het product Vraagt onderzoek!

(Verkeerde) Marketing Marketing kan het verschil maken voor succes of …… Guerrilla Marketing: met beperkte middelen zoveel mogelijk publiciteit proberen te bereiken! voorbeelden guerrillamarketing Opdracht verkeerde marketing (OB)

Aan de slag. Leerstof: H. 3. 1 doornemen Marketingplan: H Aan de slag! Leerstof: H.3.1 doornemen Marketingplan: H.1 Personalia en organogram Product: Verder met de ontwikkeling